La MISA, a venit moda recenziilor.
Tot felul de neica-nimeni clocesc ”recenzii” la cărți sau conferințe ale unor adepți care manifestă accese de independență
și care îndrăznesc să producă, fără să ceară mai întâi acordul Supremului Cenzor.
După ”O analiză mult mai atentă, pertinentă asupra cărții „REVOLUȚIA EROTICĂ” a Loredanei Pulpan” ce a fost tratată aici,
a venit rândul unei conferințe a lui M.S. (Advaitananda) ce poate fi vizionată aici
Evident, este vorba de o nouă reglare de conturi din interiorul MISA, ce este întreprinsă cu acordul marelui păpușar din umbră,
conform dictonului ”Dezbină-i și stăpânește-i”, ce este blamat dar - în același timp - utilizat din plin de către păpușarul amintit.
Din start, autorul recenziei anunță că respectivul comentariu va ajunge la M.S. numai cu acordul ghidului spiritual.
Noua acțiune de sancționare a tentativelor de ”independență creatoare” de la MISA se prezintă a fi un comentariu inspirat și inspirator
la conferința despre rolul esențial pe care îl joacă Ghidul Spiritual în procesul evoluției spirituale,
pe care MS a avut neinspirația să o prezinte pe cont propriu, fără a fi mai întâi ”supervizată”.
Acest nou ”cap în gură” vine în continuarea celui în care patru persoane sus-puse din MISA, au fost acuzate de iezuitism și machiavelism de către GB.
Se vedea aceasta din ”atenționarea frățească” pentru MS cum că deasupra căpușorului său planează machiavelismul.
Autorul recenziei este un cursant din anul 28 din București, el însuși ”autor de cărți pe teme spirituale”, unele deja publicate,
altele în pregătire la editura Ganesha:
Această recenzie oferă însă o imensă surpriză.
Spre deosebire de alte astfel de intervenții critice, unde mâna autorilor scrie (tele)ghidată de către GB, cu rumegușul și clișeele caracteristice,
în acest caz avem de-a face cu o producție în stilul personal al autorului, un individ agramat și incoerent, desprins de realitate,
care bombardează cu fraze fără noimă, cu idei începute dar nefinalizate, lăsate în suspensie.
Stilul este savuros, cu exprimări comice, dar este în același timp și enervant prin tupeu și aroganță, dar și prin faptul că adesea
nici măcar nu se înțelege ce vrea să spună tupeistul.
Gramatica limbii române este masacrată.
Este greu de înțeles cum a ajuns acest individ să aibă cărți tipărite, cred că e nevoie de echipe întregi de corectare
care să muncească pe brânci după el.
De cum deschide gura, se constată că recenzorul este varză, atunci când declară cu emfază că a scris un comentariu inspirat, dar inspirator.
Oricine poate afla de pe net că ”dar” este o ”conjuncție adversativă”, adică ”introduce o propoziție ce exprimă o opoziție
față de propoziția cu care este coordonată.”
Deci nu doar că este incorect, ci este chiar un nonsens să spui ”comentariu inspirat, dar inspirator”.
Corect ar fi ”comentariu inspirat și, în același timp, inspirator.”
Până și redactorii MisaTV și-au dat seama de nonsens și au intitulat conferința ”un comentariu inspirat și inspirator”
(deși, în cazul de față, nu e nici una nici alta).
Din conferința de pomină, ies în evidență câteva aspecte:
1) TUPEUL AGRESIV
Deși autorul comentariului îl consideră pe Advaitananda ca fiind tupeist, cel criticat este un mielușel pe lângă zbirul cenzor.
Criticul de ocazie se dovedește a fi un agresor verbal, un inchizitor ce pune nu mai puțin de 29 de seturi de întrebări,
un adevărat hărțuitor, ce recurge la jigniri, la amenințări și chiar dă ordine.
Fiind vorba de o expunere publică în mediul online și care este reluată sistematic, ceea ce face autorul poate fi încadrat ca ”bullying”
(hărțuire, intimidare, umilire) și, într-o țară normală, ar face obiectul unei acțiuni în instanță, cu ordin de restricție
și un eventual control psihiatric pentru agresor.
Deși ”victima” și-a căutat-o cu torța olimpică, agresorul verbal depășește limitele, în spiritul epitetelor de ”proști”, ”cretini”, ”obtuzi”, ”tâmpiți”
cu care îi dăruiește adesea gurul pe adepții săi:
Criticul este bântuit și acum de amintiri de la ultima conferință a lui MS la care a participat ca auditor, când mărturisește că
l-a atenționat despre nivelul slab al expunerii, dar MS i-a luat microfonul din mână, vădit deranjat în ego-ul său înfoiat ca un curcan.
Așadar, criticul însuși se scapă și se dă de gol cum că are un istoric mai vechi de aversiune față de ”victimă”,
cu alte cuvinte ”are din start capsa pusă”, fapt ce spulberă pretențiile de obiectivitate , sinceritate și detașare pe care le clamează în mod mincinos.
Un individ violent în gândire și chiar în acțiune, cu pata pusă mai demult, un arogant care a găsit acum ocazia - oferită de gurul sforar -
de a-și vărsa frustrările îndelung acumulate.
Iar violența crește spre finalul comentariului.
Dacă la început, criticul roagă ”victima” ca - dacă binevoiește, să citească scrisoarea cu voce tare,,
spre final devine de-a dreptul poruncitor,
somând-o să răspundă în maxim 10 cuvinte, timp de gândire - 10 secunde.
MS este descris ca guraliv și tupeist, cu dese eschibiții (exhibiții!?) verbale neinteresante, dar care se consideră primul la iubărit,
pretins conferențiar și instructor, mare șef plin de puncte de vedere luminate și deținătorul celei mai înalte experiențe spirituale,
deraiat care debitează numai inepții și prostii cât orgoliul lui spiritual de mare, numai abureli și vrăjeli.
GB l-a numit pe MS ca instructor! Dacă MS este ”pretins instructor”, atunci și cel care l-a ”uns” e ”pretins maestru”!
Violența verbală tinde să se transforme în una corporală:
Dacă vine unul și îți dă, după cum meriți, o mamă de bătaie? Prin ce minune ai reușit să nu iei bătaie până acum?
MS este trimis la un doctor ayurvedist ca să-i dea plante de leac să se vindece acum, cât încă nu a părăsit planul fizic.
Inchizitorul îl somează pe MS ca o perioadă să se abțină în a mai prezenta conferințe, căci ”dacă Grig îl roagă să le comenteze pe toate,
va fi pus într-o foarte mare dificultate.
Îi ordonă lui MS să se auto-deposedeze singurel de toate sarcinile de mare șef peste toate funcțiile de pseudoghid spiritual și, o perioadă,
să devină un cursant sârguincios și atât.
MS e acuzat de afirmații întortocheate, machiavelice de-a dreptul, hipnotice, ceea ce îl fac să fie un om abil, întrucâtva periculos
pentru cei care nu sunt foarte inteligenți.
Apoi, recenzorul își spune fățiș părerea sa despre MS: Bad boy în engleză, sau ”băiețel cam rău” pe românește sau,
cum spune Creangă, ”cu capul cam rău, ori sfătuit de cineva și mai rău”.
Deși îi cere să răspundă la tirul de întrebări ca la un interogatoriu, pornit din start cu o părere proastă despre cel criticat,
recenzorul nici măcar nu are chef să aștepte și punctul de vedere al celui din urmă, căruia nu-i trebuiesc justificările lui MS,
că nu e cu putință ca cineva să stea după fundulețul său, să-l ia la puricat.
După atâtea injurii și zeflemele, vine și-o poezioară batjocoritoare
("Că nu e om să nu fi scris o poezie / Măcar o dată, doar o dată-n viaţa lui"):
MS e numit Machiavel, care nu-i un amărât prost, ci are chiar un tainic rost/, nu-i om bun, o fi săracul un nebun,
cu viclenie el vorbește, nu cumva și uneltește? Să mintă el nu se ferește.
El are un suflet mic și pătat, cu Adevărul e certat, când pe față când pe din dos, te sucește insidios.
Să nu faci cumva greșeala și să îi asculți vrăjeala.
2) ABSURDUL
Furia recenzorului a fost declanșată de audierea unei conferințe despre rolul ghidului spiritual în evoluția discipolului:
Dar, așa cum se poate vedea din comentariile de subsol, această conferință a fost expusă încă din august 2013, iar criticul furios
a ascultat-o în reluare în cadrul programului cu ocazia ghidului din martie 2021!
La acel moment, la MISA abia se începuse prezentarea, rând pe rând, a Atributelor dumnezeiești.
”Criticul” se dezlănțuie, întrebându-l pe MS - ca la o ședință de partid bolșevic - dacă a auzit de Atributele dumnezeiești,
dacă va pomeni vreodată de ele în conferințele lui, cum acumulează energia lor dacă nici măcar nu le pomenește,
câți ani vor trece până ”o să-i pice fisa cam ce manifestă Grig în linii mari” și dacă este cumva integrat în ”Mișcarea Șarismatică”.
După cum se poate vedea la link-ul următor, expunerea Atributelor abia începuse în 2013, când încă nu se numeau ”Atribute dumnezeiești”,
ci ”Atribute divine”:
citez:
”Tema acestei tabere este „TAINA DEZVĂLUITĂ a IPOSTAZELOR DUMNEZEIEŞTI și a ATRIBUTELOR DIVINE“.
Așadar, Advaitananda nu avea cum să amintească toate aceste aspecte invocate de criticul țâfnos, aspecte care abia începeau să prindă contur
(și nici nu ar fi fost onest, având în vedere că ar fi trebuit să se bazeze pe o aprofundare prin experiență personală interioară,
ce nu avea cum să apară într-un timp atât de scurt).
Prin urmare, țâfnosul și înțepatul critic se dovedește a fi și absurd și rupt de realitate, deoarece pretinde de la cel criticat
să vorbească despre lucruri care practic nu existau la momentul apariției conferinței!
3) GAFE MONUMENTALE - ”DAI în MINE, DAI în TINE, DAI în fabrici și uzine”
”Criticul” își continuă show-ul. El este îngrozit că MS e încă instructor, că se agită și prin străinătate, se pune în vârful unor grupuri,
un tupeist ce se ambiționează a urca pe scenă să se laude cu statutul de ființă care a avut parte de prezența lui Grig,
impostor trădat de lipsa unor rezultate spirituale remarcabile, din tagma specimentelor(?) de top care de care mai țâfnos, mai pompos,
mai conferențiar, mai șef peste așezămintele spirituale susținute încontinuu de Dumnezeu și de Grig și care se crede pașă.
După cum îl ia gura pe dinainte, păcăliciul arogant mărturisește fără să-și dea seama (”gura păcătosului”) că ”tupeiștii”, ”specimentele”,
”țâfnoșii”, ”pompoșii”, ”exemplele nefaste”, ”conferențiarii”, ”șefii peste așezămintele spirituale”
”sunt susținuți încontinuu de Dumnezeu și de Grig”.
Dacă ăștia toți sunt niște rebuturi, așa este și ăl de i-a pus acolo!
Advaitananda (și toate ”anandele”) nu și-au luat ei numele pompoase, le-au fost date cu ”clarviziune și spirit profetic” de către Șefu' ăl mare”,
MahaAnanda!
Stoienel nu s-a pus singur șef peste străinătate, a fost numit și trimis acolo! Tot așa cum Clionela, Urinela și Yoniela nu s-au botezat singure...
”Criticul” îi reproșează lui MS că îi este dator vândut lui GB.
Iată că am ajuns să-i iau apărarea lui Advaitananda dar, dacă n-ar fi fost el care să discute cu europarlamentarii
și să-l îndrume pe Magnus spre Suedia, acum foarte probabil că ”criticul” nu mai avea la cine să se-nchine!
Guru îi este dator vândut lui Advaita, nu invers!
4) FRAZE FĂRĂ NOIMĂ - ”Alba-Neagra”
Iată ce a putut produce marele nostru scriitor nervos (cine înțelege ce-a vrut să spună, e mare!):
”Nu crezi că seamănă povestea ta cu alba-neagra? Știi cine face jocul alba-neagra în târg?”
”Ai auzit vreodată de verbul ”a specula”? Știai că țiganii sunt mari ași în a specula?”
5) ÎNȚELEPT de dă în MINTEA COPIILOR
Ca orice om ce a scris o carte, și cârcotașul nostru de ocazie dă pe dinafară de cultură și face trimiteri la mari opere ale umanității,
precum desenele animate, poveștile sau filmele copilăriei, în care a rămas - se pare - blocat:
- ”Prima întrebare seamănă cu cea pusă de Făt Frumos fetei de împărat din Povestea Porcului, scrisă de marele nostru bunic popular Ion Creangă/”
- ”Mai curios decât regele maimuțelor când îl întreabă pe Mowgli despre secretul focului... Îți place așa de mult șarpele Kaa din faimoasa poveste din junglă?”
- ”Știai că în cartea lui Karl May – Winnetou – indienii purtau la gât un săculeț cu obiecte pe care le considerau sfinte?”
- ”Nu știu dacă ai citit cartea sau ai văzut filmul Shogunul”.
Dar tu ai văzut filmul ”Zbor deasupra unui cuib de cuci?” Normal, că joci în el!
Și nu-i așa că Advaitananda e Jerry și tu ești Tom?
6) FRACTURI de LOGICĂ, CONTRADICȚII
”Ai făcut consacrarea înainte de a pregăti acest material și, bineînțeles, ai avut curajul să-l prezinți?”
Din moment ce a prezentat materialul, înseamnă că a avut curaj! Dar până la urmă, se prinde și ”criticul”:
”Ne-am lămurit că ai tupeu să prezinți și în fața lui Grig această conferință...”
Apoi, după ce îi reproșează lui Advaitananda că îi desconsideră pe ceilalți cursanți, citez:
”Cum îți dai tu seama dacă un cursant are sau nu o atitudine de mimetism și îi bagi pe toți în aceeași oală?
Cum îți dai tu seama că oamenii nu simt nimic?
De ce consideri că raportarea celorlalți este inferioară, este mai inferioară decât cea pe care o ai tu?”
”criticul” ajunge și el la aceleași concluzii ca cel criticat, despre marea majoritate care stă tolănită și ronțăie pe nemestecate cuvinte debitate la microfon.
Din nou, gura îl ia pe dinainte pe păcătos:
”Mai ai cumva îndoieli că nu te iubește așa cum ești, guraliv și tupeist?”
De fapt, a vrut să spună pe dos, dar i-a ieșit ”Te mai îndoiești cumva că Grig NU te iubește?” Mare scriitor...
7) LINGUȘITOR
”...să memorăm cuvintele ghidului nostru spiritual Grig ca, punând în aplicare sfaturile sale pline de înțelepciune,
să înflorim spiritual asemenea unei flori... și să ne bucurăm de tot ce vine de la Dumnezeu în și prin ființa sublimă a lui Grig?”
”De mai bine de 40 de ani ghidul nostru spiritual Grig ne duce oarecum în spate și ne arde karma de ignoranță”.
”Grig le arde karma femeilor ignorante, oarecum PRIN spate”.
”Ai atins măcar vreodată o manifestare miraculoasă ”banală” manifestată de Grig?”
Da, ani de-a rândul a manifestat hiatusul cu 4 zile înainte ca acesta să aibă loc de fapt!
”I-am mulțumit scumpului meu Grig și mă gândeam în sinea mea oare ce s-ar fi petrecut cu noi dacă nu ar fi venit să ne trezească la realitate?”
N-ai mai fi avut ocazia să scrii atâtea tâmpenii!
”Aștept și eu cu tine un răspuns de bine, de la Grig cel mai bine, ce inspirația îngerașilor o conține.”
Uite că a venit și răspunsul, ți-au fost difuzate comentariile, dar nu e cu îngeri, e cu cretini...
În final, îi dedică o poezie Gurului, în care descrie sărutul cel tainic al ochilor săi, prin care receptează dumnezeiasca lumină adusă de vorbele sale,
ce au dăruit un miracol mare, pe care îl privim cu adorare, lumina noastră salvatoare etc.
8) AGRAMAT
Gramatica limbii române este adevărata victimă a comentariului, fiind terfelită mai mult decât cel criticat:
- ”pe care o ai asupra începutului unei acțiuni, ce ar trebui să le dai o atenție deosebită.”
(”căreia ar trebui să îi dai”)
- ”libertățile existente sau ipotetice a unui aspirant spiritual”
(”ale unui aspirant spiritual”)
- ”Cam câți pământeni crezi că îi preocupă ?”
(”cam pe câți”)
- ”...un exemplu suplimentar de ce-ar mai face punctul de vedere iluminator?”
(”despre ceea ce ar mai face”)
- ”Ce să mai vorbim de cei care vin la cursuri și care nici prin cap nu le trece că va trebui să se ia la întrecere cu ghidul spiritual”
(”cărora nici prin cap nu le trece”, ”vor trebui”)
- ”Dacă am lipsit la desele tale eschibiții verbale...”
(”exhibiții”)
- ”De ce consideri că raportarea celorlalți este inferioară, este mai inferioară decât cea pe care o ai tu?”
(”inferior” nu are grade de comparație)
- ”Înainte de a face pe deșteptul, oare nu e mai septic să cauți a fi un exemplu viu de umilință?
Ar fi de asemenea septic să nu mai iei, deocamdată, pe nimeni de mânuță...
Chiar este septic pentru evoluția noastră comună de grup – să o delimităm, dar mai ales s-o manifestăm.”
(”septic” înseamnă ”infectat, murdar”, exact pe dos decât ceea ce vrea să spună de fapt)
- ”Dacă te vei trezi că un cursant vine cu o realizare deosebit de remarcabilă?”
(”deosebit de remarcabilă” este o repetare inutilă (pleonasm), cele două cuvinte însemnând practic același lucru.
Ceva ce este ”deosebit”, este automat ”remarcat”).
- ”Ultima întrebare pe care ți-o pun din aceste seturi se repetă oarecum, dar închide un suis-generis cerc necesar.”
(încearcă să trântească un clișeu de-al drăguțului de Grig - sui-generis - dar nu-i iese.)
- ”Dar iată că ne-am trezit într-o cu totul altă zonă ce ai descris-o cum te-ai priceput.”
(”zonă pe care ai descris-o”)
- ”Corectarea sa finală și șansa de a ajunge la Grig, îmi este imposibil să apreciez cât va dura.”
(”având în vedere corectarea sa finală”)
- ”este un efort destul de mare pentru a așterne cuvinte, una după alta, întocmai precum mărgelele”
(”cuvinte, unul după altul”)
Într-adevăr, mare efort...
- ”Pe celelalte, le-am dat drumul, ca să mă exprim mai plastic”
(”celorlalte le-am dat drumul”).
Într-adevăr este o exprimare”plastică ce descrie corect situația (”a-ți da drumul” înseamnă ”a te slobozi”).
- ”O relație ghid spiritual-aspirant ce nu este totodată luată în considerație”
(”o relație în care nu este totodată luată în considerație”)
- ”Ar fi bine să cauți de urgență în DEX ce înseamnă cuvântul ”mimetic” pentru ca apoi, descoperind în tine lipsa imitației de orice fel,
să încetezi să mai arunci cu noroi în ceilalți.”
(dimpotrivă, ”mimetic” înseamnă ”individ care imită”, deci nu poate fi vorba de ”lipsa imitației de orice fel”).
- ”Autodeposedându-te singurel de toate sarcinile” (asta e din ciclul ”și-a dat-o singur”).
- ”Dragul meu, mi-ai inspirat și mi-ai(?) determinat să îți dedic o poezie”
(”m-ai inspirat”, ”m-ai determinat”).
9) AROGANT
”Plăcându-mi matematica în adolescență...”
Matematica, ți-o fi plăcut; gramatica, nu prea...
- ”...la rândul meu, am scris o carte și mai scriu în continuare”
- ”Sabia ce am identificat-o în cartea ”Discernământul spiritual” ce am să ți-o trimit gratuit imediat ce vede tiparul la editura Ganesha
este neînduplecată, este tăioasă la maxim, este formidabilă este și teribilă pentru ignoranți...”
- ”Îți voi trimite cartea ”Sinceritatea spirituală”, imediat ce iese de la tipografia Ganesha, și de data asta tot gratuit.”
Scriitor de A.U.R. țara noastră are...
10) UMORUL INVOLUNTAR (”gura păcătosului”)
”Pentru tine, călătoria spirituală este o plimbare prin parcul Herăstrău, plin de fetițe frumoase, în spatele ghidului spiritual
ce merge înainte tăcut?”
”Ghidul și fetițele!” Aici ai nimerit-o!
”...comentariul în care(?) trebuie să conțină idei clare, să aibă logică, să nu sară calul, să nu fie lipsite de bun simț,
să nu bată câmpii, să nu jignească pe cineva, să nu prezinte neadevăruri, să nu îi ducă în eroare pe ceilalți, să nu genereze stări confuze,
să nu divagheze, să rămână la subiect, să nu răstălmăcească toate învățăturile primite, ca nu cumva – Doamne ferește – prin cuvintele mele,
să-l mutilez pe Grig sau chiar și pe Dumnezeu”...
Da, ți-au reușit din plin toate astea... Nu l-ai mutilat pe Grig, dar ai mutilat limba română!
”Unul din cele mai dificile lucruri de făcut când am scris acest comentariu a fost să selectez, din noianul de întrebări
ce îmi veneau buluc în inimă...”
Așa-i când întrebările apar buluc în inimă, în loc să apară în minte...
”Ești în topul topului, dragul meu umorist inconștient!
...Topul aburitorilor, al farsorilor, al plagiatorilor, al comicilor, al escrocilor spirituali, al hipnotizatorilor, al manipulatorilor,
al speculatorilor, al machiavelicilor, al tupeiștilor, al profitorilor...”
Dragă umorist inconștient, o fi Advaita în top, da' ghidul tău e primul în toate topurile astea!
”Prin urmare, prima rugăminte ar fi să nu te mai expansionezi în scris.”
Mișule, expansionează-te și tu mai subtil, că prea se simte!
”Eu, subsemnatul ... te anunț că te-am iertat, dar îți spun sigur că te țin minte și nu pot să te uit că mi-a înflorit burta de atâta râs.”
Și nouă ne-a înflorit, fii sigur...
”Ca să mă asigur că, pe viitor, nu care cumva să cred vreo iotă din bazaconiile de felul acesta, ce erau afirmate prin cuvinte pompoase,
mă voi înfige bine cu picioarele în țărâna unde, la un moment dat, toți vom ajunge.
Până acum, reușii, cu ajutorul lui Grig și a lui Dumnezeu.”
Chiar ești la pământ!
”Punctul de vedere iluminator – după părerea ta – poate fi înghițit doar încet, încet?
Că ne cam plictisim – așa ignoranți – și melcii în jurul nostru cam țopăie!”
și cireașa de pe tort:
”Personal, nu am întâlnit ființe care să reziste în a-și putea imagina asemenea enormități, în afară de Grig care, în cadrul acestei școli
a cam văzut de toate.”
11) EXAGERAREA VOITĂ, DENATURAREA sensului original și ARUNCAREA în DERIZORIU
Advaitananda:
”Din această perspectivă de mai sus, ghidul spiritual este de fapt calapodul divin după care sufletul nostru se formează”
”criticul”:
”De ce ființele iluminate nu provin din familii de cizmari, că doar sunt maeștri în branșa lor și identificarea spirituală le venea mănușă?
Ai făcut vreodată un pantof pe un calapod banal, nu dumnezeiesc?
Nu durează prea mult să faci niște cipici pe un calapod și, prin urmare, să înțelegem că iluminarea spirituală este la o aruncătură de băț
sau de ciocan de cizmar.
Zi-mi sincer: ce părere ai tu despre Ceaușescu, pentru că era fiu de cizmar?”
Advaitananda:
”de multe ori, oamenii sunt în căutarea unor stări divine și caută să le obțină – analogic vorbind – ca și cum ar vrea să pompeze apa în interiorul vasului,
însă vasul fiind găurit, exact așa cum apa pusă într-un vas găurit iese, el nu rămâne foarte mult.
Desigur, prin antrenament, noi cârpim vasul și el va rămâne plin cu acea stare o vreme mai mare.”
”criticul”:
”Pentru a nu ne simți găuriți de analogia ta, te rog, te rugăm să ne răspunzi:
La ce antrenament te referi, de poți cârpi vasul tău? De fotbal, de culturism, de bodybuilding etc?
De unde știi tu cum caută oamenii stările de extaz de îi faci, nici mai mult nici mai puțin, vidanjori sau lucrători cu pompe de apă??
12) ÎNȚELEGEREA ÎNGUSTĂ sau ERONATĂ (critica fără legătură cu subiectul expus)
Advaitananda:
”Prin prezența în viața noastră a ghidului spiritual, eforturile spirituale capătă coerență și eficientă realizatoare.
În absența ghidului spiritual, chiar dacă noi realizăm eforturi uriașe, ele vor avea efecte foarte mici.
Noi nu vom avea coerență, nu vom avea înțelegere și, de asemenea, nu vom primi ajutorul necesar pe care aceste eforturi să se transforme într-o cale.”
”criticul”:
”De când sau când ai auzit tu la cursurile noastre de yoga că ajutorul dumnezeiesc este condiționat de prezența sau absența ghidului spiritual?
Pentru tine există o diferență în practica proprie atunci când este prezent fizic ghidul spiritual și absența sa,
acesta fiind la mii de kilometri și neexistând posibilitatea de a fi contactat prea ușor?”
Evident, aici nu e vorba de prezența sau absența fizică a ghidului, ce a fost deja (re)cunoscut de către discipol.
Ideea este că un om oarecare, ce nu are un ghid spiritual autentic și nici nu știe că e necesar, este un rătăcitor
care orbecăiește în ignoranță, urmându-și calea proprie și care nici măcar nu știe despre posibilitatea eliberării.
Este evident pentru toți, cu excepția criticului țâfnos, ce caută dinadins nod în papură.
E adevărat că și Advaitananda îi ridică adesea mingea la fileu cârcotașului, care nu pierde ocazia să-l plesnească:
Advaitananda:
”Așadar, nu trebuie să ne preocupe să ne umplem de Lumina divină, pentru că ea apare singurică în sufletul care are formă divină,
iar această formă divină este de fapt – analogic vorbind – forma sufletului ghidului nostru spiritual.”
”criticul”:
”Te rugăm să ne răspunzi: Ești singur că Lumina dumnezeiască va veni singurică, ca o pisică?”
În conferințele lui, Advaitananda încearcă de fapt să-și expună un punct de vedere personal, așa cum simte el, atât cât simte el, inspirat sau nu,
fără a silabisi ca papagalul clișeele verbale ale gurului.
Dar acest lucru nu-i place nici gurului (care o interpretează ca o tentativă de abatere) și nici adepților
(care sunt obișnuiți cu un singur tip de discurs, cel lemnos.)
”criticul”:
”Atât de tare au contrastat conferința ta cu cele ale lui Grig... la scurt timp au început alte conferințe, dar sursa era alta...
cuvintele și ideile – esențiale, de data aceasta – ale lui Grig deveneau și mai fluide, mai clare, mai simple,
erau perfect ordonate și mă umpleau de bucurie.”
Se spune că obișnuința e a doua natură. Aici se vede produsul spălării pe creier la MISA: adepții acceptă doar un singur fel de limbaj.
Orice alt fel de discurs și orice notă personală sunt din start respinse, deși Constantin Brâncuși - cel mereu invocat de GB -
a avertizat că ”la umbra marilor stejari nu crește nimic”. Pe asta n-o știe țâfnosul, el trăiește cu desene animate.
AHIMSA (NON-VIOLENŢA) - citat din cursul de anul 1
AHIMSA este mai mult decât un imperativ negativ de a nu ucide, implicând faptul de a nu face rău sub nici o formă
(prin faptele, VORBELE sau GÂNDURILE noastre) nici unei fiinţe;
EFECTE: Practicarea constantă a non-violenţei (AHIMSA) are drept efect universal dezrădăcinarea sentimentelor de ostilitate faţă de orice fiinţă.
În preajma aceluia în care non-violenţa a prins perfect rădăcină, toate fiinţele renunţă la ură, antipatie, duşmănie.
Comparați acestea cu limbajul violent și instigator al slugii care a făcut recenzia și care este un produs marca MISA.
În final, e absurdă pretenția cârcotașului țâfnos ca orice punct de vedere personal să fie perfect din start.
E ca și cum i-ai pretinde unui copil de clasa întâi să scrie perfect caligrafic din prima încercare!
Copilul va face cerculețe și bastonașe strâmbe la început dar, exersând, va ajunge să scrie caligrafic și apoi să transmită idei și trăiri prin scris.
Ceea ce nu face autorașul nostru.
PS:
Comentariul nu arată ca un punct de vedere al unui cursant supărat oarecare, ce ar urma să-i fie comunicat în scris lui M. St.,
eventual în particular prin emailul ce este public.
citat:
”Nu am putut să mă abțin și, prin urmare, îi trimit și lui Grig acest comentariu pentru ca să ți-l trimită ție, dacă consideră necesar.”
Avem de a face cu o adevărată videoconferință ce este destinată să fie difuzată pe MisaTV, filmată simultan din mai multe unghiuri,
deci cu mai multe camere HD, iar apoi secvențele au fost montate într-un studio.
Mai există desigur posibilitatea ca totul să fi fost făcut de către autorul comentariului, dacă acesta dispune de mijloacele tehnice și are abilitățile de montaj,
dar nu s-a mai auzit ca cineva să trimită un mesaj lui GB într-un asemenea mod, făcând o asemenea cheltuială de timp și de mijloace.
GB atenționează adesesa ca mesajele să fie scurte, ori această filmare video are multe pauze, multe destinate a avea un efect dramatic,
din partea unui actor foarte slab.
Filmarea de calitate HD ocupă un spațiu destul de mare, iar transferul este mai dificil, mai ales că trebuie să ajungă la o locație secretă.
Ar fi mult mai facil, mai puțin bătător la ochi și mult mai rapid de citit un simplu mesaj scris.
De fapt, potrivit chiar declarațiilor autorului acestui comentariu, aceste filmări ar fi fost făcute ÎNAINTE să se primească răspunsul de la guru,
ceea ce este foarte probabil - o minciună.
Nu s-ar fi agitat atâta cei din MisaTV - sau cel care a făcut comentariul - să facă o astfel de înregistrare video,
cu asemenea desfășurare de mijloace, fără să fie siguri dinainte că nu se agită de pomană.
citat:
”Acest comentariu va ajunge la M.S. numai cu acordul ghidului nostru spiritual Grig.
Corectarea sa finală și șansa de a ajunge la Grig, îmi este imposibil să apreciez cât va dura.
Aștept și eu cu tine un răspuns de bine, de la Grig cel mai bine.”
Totul arată ca o regie, ca un circ premeditat, despre care s-a știut dinainte că are acordul ”ghidului”.
Critica - venită abia acum - a unei conferințe de duzină de acum 8 ani, arată ca un avertisment al lui GB,
poate chiar o somație către M St. pentru ca acesta să-și abandoneze toate funcțiile din cadrul MISA, mai ales cele din străinătate.
citat:
”Te rog ca o perioadă să te abții în a mai scrie și a prezenta conferințe deoarece, dacă Grig mă roagă să le comentez pe toate,
chiar mă pui într-o foarte mare dificultate.”
Este de neconceput ca GB să admită difuzarea publică a unei asemenea critici vehemente, care încalcă inclusiv principiul moral al nonviolenței,
ba chiar încalcă și principiul moral al adevărului, deoarece acuză insinuând fapte grave:
”Machiavel
...Cu viclenie vorbește, oare nu cumva și uneltește?”
De obicei, dacă un cursant oarecare are asemenea ieșiri, este zburat de la cursuri în secunda doi, ba chiar unii au fost dați afară pentru mult mai puțin.
Motto:
ReplyDeleteRomânul s-a născut poet; yoga l-a făcut scriitor.
Măcănel
Autor de trei parale
Pus ca să le-o dea la gioale,
Pe toți crede că-i trosnește
Dar e doar sluga lu' Pește.
Și-o tot face pe deșteptul
Dar își dă cu stângu-n dreptul.
Nu-i nimeni să-l înțeleagă
Fandosit și sculă bleagă.
Lucruri mari a vrut să spuie
Dar și-a luat o mare... țeapă.
Subinteleg ca cei care vin la Bivolaru, vin cu scopul de a-si implini un gol, o nemultumire personala pe care o au.
DeleteE greu de recunoscut aceasta. Se simt expusi daca o fac. Ar vrea sa iasa din intelegerea cu el daca ar fi cai pe care sa iasa, dar nu pot pentru ca timpul trece in defavoarea lor si incep sa uite cum si de ce au intrat in hora.
In loc sa evoce amintiri care sa-i aduca aproape de ceilalti, momente din viata lor de zi cu zi, firesti de-ale romanilor, ei evoca ceea ce ii tine legati de Bivolaru. E tragic! Nu pot fi ajutati. Sunt sectari.
Degeaba li se spune sa aiba incredere in ei ca ei iau deciziile in ceea ce ii priveste si nu Bivolaru, pentru ca le lipseste acest factor de confidenta, de incredere in deciziile pentru sine. Reproseaza exact in termeni emotionali ca nu sunt ajutati cum ii ajuta Bivolaru care le umple golul respectiv. Ei nu-si dau seama ca Bivolaru nu se ridica la nivel de ajutor calificat si nici nu are interesele lor la inima ci pe ale lui personale.
Daca as fi platita indeajuns, as face aceasta munca. Dar nu sunt si timpul meu e limitat. Trebuie sa dorm acum.
Unde yoga adevarata nu a fost, nici nu va aparea vreodata. Acest simulacru circar si sectar instrumentat de clownul suprem nu e yoga. Aceste circarii cu bofoni gen advaitapla si alti anofeli spirituali, fac bine bufonului suprem, ca de frica sa nu cada tare s-a pus deaspura tuturor. Acest analfabet sau agramat krik, mare vanator de pupeze infoiate, nu a inteles nici azi ca e doar un circar stricat. Cei care au trait yoga se minuneaza de acest cimpanzeu delirant. Cei care nu au trait yoga, spera sa fie inchis. Cu cat incerci sa te ocupi de subiect, cu atat denoti ca esti neajutorat, dependent inca de secta. Lasati nebunul si circarul sa faca ce vrea si vedeti-va de viata. Amin
ReplyDeleteTe simti neajutorat si dependent pentru ca nu iti place sa-i vezi pe altii ca isi admit greselile si inca in public. Pentru tine sunt oameni slabi, dar nu pentru ca au gresit, ci pentru ca si-au recunoscut lor insile ca sunt in greseala. Si atunci iei greseala lor si le-o tii impotriva. Cred ca e corect din moment ce despre tine ai pareri bune si foarte bune.
DeleteE intai "si ne izbaveste de cel rau si viclean" si abia apoi "Amin".
"esti neajutorat" - inteleg, ok!
"dependent" - si mie mi s-ar plimba prin fata toate pupezele infoiate. Sunt om si nu inger. Sunt inger si nu Dumnezeu. Doar unul se crede Dumnezeu si se refera la sine ca fiind noi. Cat de nebun sa fii sa te pretinzi Dumnezeu?
Mai multa incredere am eu in tine, decat tu in tine.
A fost adăugat la articol un post scriptum:
ReplyDeletePS:
Comentariul nu arată ca un punct de vedere al unui cursant supărat oarecare, ce ar urma să-i fie comunicat în scris lui M. St.,
eventual în particular prin emailul ce este public.
citat:
”Nu am putut să mă abțin și, prin urmare, îi trimit și lui Grig acest comentariu pentru ca să ți-l trimită ție, dacă consideră necesar.”
Avem de a face cu o adevărată videoconferință ce este destinată să fie difuzată pe MisaTV, filmată din mai multe unghiuri,
deci cu mai multe camere HD, iar apoi secvențele au fost montate într-un studio.
Mai există desigur posibilitatea ca totul să fi fost făcut de către autorul comentariului, dacă acesta dispune de mijloacele tehnice și are abilitățile de montaj,
dar nu s-a mai auzit ca cineva să trimită un mesaj lui Bivolaru într-un asemenea mod, făcând o asemenea cheltuială de timp și de mijloace.
Bivolaru atenționează adesesa ca mesajele să fie scurte, ori această filmare video are multe pauze, multe destinate a avea un efect dramatic,
din partea unui actor foarte slab.
Filmarea de calitate HD ocupă un spațiu destul de mare, iar transferul este mai dificil, mai ales că trebuie să ajungă la o locație secretă.
Ar fi mult mai facil, mai puțin bătător la ochi și mult mai rapid de citit un simplu mesaj scris.
De fapt, potrivit chiar declarațiilor autorului acestui comentariu, aceste filmări ar fi fost făcute ÎNAINTE să se primească răspunsul de la guru,
ceea ce este foarte probabil - o minciună.
Nu s-ar fi agitat atâta cei din MisaTV - sau cel care a făcut comentariul - să facă o astfel de înregistrare video, fără a ști dinainte că nu se agită de pomană.
citat:
”Acest comentariu va ajunge la M.S. numai cu acordul ghidului nostru spiritual Grig.
Corectarea sa finală și șansa de a ajunge la Grig, îmi este imposibil să apreciez cât va dura.
Aștept și eu cu tine un răspuns de bine, de la Grig cel mai bine.”
Totul arată ca o regie, ca un circ premeditat, despre care s-a știut dinainte că guru și-a dat acordul.
Critica - venită abia acum - a unei conferințe de duzină de acum 8 ani, arată ca un avertisment al lui guru, poate chiar o somație către M St.
pentru ca acesta să-și abandoneze toate funcțiile din cadrul MISA, mai ales cele din străinătate.
citat:
”Ai nevoie de un audit al acțiunilor tale, puse într-un tabel simplu ce ar fi destul de ușor de realizat.
Amintește-ți să treci doar părerea celorlalți despre tine, chiar dacă ei sunt mimetici. Să pui în cap de afiș concluzia lui Grig.
Te rog ca o perioadă să te abții în a mai scrie și a prezenta conferințe deoarece, dacă Grig mă roagă să le comentez pe toate,
chiar mă pui într-o foarte mare dificultate.”
Este de neconceput ca Bivolaru să admită difuzarea publică a unei asemenea critici vehemente, care încalcă inclusiv principiul moral al nonviolenței,
ba chiar încalcă și principiul moral al adevărului, deoarece acuză insinuând fapte grave:
citat:
”Machiavel
Mai tot timpul el cu viclenie vorbește, oare nu cumva și uneltește?”
De obicei, dacă un cursant oarecare are asemenea ieșiri, este zburat de la cursuri în secunda doi, ba chiar unii au fost dați afară pentru mult mai puțin.
Sorin Cristian Molnar e doar un papagal. Dracu știe cum a ajuns el în "ipostaza" de apărător al gurului Gregorian Bivolaru. Ce "merite" deosebite l-or fi ridicat în acest rang?
ReplyDeletePenibilul analfabet a exemplificat la greu pe parcursul expunerii unul din "semnalele francmasonice" de bază - privitul pe deasupra ochelarilor. Griguță, tot" sunteți voi" expert in semnalele astea, care e semnificația acestui semnal în cazul de față? :P
Aceeasi impresie mi-a facut-o si mie acest Sorrrin .... Dar daca ai suficienta rabdate pana pleaca aia buni iti vine si tie randul ... Si el a avut
DeleteDepinde care-s "aia buni" ?!
DeleteDaca la categoria "buni" includem alde trandafir, tarcau, stoian .. da, sunt foarte buni la jumulit fraieri si mai ales fraiere, la aruncat vorbe fara sens, la scuipat minciuni, la traficat persoane, la batut joc de psihicul si fizicul multora, la pervertit tot ce are tangenta cu spiritul si spiritualitatea. In rest sunt deja sau foarte aproape de categoria infractorilor si nimic mai mult.
Dar sunt si numeroase persoane prin secta care au un fond bun, mai visatori, ... pe care nemernicii de mai sus ii exploateaza pe modelul neomului bivolar.
De acord. Trebuia sa zic o idee mai inteligenti.
Delete"inspirat, dar inspirator"
ReplyDeleteEl crede ca astfel de exprimari sunt Zen. Ce sa-i spun lui guru despre el? Ca fumeaza? Si guru ar fuma.
Ca se poarta ca o zdreanta in stil smuls? Daca se infurie geriatria, ii da pe amandoi afara. hahaha!
Nu cred ca acest text/comentariu nu contine adaugiri ale lui bg.
ReplyDelete