Friday, July 25, 2025

Uite cine dă lecții de independență!


Într-o atmosferă de sfârșit de an de curs, în care se simte deja că începe să adie un vânt de tabără sau de concedii,
pe MisaTV se difuzează reluări sau expuneri scurte pe teme fără importanță, făcute doar ca să umple timpul de emisie.
În acest context, în după-amiaza zilei de luni, 21 iulie, a fost difuzată expunerea cu titlul ”Cum să devii independent
într-un sistem ce te dorește să fii doar sclav. Independența – un concept, dar și o realitate necesară care mereu
va deranja sistemul social actual”, realizată de Costică Lampă-Mică, cel care (se) ocupă (de) canalul YouTube al MISA,
împreună cu invitații săi. Tema expunerii frapează prin fățărnicie: cum poți să vorbești despre libertate și independență
în și din sânul unei secte? Dar cum fățarnicul se recunoaște tocmai prin diferența dintre vorbă și faptă, iată că se poate,
cu tupeu! Amuzant este că învățăceii nu i-au luat doar locul maistrului, dar au început să-l completeze și să-l corecteze!
Când dulăul nu-i acasă, cățeii joacă pe masă!

Este de notorietate obiceiul mărețului ghid al MISA de a prelua aforisme clasice, pe care le schimonosește
(el zice că le adaptează și le explică pe înțelesul adepților), până când nu mai rămâne mare lucru din ele. 
Dar iată ce a ieșit din gura lui Costică, atunci când acesta s-a scremut să-și imite ghidul și să pară spiritual, citez:
”Motto: ”Orice este posibil, doar dacă este cu adevărat posibil, dar nu totul ne este permis”.

comentariu:
”Dar” este o conjuncție adversativă, adică introduce în propoziția subordonată o opoziție față de propoziția principală.
Cum propoziția subordonată conține o negație, anume că ”nu totul este permis”, logic ar fi fost ca propoziția principală
să conțină o afirmație, ”totul este posibil”, așa cum sună fraza atât de des invocată de Bivolaru:
”totul este posibil, dar nu totul este permis” care, la rândul ei, este o adaptare a versetului din Corinteni 10:23,
toate sunt îngăduite, dar nu toate sunt folositoare”, ce aparține apostolului Pavel.
Numai că don' Costică, vrând să producă o vorbă de duh care să sune a înțelepciune, a introdus o limitare
în propoziția principală, prin adverbul ”doar”, așa că a ieșit zicerea ”Nu totul este posibil și nu totul este permis”,
care nu are mesajul și impactul aforismului pe care a dorit să-l parafrazeze, dar pe care a reușit doar să-l paralizeze.

Conferențiarul începe prin a arăta că independența este corelată cu libertatea, iar adevărata libertate nu este
în realitate libertatea ego-ului, adică libertatea de a face ce vrei. Dimpotrivă, aceasta este robie față de propriile
instincte și patimi și încalcă libertatea celorlalți, de unde rezultă că ”anumite limite sunt necesare, astfel încât
fiecare membru al societății să se bucure de libertate, deci libertatea, la modul esențial, nu poate exista fără
responsabilitate, fără bun simț, fără un discernământ spiritual adecvat, fără empatie și fără anumite reguli
ce sunt necesare”. Până aici, toate bune!

Prin urmare, adevărata libertate este libertatea spirituală, dobândită prin revelarea și conștientizarea deplină
a identității noastre adevărate cu esența dumnezeiască, Sinele dumnezeiesc nemuritor Atman.
După aceasta, autorul analizează condiția omului ignorant din punct de vedere spiritual, în societatea ce este
”constrictivă, manipulativă și care ne dorește a fi sclavi”. Altfel spus, omul care ignoră că adevărata libertate
este cea spirituală, de ordin interior, este condiționat de realitățile exterioare și de constrângerile prezente
în societatea actuală. În acest sens, autorul emite o primă observație: ”Cu cât omul este mai dependent,
cu atât este în realitate, mai puțin liber”. Citez:

Sistemul social actual este conceput de așa manieră, pentru a ne face slabi și dependenți. Motivul este unul simplu:
controlul maselor. Sistemul educațional este conceput pentru a genera oameni-roboți lipsiți de discernământ,
dar care să execute întocmai sarcinile oferite. Totul este ambalat foarte bine și, pentru efortul de a fi oameni-roboți,
și roboțeii sunt răsplătiți cu o viață așa-zis mai bună. Au o imagine mai bună, susținută de o funcție pe măsură,
cu salarii pe măsură și toate acestea la pachet cu o grămadă de avantaje primite la angajare: bonuri, tichete cadou,
programe plătite la spa, al 13-lea salar, vacanțe preplătite, mașină de serviciu, telefon. Ce mai? O viață de boier.
Nu trebuie decât să fii roboțel, să nu comentezi, să votezi cu cine trebuie, să ieși în stradă când este amenințată
democrația impusă și multe altele. Adică să devii un sclav, un vânzător de țară și de semeni. Dar ce mai contează,
atâta vreme cât tu și familia ta, copiii tăi, o duc bine? Recrutarea se realizează prin firme specializate numite HR,
mai precis, resurse umane. Acolo, doar dacă te încadrezi în șabloanele lor, devii imediat interesant pentru ei.
Important este să fii suficient de prost încât să urmezi ordinele șefului și, totodată, suficient de deștept încât să fii
capabil să-ți îndeplinești sarcinile impuse. Aceste firme de recrutare au devenit adevărate centre de vânătoare
de imbecili, pentru că este nevoie de foarte mulți, cât mai mulți imbecili, dar nimeni nu vede rezonanța, uneori
chiar satanică sau demonică, din spatele acestor recrutări.

comentariu:
Ceea ce a fost zugrăvit aici este societatea corporatistă. Problema este că o corporație seamănă mult cu o sectă!
Doctrinele prezintă diferențe, dar mijloacele de punere în practică sunt asemănătoare, pentru că au același scop:
înregimentarea maselor de oameni în slujba intereselor liderilor organizației. Pârghiile psihologice sunt comune!
Dar în timp ce o corporație mai scapă angajaților și câteva firimituri în lumea aceasta, secta oferă doar promisiuni
abstracte, adesea doar pentru lumea de dincolo! Parafrazându-l pe Costică, doctrina și propaganda (spălarea creierelor)
dintr-o sectă sunt menite să producă oameni-roboți lipsiți de discernământ, care să pună în aplicare ”învățăturile” inoculate,
prin care ți se promite o viață lungă și sănătoasă (”tinerețe fără bătrânețe”), precum și viață spirituală fără de moarte,
plăceri fără măsură și o stare de euforie și fericire paradisiacă. Nu trebuie decât să fii roboțel, să nu comentezi,
să-ți plătești taxele, să votezi cu cine ți se sugerează, să ieși în stradă când este amenințată mișcarea și conducerea ei. 
Recrutarea are loc sub paravanul cursurilor de yoga și de dezvoltare personală, iar dacă te încadrezi în șabloanele lor,
poți deveni chiar instructor. Important este să fii suficient de prost, încât să crezi și să urmezi orbește învățăturile șefului
(Chief Mentor) chiar dacă acestea se bat cap în cap și, totodată, suficient de ticălos încât să fii capabil să-ți îndeplinești
sarcinile trasate, chiar dacă acestea sunt imorale sau chiar ilegale, mai ales că ai jurat că nu le vei dezvălui.
Să nu îți faci probleme din pricina încălcării principiilor morale limitatoare și să nu permiți sau să întreții îndoieli demoniace. 
Aceste cursuri au devenit adevărate centre de vânătoare de imbecili, pentru că este nevoie de foarte mulți, cât mai mulți
imbecili, dar nimeni nu vede rezonanța satanică sau demonică din spatele acestor racolări, crezând că sunt ”dumnezeiești”.


Ce soluții la problema dependenței vede autorul? ”Necesitatea de a fi cât mai puțin dependent de jobde a te limita
la ceea ce este cu adevărat necesar, la necesitatea de a elimina datoriile și de a reduce cheltuielile, de a fi cumpătat”.

comentariu:
Dacă nu vrei să fii dependent de job sau, mai bine zis, să nu muncești deloc, poți să deschizi curs de yoga, videochat
porno sau salon de masaj erotic, clinică de ”sănătate”, firmă naturistă, fiecare funcționând pe spatele celor înscriși
la cursurile de yoga. Limitează-te doar la ceea ce este cu adevărat necesar: retrageri spirituale în Franța, în care sute
de femei așteaptă să le vină rândul să facă sex cu tine. Elimină datoriile sau lasă pe fete să le facă și să le plătească
pentru tine, pe videochat porno. ”Este necesar” să-ți reduci cheltuielile cu detergent, apă și săpun, cu spălatul
lenjeriei intime și de pat, menține la minim cheltuielile cu parfumurile și deodorantele proaste și ieftine sau alte
chestii oferite cadou fetelor. Astfel vei putea aduce la tine la Paris cât mai multe fete. De asemenea, redu
cheltuielile cu fraierii ”independenți” care trăiesc în ashram-uri. Poți să cumperi însă filme porno la greu,
că o să-ți scoți banii întreit din taxele suplimentare pe vizionarea lor în cadrul taberelor. Poți să cumperi cărți la greu,
că îți vei scoate banii din cursurile pe care le ticluiești prin plagierea lor. Fii cumpătat cu banii pe care îi lași celor din
organizație, însă nu este necesar să fii deloc cumpătat cu banii pe care îi pretinzi de la organizație. Cere de la cei
înscriși în tabăra online prețuri ca și cum ar participa la fața locului, iar de la fraierii care chiar participă la fața locului,
cere taxă suplimentară, că le oferi informații ce nu se pot da online!

Iată o altă soluție miraculoasă pentru problema dependenței, găsită de Costică:
O altă soluție, și care din păcate nu toți și-o pot permite, este proprietatea privată. Ar fi binevenit chiar și un teren
pe care apoi să-l poți folosi la nevoie, inclusiv pentru hrană, aspect ce poate conferi o anumită libertate.
O grădină proprie este un pas important către independență. 

comentariu:
Mulți nu-și pot permite o proprietate privată, din păcate (din păcatele lor), în timp ce alții își pot permite locuințe și retrageri
în Franța, din păcatele altora de pe videochat-uri, saloane de masaj etc. Cei care nu-și pot permite o proprietate privată
nu doar în Franța, dar nici măcar în România, pot merge în ashram-uri, unde vor putea experimenta starea de libertate
și independență, la ordinele șefilor de ashram. Însă nici proprietatea privată nu valorează măcar cât o privată, în cazul
în care vine (sigur) al treilea război mondial, așa că fuga în peșteri, că acolo e salvarea, libertatea și independența! (link)

Desigur că nu ajunge să ai o proprietate privată (și nici măcar privată), dacă nu ai apă, citez:
Un alt aspect pentru a deveni cu adevărat independent și liber, este să ai mereu o sursă de apă potabilă. 
Găsiți o sursă de apă sigură. Știm foarte bine că apa este vitală și de aceea vom avea nevoie de ea mereu. 

comentariu:
E ușor de zis din gură, mult mai greu în realitate. Nu orice proprietate privată are sub ea pânză freatică și,
chiar dacă ar avea, nici măcar aceasta nu e o garanție, dacă nu plouă destul. Mulți dintre cei care au fântâni
în curte, dar au rămas fără apă din cauza secetei actuale, tocmai au luat un contact dur cu această realitate!

alt citat:
În cazul în care sistemul se năruie sau în cazul în care suntem puși în fața unor evenimente neplăcute, este bine
să cunoaștem tehnici de supraviețuire și să deținem minimul de echipament necesar.

comentariu:
Cunoașterea tehnicilor de supraviețuire poate asigura, după cum expresia însăși o arată, doar supraviețuirea,
adică o viețuire marcată de multe limitări și doar pe o perioadă scurtă de timp. În absolut toate emisiunile care
prezintă tehnici de supraviețuire, ce umplu canalele TV de popularizare gen Discovery sau National Geografic,
se subliniază mereu această idee: trebuie să înveți să supraviețuiești suficient timp până găsești așezări umane! 
Încercările se încheie doar când cei care demonstrează tehnicile - care sunt ei înșiși experți în astfel de tehnici -
întâlnesc primii oameni ai locului! Până și autorul expunerii e conștient de asta, căci subliniază rolul comunităților
umane în supraviețuire omului, care este prin excelență o ființă socială și care nu poate trăi mult timp decât în
cadrul unei comunități de oameni, citez:
O ultimă idee este cea de comunitate benefică. Construiți legături puternice. A supraviețui singur este dificil.
Cei care rezistă cel mai bine în timpul crizelor sunt cei care fac parte dintr-o comunitate puternică. Împreună
suntem mai puternici.

Și dacă tot a venit vorba despre comunitate, ce comunitate ar putea fi mai bună decât una spirituală, nu-i așa? Citez:
Dintr-o anumită perspectivă noi, cei de la MISA, cunoaștem foarte bine toate aceste aspecte și pot spune acum că,
de foarte mult timp pentru această societate, școala de yoga MISA a fost o mare binecuvântare, pentru că ea a oferit
mereu și mereu independență, autonomie, spiritualitate, credință, libertate. 

comentariu:
Da, MISA a fost mereu o mare binecuvântare în ceea ce privește independența, autonomia și libertatea...
Cel mai bine știu asta cei din ashram-uri, nevoiți să respecte cu strictețe regulile și programele ce le sunt impuse,
să mănânce doar ceea ce li se pune în farfurie și care ”este necesar” să ceară bilet de voie pentru a ieși afară.
De asemenea, știu acest lucru fetele care activează pe videochat-uri porno și care sunt nevoite să lucreze până
își plătesc drumul și cazarea la Paris, apoi datoriile pe care le acumulează prin sistemul de amenzi, ce este astfel
conceput încât ele să devină ”libere și independente”.

Conferința se încheie apoteotic, astfel:
Iată de ce autoritățile au văzut în MISA un mare pericol. E foarte simplu de constatat aceasta. MISA este o comunitate
puternică, cu principii spirituale, cu un lider autentic, real și nu imaginar, o comunitate evolutivă, educativă, având
în rândurile ei ființe cu o puternică credință în Dumnezeu. MISA a devenit un mare pericol pentru sistem, tocmai din
aceste motive expuse anterior. Un pericol atât de mare, încât sistemul încă investește milioane de euro pentru a distruge
această școală. Cu acești bani, s-ar fi putut construi școli, spitale sau s-ar fi putut genera o bună infrastructură. 

comentariu:
Dacă există ceva ce caracterizează cel mai bine MISA, aceea este respectarea principiilor spirituale, mai ales ADEVĂRUL...
Până să devină un pericol pentru sistem, MISA a devenit un pericol pentru societate, așa cum acuză procurorii francezi.
”Liderul autentic” a dat în bâlbâială în fața instanței, căreia i-a declarat că ”dumnezeu”, prin răspuns afirmativ la consacrare,
i-a dat lumină verde să facă sex cu cursantele, după ce invitatelor li s-ar fi aprins călcâiele de atâta sex appeal ce se
revarsă din abundență prin intermediul ”canalului iubirii”, cel Tânăr-și-Neliniștit.

Nu știm câte școli, spitale sau câtă infrastructură s-ar fi putut construi cu banii băgați în distrugerea MISA, dar cine știe
câte ashram-uri sau clădiri acoperite la Costinești, promise pentru activitățile taberelor, în locul Terenului Descoperit
de lângă cimitir, s-ar fi putut construi cu banii nedeclarați din taxele pe cursurile și taberele MISA sau cu banii produși
de cursante în Japonia, în videochat-uri și filme porno sau în saloane de masaj erotic. Numai cu cei 200.000 de euro
găsiți în locuința guru-lui din Paris, câte s-ar fi putut face! ”Retragerile spirituale (link) de îmbinat plăcutul cu utilul” (link)
și ”casele de așteptare” pentru fetele care își așteptau rândul la ”inițiere”, toate acestea s-au construit foarte repede,
fără știrea cursanților (și cotizanților) de rând! Trăiască și înflorească independența și eliberarea la MISA, aummm!

În concluzie, Costică dă lecții de independență, din poziția de lider al unei organizații care își ține adepții într-o stare
de dependență totală, atât materială, cât și spirituală. Cursanții sunt nevoiți să cotizeze lunar la diferite cursuri,
pe viață, pentru a continua să participe la activitățile organizației. De asemenea, cotizează în tabere sau la activități
din cadrul grupurilor speciale, pentru a primi ”inițierile excepționale, unice în lume” ce le sunt prezentate drept
”modalități de eliberare rapide și ușoare” și care li se oferă doar cu ocaziile menționate. Ei nu-și pot permite să întrerupă
prezența la aceste cursuri și activități, deoarece ar însemna excluderea lor din rândul comunității și, astfel, ”ar pierde
definitiv singura șansă de eliberare spirituală din această viață și din această lume”, așa cum le-a spus, în repetate
rânduri, ”ghidul spiritual”, pe un ton de avertisment apocaliptic (detalii mesaj 1, mesaj 2).

Aceasta este o dependență totală și definitivă. Iar gradul de dependență mentală este ilustrat de următoarea situație:
atunci când liderii organizației le livrează diferite idei sau îi îndeamnă să realizeze diferite acțiuni, adepții nu își mai
pun problema dacă este vorba despre adevăruri sau acțiuni corecte din punct de vedere moral, ci întreabă cum să
execute mai bine. De exemplu, față de recenta prezentare a așa-ziselor profeții ale lui Miguel Angel Poblete privind
declanșarea ”certă” a celui de-al treilea război mondial, adepții nu și-au pus deloc problema veridicității acestora,
ci au întrebat cum să procedeze (link pentru detalii). Nu mai există discernământ, nici judecată proprie, ci o masă de
păpuși cu aparență umană, care se comportă orbește la apăsarea de către liderii sectei a unor butoane sau pârghii.
Și ei numesc asta ”eliberare” și ”independență”!


PS. Bivolaru glumea adesea că aspiranții spirituali nu trebuie să devină yin-dependenți, ci yang-dependenți...

transcrierea conferinței:



25 comments:

  1. Bună analiză. Felicitări !

    ReplyDelete
  2. Cred ca Costica inca crede in Moș Craciun!

    ReplyDelete
  3. Defapt gandirea lor e ca, daca tot sunt manipulati oamenii de ce sa nu ii manipuleze ei dupa bunul plac.
    Dar totusi interesant cum un slugarnic vorbeste despre independența.
    Cam exact cum vorbea despre continenta, dar in intimitate ejacula ca in filmele porno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sti tu sigur ce facea el in intimitate? Si noi de ce ar trebui sa stim asta? Nu e un blog de barfa.

      Delete
    2. Din moment ce G a zis despre Costică la conferintele Moravuri si Naravuri că ejaculează în gura femeilor, pe baza unor reclamații de la fete, nu e bârfă.
      Să posteze cineva conferința.

      Delete
    3. Criticile lui Bivolaru pentru Costică Ejaculică nu au fost într-o conferință gen ”Moravuri și Năravuri” de pe MisaTV, ci la o întâlnire cu instructorii, ce nu a putut fi înregistrată. Despre asta a vorbit Rapcea: https://web.archive.org/web/20150919062111/http://rapcea.ro:80/2015/09/11/iutele-la-ejaculare-i-degraba-varsatoriul-de-samana-costica-cojocaru-a-fost-taiat-de-la-porie-de-la-poria-de-sex-din-misa/

      Delete
    4. E un blog in care se expune adevarul. Nu e o barfa ci o dovada ca Coxtică e un fariseu si ceea ce vorbeste nu e tot una cu ceea ce face. E o ipostaza de impostor.

      Delete
    5. Eu stiu ca s-a redat in plain-air la Costinesti. Deci de unde vine barfa? Direct de la conducerea Misa.

      Delete
  4. Una din imensele ticăloșii ale lui Bivolaru este modul în care este organizat cursul de yoga, în format ”universitar”, an după an, cu prezență continuă și obligatorie. În loc ca acesta să fie structurat sub formă de module de o durată rezonabilă, așa cum sunt celelalte cursuri, iar cei interesați să-și aleagă modulele dorite pe care să le parcurgă până la capăt, sau ”maestrul” să le indice tehnicile care li se potrivesc cel mai bine pe specificul lor, ca să primești la MISA o tehnică simplă, cum ar fi pranayama din categoria ujiayi (respirația cu frecare, ”bâzâitul bondarului” bla, bla), care nu necesită cine știe ce pregătire a structurii fizice și energetice (fiind arătată chiar pe YouTube!), ”este necesar”, ba chiar obligatoriu, să aștepți peste 10 ani! Sau altă situație: tehnicile de Oli Mudras, care necesită într-adevăr o pregătire corespunzătoare, sunt predate după vreo 5 ani (și așa e prea mult, căci cursul e umplut cu puterile cosmice, care pot foarte bine să constituie un modul separat), dar Maha Mudra, care este din aceeași categorie, este predată la MISA prin anul 22(!), după alte decenii de bătut apa în piuă pe subiecte de doi lei (dar de mii de lei în cursuri inutile). MISA îți va spune că ei nu fac cursuri de yoga banale la sală, ca ceilalți, ci promovează ”o cale spirituală, care este un proces de evoluție ce durează o viață întreagă” (ba chiar mai multe vieți), dar chestia cu ”calea spirituală” o afli abia după ce ai intrat în capcană, căci pe afișele de deschidere a noilor ani de curs și la conferințele aferente se spune că e vorba de un curs de yoga precum celelalte! Apoi, se amestecă tehnici aparținând diferitelor sisteme (Hatha Yoga, Kundalini Yoga, Laya, Kalachakra etc) care alternează, cu scopul de a evita parcurgerea deplină a acestora și a-i ține pe cursanți captivi și dependenți, la nesfârșit. Un alt motiv pentru care există acest ghiveci este acela că Bivolaru l-a ”dezvoltat” din mers. După ce, la debutul cursurilor MISA în 1990, li s-a spus cursanților că va fi vorba de un curs ”de tip universitar” de 4 ani, apoi de 7 ani, ulterior, constatându-se dependența mentală a acestora, s-a creat cursul fără sfârșit, updatat după cum i-a venit gurului și după cum au apărut cărțile plagiate. Este de notorietate că cei care începuseră cursul în comunism, știau deja în 1990 o mare parte din tehnici, pe care le primiseră evident în mult mai puțini ani decât cei 35 de acum. Un exemplu: la prima întâlnire de la Costinești din august 1990, Nicu Catrina și Cristian Dumitru au fost văzuți executând Viparita Karani Mudra, în varianta dată de Bivolaru, cea dinamică cu rotirea picioarelor, tehnică ce se predă la curs prin anul 27 ( a fost predată de Catrina pe când Bivolaru era închis la Bistrița, în perioada 2016-2017). Bozaru a spus în anul 1, după predarea Laya Yoga, despre existența celor 10 mari puteri, care pot fi accesate prin bijamantre, dar că acestea nu vor fi predate la curs, fiind un mare secret. La începutul anului 2 ce să vezi, a început Dasha Maha Vidiya! Răzgândire subită, căci era nevoie de umplut cursul cu ceva ce nu ține de ”yoga obișnuită”! La un moment dat, după câțiva ani, a început inițierea în bijamantrele pe centri, deși toată lumea le știa din anul 1 și chiar lucra cu ele pentru dinamizarea centrilor, fără inițiere! Și câte alte situații de acest fel!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ce bine scris! Asa era corect, module si ghidare individuala prin aceste module. Confirm si eu partea cu extinderea cursului, vorba auzita la un instructor foarte vechi. In loc sa ne ajute sa cucerim cetatea aflata pe o inaltime, ne-a tot plimbat in jurul muntelui cu mari chiote de cuceritori. Ii amageste si ii tine in bezna. Si asa pare o mare scoala, ca par a fi multi.

      Delete
    2. Ti-am rescris textul pentru ca nu mi-e frica de AI.

      Critica structurii pedagogice și a strategiilor de predare în cadrul cursurilor MISA
      Vreau sa imi exprim nemulțumirea față de organizarea cursurilor de yoga MISA, pe care le consider excesiv de lungi, opace și menite să creeze dependență. Structura actuală nu respectă principiile pedagogice ale transparentei și accesibilitatii.

      1. Durata excesivă și lipsa modularității
      - Cursul este organizat „universitar”, cu prezență obligatorie, pe zeci de ani.
      - Tehnici simple, precum pranayama 'ujjayi', sunt accesibile publicului larg, dar în MISA sunt predate abia după 10 ani.
      - Se sugerează că o structură modulară ar fi mai potrivită, permițând cursanților să aleagă ce li se potrivește.

      2. Accesul este întârziat la tehnici avansate
      - Oli Mudrele sunt predate după 5 ani deși necesită pregătire, nu întârziere.
      - Mahamudra apare abia în anul 22, deși e similară cu tehnici predate mult mai devreme. Dar pentru ca e marfa nou insusita prin furt, trebuie primita ca atare
      - Tehnici importante sunt amânate artificial.

      3. Amestecul sistemelor yoghine
      - Se combină Hatha, Kundalini, Laya, Kalachakra s.a. fără coerență.
      - Această alternanță împiedică o parcurgere completă a unui sistem.
      - Scopul este menținerea dependenței cursanților.

      4. Modificări arbitrare și lipsa transparenței
      - Inițial, cursul era anunțat ca având 4 ani, apoi 7, apoi devine „fără sfârșit”.
      - Tehnici considerate „secrete” sunt introduse ulterior fără explicații.
      - Apar cazuri particulare în care cursanți vechi cunoșteau deja tehnici predate abia în anul 27.

      Elemente concrete în argument:
      - Lipsa unei pedagogii clare și transparente
      - Amânarea intenționată a accesului la informație
      - Crearea unei dependențe instituționale
      - Confuzie între spiritualitate și structura comercială

      Atunci, ca un corolar, MISA nu oferă un parcurs spiritual autentic, ci un sistem pedagogic opac, lung și fragmentat, care pare să servească mai degrabă interesele organizației decât evoluția cursantului.

      "Pam-pam", iti place cum te-am coafat? La esență!

      Delete
    3. F bună iedeea.
      Eficientă.
      Are un defect MAJOR.
      Dacă se aplică, omul se înscrie la modulele cu care are simpatie, curiozitate.
      Se termină repede.
      Si nu mai cotizeaza până moare.
      Scopul e sa aduci cotizații până la finalul vieții omului.
      Promiți că în anul 60-70-80 dai Parabija.
      Si ai asigurati banii 70 -80 ani. Cine mai trăiește.

      Delete
    4. Fix de ”sistemul pedagogic” îi doare cel mai tare (în cur) pe cei de la MISA și pe guru lor.

      Delete
    5. MahaMudra este descrisă în anul 8 (copiată după Bihar School of Yoga), în cursul nr. 3, SHIVA SAMHITA - cap. al IV-lea - Despre trezirea lui KUNDALINI SHAKTI prin intermediul MUDRA-elor secrete, după Yoni Mudra. Atunci Bivolaru le-a interzis cursanților să o realizeze, deși este prezentată în curs. Unii s-au întrebat că, din moment ce este această interdicție, de ce a mai fost prezentată? Era clar că Maha Mudra ar fi trebuit să fie predată încă de atunci, dar Bivolaru s-a răzgândit. Au început să circule povești cum că un cursant avansat, care primise tehnica dinainte de 1990, observase că aceasta reface repede potențialul creator după poluții nocturne sau ejaculare necontrolată în amor și renunțase la continență, ejacula la greu în amor ca să simtă orgasmul cu descărcare că era mai intens, după care se refăcea repede cu MahaMudra. Așa că din cauza unui dobitoc, cică Bivolaru înțelesese că nu era momentul să o permită la cursuri, așteptând hăt până în anul 22 ca să fie predată, deși cursurile erau deja redactate și tipărite! Dar atunci când cursurile au fost tipărite, părea un moment oportun, că dacă nu era, nu se făcea! Părea o vrăjeală că, invocându-se protejarea continenței, era oprită tocmai o metodă care îmbunătățea continența, din cauza unui nătărău. Cu astfel de justificări se amânau, cu decenii, tehnici ce ar fi trebuit predate în cel mult 7 ani, iar timpul era umplut cu apă chioară, că cică nu venise încă vremea nectarului divin!

      Delete
    6. Nici cursurile Ayurveda, nici cursul Shivaism , nici cursul de TANTRA nu se vor termina vreodată .
      Vor tine 70-80 ani, dacă mai traiesc cotizații și dacă mai au bani de cotizații. Nu cred că ce vreun curs care să țină sub 50 ani.



      Delete
    7. Oare nu trăiesc oamenii o frustrare știind că au cotizat 40 ani, 60 ani și nu se va termina niciodată?
      Mor frustrați că nu au terminat cursul.
      Dacă urma inițierea cea mai tare si nu au mai prins-o ?
      Înaintea morții e ultimul lor regret.
      Cred că sunt singurele cursuri de pe planetă ce nu se termină niciodată și la care trebuie cotizație lunară, ștampile, prezența și nu se dă diplomă niciodată.
      La biserică poți să mergi toată viața, dar nu esti obligat sa cotizezi. Nu îți da nimeni 30% majorare la biserică, cum se dă la taxă dacă întârzii plata cursului, nu ai absența, nu ai n reguli .
      Cei care încep anul 1 și află că ține cursul peste 40 ani, renunță instant.

      Delete
    8. La asta ma gandeam si eu, dupa 10 ani de curs ayurveda nu am nici o dovada ca am cunostintele necesare. Ca am parcurs ani de studii.

      Delete
  5. Costica a scris conferința cu Chat GBt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Așa e, Costică a făcut chiar și o conferință despre Chat GBt (Chat Gregorian Bivolaru pre-Trained Transformer):
      https://exmisa.blogspot.com/2024/11/misa-pus-bot-ul-la-o-noua-trasnaie.html

      Delete
  6. Inchid ochii, unesc mainile in piramida, imi dau ochii peste cap, mimand energii spirituale ce ma patrund intens.
    Deschid ochii, privindin gol dincolo de tine, si zic in soapta, pe un ton misterios si solemn:
    "Parabija, suprema mantra, este SAUH.
    S, A, U, H.
    SAUH."
    Tu repeti.
    Eu aprob tacut.
    Infig unghiile mainii drepte in frunte si pun stanga pe ceafa ta.
    Mimez energizare frenetica, dau ochii peste cap si eventual ma si legan un pic, ca sa crezi ca ma trece kundalini.
    1 minut. Gata!
    Tu, care ai citit asta, ai acum Parabija, exact ca la MISA.
    Initiere online!

    ReplyDelete
    Replies
    1. @7:49:
      Porți veșmântul unei silabe sacre, dar în miezul tău e doar zgomot, menit să destrame liniștea altora. Meditația cu Tara nu e simplă nemișcare; e un jurământ al compasiunii, un fluviu tăcut care curge spre binele celorlalți. Dacă tu te apropii cu vibrație agresivă, mă întreb: ești facilitator al fluxului sau baraj al eforturilor altora?

      Delete
  7. Sunt doar purtator de oglinda.
    Daca linistea e doar absenta zgomotului atunci e somn si inconstienta iar zgomotul e trezire.
    Barajul e un prag care odata depasit accelereaza fluxul.
    O vibratie mai inalta poate fi interpretata ca fiind agresiva intr-un mediu de rezontana mai joasa. Dar asta e doar o problema de perspectiva.
    Tara?
    Tara nu e fluviul ci barca.
    Silaba nu e sacra. O particulara folosire a ei poate sacraliza.
    Cu mult mai sacra e Tara.
    Iar miezul meu mi-e doar mie cunoscut. Ce vezi tu e oglinda.

    ReplyDelete
  8. In 1-3 luni poti deveni profesor de yoga cu diploma acreditata Yoga Alliance.
    Dupa 5 ani de yoga la Misa inca esti “un orb care vrea sa conduca alti orbi”.

    ReplyDelete
  9. Am citit textul conferinței, si pare identic cu felul de a vorbi a lui Bivolaru. Aceleași expresii, aceleasi pauze, același tip de manipulare si idei de genul “misa are un dușman”.
    Cine scrie conferintele? De unde au ideile astea?
    De ce par trase la ștampilograf?

    ReplyDelete

tag form to add a photo:

[image width="400px" rel="nofollow" src="image_link"/]

do not go beyond a width of 400