(continuare din partea a 3-a)
După ”aventura inițiatică” de la Paris, relatată în partea a 3-a a acestei postări, lui Ashleigh i-a trebuit un an să-și revină
și l-a sunat pe Ziggy, prietenul ei australian de la școlile NATHA din Danemarca și Suedia, cel care o determinase să se
înscrie la filiala TARA Yoga din UK. Ziggy ascultă siderat pățaniile prietenei lui, apoi începe să-i ia la întrebări pe liderii școlii.
Drumul spre Paradis - 5. Conspirația, citate:
reporter: Ziggy nu se îndoiește nicio secundă că ceea ce îi spune e adevărat. Singura întrebare e unde îl plasează asta.
Ce ar trebui să facă acum? Ce face cu ultimii ani din viață, când s-a implicat din ce în ce mai mult în școala de yoga?
S-a mutat în Suedia pentru a participa la NATHA și este în plină desfășurare a planurilor sale de viitor.
Ziggy: Rușinea pe care am simțit-o a fost atât de... De ce nu aș ieși pur și simplu? Aceasta a fost familia mea în ultimii cinci ani.
Am investit fiecare bănuț, și o mare cantitate de energie și timp în acest context și m-am angajat mult.
reporter: Ziggy este încă atât de implicat în mișcarea yoga în acest moment încât primul lui gând este că trebuie să folosească
asta ca pe o ocazie să iasă din orice asociere cu asta.
Ziggy: Încă am convingerea nebunească că putem obține suficientă masă critică de la adepții școlii, să o prezentăm liderului
și să instituim o schimbare. Aceasta este cea mai mare oportunitate de a realiza această soluție. Deschide ușa și fă schimbarea.
reporter: Dar lui Ziggy îi devine repede clar că această luptă nu este ușoară. Iar reacția Natha la critici deschide un aspect
cu totul nou al acestei povești și anume fuziunea dintre spiritualitate și teoria conspirației El ia legătura cu unii dintre profesorii
care sunt la școală de cel mai mult timp, de asemenea cu Adina Stoian, ”ca să-i facem conștienți că există o problemă.”
Și primește niște răspunsuri.
Ziggy: ”Cum poți crede cu adevărat în aceste povești, după ce ai auzit toate relatările uimitoare?”
De obicei, aceasta este o explicație bună pentru ca să ignori celelalte cazuri.
NATHA Danemarca: Aceste acuzații nu sunt decât minciuni. Acuzațiile rău intenționate nu sunt nicidecum noi.
În ciuda presei negative, a războiului psihologic și a mai multor încercări de a scăpa fizic de el, învățăturile profesorului
de yoga trăiesc și astăzi în mii de oameni. El merită binecuvântări pentru darurile mărețe pe care ni le-a revărsat tuturor.
Cred că ar fi nevoie de puțină umilință înainte de a face o astfel de critică. Chiar credeți că Grieg, care a ținut 28 de prelegeri
despre sublimul eros divin și sute de alte prelegeri și conferințe despre sublimul erotism elevat, ar avea vreo dorință
să demonstreze opusul a ceea ce ne învață și pe care îl urmăm cu toții? Ne pare rău să o spunem, dar atitudinea pe care
o afișezi este marcată de lașitate și standarde duble.
comentarii: Răspunsul celor de la NATHA este reacția unora care vor să abată atenția de la acuzațiile care îi privesc,
încercând totodată să opună acestor acuzații o contrapondere și să le anihileze.
Cronologia firească a reacțiilor cuiva care este acuzat pe nedrept de fapte despre care nu are cunoștință, este următoarea:
➢ mai întâi surprinderea la aflarea acuzațiilor, căci se face referire la fapte necunoscute
➢ apoi solicitarea dovezilor
➢ în fine, îndemnul la cercetarea faptelor și disponibilitatea de a coopera cu anchetatorii la aflarea adevărului
Cronologia firească a reacțiilor cuiva care este acuzat pe nedrept de fapte pe care nu le-a săvârșit, este următoarea:
➢ în primul rând, negarea acuzațiilor, căci el știe sigur că acestea nu s-au petrecut așa cum se spune
➢ apoi, solicitarea confruntării cu acuzatorii, cu argumentele sau cu ”probele” acestora de pe o poziție de încredere,
știind că acestea nu au cum să existe și sunt neîntemeiate sau chiar false
➢ în fine, îndemnul la cercetarea faptelor și exprimarea disponibilității de a coopera cu anchetatorii, pentru a se afla adevărul
Se remarcă faptul că cei nevinovați sau cei care doresc sincer să se afle adevărul, nu se vor opune unei anchete obiective,
amănunțite și profunde ci dimpotrivă, o vor încuraja, vor insista asupra acesteia și își vor oferi cooperarea, tocmai pentru că este
în interesul lor să se afle adevărul și să le fie dovedită nevinovăția.
În schimb, cineva care are cunoștință de săvârșirea unor fapte ilicite sau chiar este autorul acestora și caută să se ascundă,
va avea următoarele reacții:
➢ negarea acuzațiilor, în încercarea de a le stopa, de a împiedica expunerea eventualelor argumente sau probe și de a le anihila;
negarea are și rolul de a împiedica răspândirea acuzațiilor, pentru ca acestea să nu devină publice și să conducă astfel la
focalizarea atenției asupra acuzaților și a faptelor imputate
➢ abaterea atenției de la propria persoană, de la cei vinovați și de la suspiciunile care planează asupra acestora
➢ orientarea acuzațiilor și a atenției asupra altora; cel mai eficient este ca acuzațiile și suspiciunile să fie aruncate chiar
asupra celor care acuză, urmărindu-se șubrezirea acuzațiilor și a credibilității acuzatorilor. O altă variantă este aruncarea
vinei asupra unui inamic inventat, ”din umbră” care, pentru că nu există sau este invizibil, nu poate riposta
Reacțiile liderilor NATHA, la fel ca cele ale ATMAN și MISA, se încadrează cât se poate de clar la ultima categorie,
a celor care se știu cu musca pe căciulă. Este un răspuns-tip în limbă de lemn, ceea ce arată că a fost conceput dinainte
pentru a combate astfel de acuzații, ceea ce arată că cei care l-au conceput cunosc situația reală și că faptele au fost
săvârșite în realitate. Este de remarcat cum cei de la NATHA caută să combată tendința lui Ziggy de a da crezare acuzațiilor
din partea femeilor, făcând apel la încrederea lui în ”maestrul spiritual” (”standarde duble”: ”pe ele le crezi, dar pe Grieg, nu?”)
și încercând chiar să-l antreneze în lupta lor împotriva celor care acuză (”lașule, de ce n-ai ripostat, de ce nu ai oprit acuzațiile
în loc să le preiei și să le răspândești, devenind astfel o unealtă a vrăjmașilor plini de ură și a demonilor?”)
Un alt cursant a luat un contact și mai dur, simțit pe pielea lui, cu fața adevărată, ticăloasă, a liderilor NATHA.
Subit, liderii NATHA îl demonizează pe cel pe care cu câteva zile înainte îl considerau ca făcând parte din casta lor,
”elita inițiaților”:
Drumul spre Paradis - 5. Conspirația, citate:
După ce Carsten și alții au stârnit critici în presă, Mihai Stoian ține o prelegere despre Carsten.
Mihai Stoian: Carsten este un mincinos notoriu. Mai mult, este gata să-și mintă cei mai buni prieteni pentru a-și acoperi greșelile.
În tot acest timp, Carsten a fost foarte apropiat de mine și de Adina, fiind cu noi în multe vacanțe și fiind introdus și în
familiile noastre. [Carsten a fost unul dintre iubiții Adinei Stoian, n/a] El a început o cruciadă împotriva a tot ce a fost înainte.
Aceasta este singura cale a lui de a ieși cu o imagine bună.
Carsten: Și folosește acest pretext pentru a spune totul și numai sub pretextul că sunt demonic și lucruri de genul acesta.
comentariu:
Când era amicul lor, era dumnezeiesc. Cum a început să ceară explicații, cum brusc a devenit demonic! Dar dacă era demonic,
atunci de ce l-au mai primit alături de ei? Bivolaru a avut aceeași atitudine față de Claudiu Trandafir.
Când era în sânul școlii, ”Uu, Claudiu și-a revelat Sinele! Uu, Claudiu a intrat în legătură cu Shambala!”
Când ”fiul risipitor” și-a exprimat îndoielile cu privire la ”tătucul”, cum deodată ”Huo, demonicul! 🔗 Huo, turnătorul! 🔗”
”Claudiu este prăbușit spiritual!” (arhivă) ”Claudiu a căzut la testele spirituale! (arhivă) Dar înainte nu era tot ”turnător, demonic
și prăbușit”? Păi nu, că era foarte evoluat, o ”dovadă a valorii și autenticității școlii spirituale”! Atunci, cum se face că la
măreața școală, toți cei care - potrivit declarațiilor gurului însuși - ating un înalt nivel spiritual ca urmare a învățăturii lui,
se prăbușesc tocmai când ating acest nivel? Asta e dovada ”valorii” reale a școlii, a gurului și a învățăturilor acestuia!
Drumul spre Paradis - 5. Conspirația, citate:
reporter: Ziggy mai spune că alte femei au început să-l contacteze în legătură cu experiențele lor la Paris.
Ziggy: Primesc din ce în ce mai multe mărturii și tot mai multe femei vin la mine.
reporter: În NATHA, există un grup într-un serviciu de mesagerie unde membrii pot comunica între ei. Într-o zi, Ziggy scrie
că trebuie să împărtășească ceva ce îl frământă de mult timp. El descrie cum o prietenă apropiată a avut recent o experiență
violentă în timp ce mergea la guru. ”Acest lucru este valabil și pentru alte femei”, scrie el, adăugând că ar dori să vorbească
despre aceste lucruri într-un forum mai privat, dacă cineva dorește. Speranța lui Ziggy că profesorii de la NATHA vor asculta,
devine din ce în ce mai mică. În schimb, el începe să creadă că ei trăiesc în propria lor realitate.
comentariu: Treaba este mult mai gravă. Dacă liderii ATMAN ar trăi doar în bula lor, pur și simplu ar respinge cu dispreț
acuzațiile în mintea lor, le-ar opune încrederea lor oarbă în guru, dobândită ca urmare a îndoctrinării lor, și cam atât.
Dar ei încearcă să blocheze apariția acuzațiilor și răspândirea lor în rândul celorlalți, manipulându-i și orientându-i către
o direcție care le convine, conform unei tactici dinainte stabilită. Deci ei nu se mărginesc doar la a trăi în bula lor, ci caută
să-i bage și pe ceilalți în acea bulă, ceea ce arată că ei văd dincolo de bula lor, sunt conștienți de ceea ce se petrece în
lumea reală și de reacțiile celorlalți. Asta arată nu doar obtuzitate, ci și ticăloșie:
Iisus le-a zis: Dacă aţi fi orbi, n-aţi avea păcat. Dar acum ziceţi: ”Noi vedem”. De aceea păcatul rămâne asupra voastră.
(Ioan 9:41)
Drumul spre Paradis - 5. Conspirația, citate:
reporter: Andrea o numește o cultură a lașității. În loc să primească sprijin, impresia ei este că femeile sunt desconsiderate
dacă au avut o experiență neplăcută la Paris. De-a lungul timpului, au apărut în presă mai multe articole în care foști membri
ai NATHA au adus diverse critici la adresa școlii de yoga. Mai multe dintre sursele cu care vorbesc eu și colegii mei,
au făcut parte din NATHA în timp ce au fost ridicate aceste critici. prin urmare au văzut și din interior cum a reacționat NATHA.
sursă: Reacția școlii, reacția profesorilor, este că societatea ne batjocorește. E o altă modalitate prin care își îndeplinesc agenda
ascunsă de a ne doborî, pentru că ei știu foarte bine că noi ajutăm oamenii. Este o vânătoare de vrăjitoare. Nu este absolut nimic
în acele acuzații.
reporter: Mai multe persoane spun că teoriile conspirației joacă un rol important, mai ales când vine vorba de criticile lumii
exterioare la adresa mișcării yoga.
sursă: Ar putea avea legătură cu mass-media și cu guvernul care ne face rău în mod conștient. E o farsă, o paranoia
atât de mare, în care e foarte neplăcut să trăiești. Îi consideră pe toți inamici.
reporter: Nu doar foștii membri ai NATHA vorbesc despre teorii ale conspirației. Am găsit mai multe videoclipuri în care
Mihai Stoian vorbește direct despre societatea condusă de societăți secrete, precum francmasonii.
Stoian: Din când în când, suntem conștienți că suntem o sectă a teoriilor conspirației, pentru că se spune că noi credem
că francmasoneria controlează lumea. Dar nu suntem singurii care spunem asta. Noi suntem singurii care întâlnim factorul
în modul cel mai direct. Există mii de materiale și cărți bine documentate, toată lumea experimentează această realitate.
[...] Următorul pas în acest argument este să spunem, de asemenea, că trebuie să fim în permanență în gardă și precauți,
deoarece societatea dominantă manipulează, ascunde în mod deliberat și face tot posibilul pentru a împiedica oamenii
să ajungă la capacitatea de a gândi singuri și să pășească într-o astfel de dezvoltare spirituală. De aceea trebuie să fii
foarte, foarte suspicios față de tot ce vine din afara mișcării.
comentariu:
La MISA este într-adevăr o cultură a lașității, după cum este și o cultură a minciunii. Bivolaru apelează frecvent la următorul aforism:
”A ști și a nu acționa, este suprema lașitate”, după care îi pun pe adepți să jure că nu vor divulga nimic din ceea ce vor vedea
sau vor afla. Când adepții văd ceva care contravine Codului Moral, în loc să ia atitudine, tac sau chiar mai rău, găsesc justificări!
Apoi dau vina pe cei din exterior că sunt ”plini de răutate și văd doar pete în Soare”. Aceasta este atitudinea de ”eroism spiritual
(VIRA)” de la MISA, care ar putea purta numele de ”aruncarea pisicii moarte în curtea vecinului”.
În opoziție cu lașitatea de care dau dovadă cei mai mulți dintre liderii MISA/ATMAN, apare atitudinea unora dintre cursanți
care, atunci când se confruntă cu mizeria ascunsă din sânul organizației, decid să o părăsească, deși în ei se dă adesea
o luptă sfâșietoare, pentru că lasă în urmă o comunitate care, pentru cei mai mulți dintre ei, înseamnă singura lor familie
și întruchiparea idealurilor lor cele mai ardente.
Drumul spre Paradis - 5. Conspirația, citate:
reporter: Ziggy spune că de un an încearcă să vorbească și să creeze o schimbare în cadrul NATHA. El vorbește cu o altă
femeie de la școala de yoga, cu care a avut o relație bună. Deodată, spre marea surprindere a lui Ziggy, ea îi spune că a fost
și ea la Paris și că, potrivit ei, guru a violat-o.
Ziggy: M-a șocat. Mi-am zis pur și simplu: acea femeie a fost agresată sexual și abuzată de acest bărbat.
După toate aceste mărturii și evenimente prin care tocmai am trecut, presiunea, povara și impactul pe care le aveau asupra mea,
am început să-mi dau seama că trebuie să ies de aici și că aveam nevoie și de ajutor, pentru că starea mea mentală începea
să fie destul de afectată. Nu mai trăisem niciodată aceste stări de panică sau frică, aceste crize iraționale.
reporter: Deoarece descrie experiența la Centrul de Dezvoltare Personală Paradis ca pe o experiență la limită, după multe și
îndelungate reflecții, își întrerupe implicarea în școală. Alții spun că au părăsit școala după ce au vorbit cu femei care au povestit
despre abuzurile la care au fost supuse de guru la Paris.
Ziggy: Am avut o imagine completă și am fost complet șocat. NATHA nu este deloc centrul de yoga inocent despre care ei
pretind că este ci, în realitate, e o sectă.
reporter: Dar, chiar dacă Karsten și Ziggy se simt jenați, acesta nu este de fapt cel mai rău lucru, spun ei. Pentru că atunci
când ei și alți membri ai mișcării, după o analiză amănunțită, aleg să părăsească școala, ei părăsesc și ceea ce pentru mulți
a fost întreaga lor viață timp de mulți ani. Au renunțat la poziția socială, își taie legăturile cu viața socială, iar unii rămân
fără casă, fără venit. Și dintr-o dată rămân fără cel mai esențial lucru pentru ei: credința lor, calea lor spirituală.
Unii foști cursanți au rămas afectați de experiențele lor din cadrul ATMAN iar, în cazul multora, la acestea se adaugă și șocul
desprinderii de organizație. Unii au apelat chiar la preoți pentru ajutor psihologic sau religios:
Drumul spre Paradis - 6. Asaltul spiritual, citate:
reporter: Vizitez casa pastorului Niels Underbjerg, care s-a pensionat acum câțiva ani. Știe multe despre noile grupări
religioase și, în special, despre NATHA. În cursul activității sale, a vorbit cu un număr mare de foști membri ai NATHA
de-a lungul anilor '20 și '30. Prin urmare, el a dobândit o perspectivă unică.
pastor Niels: Oamenii cu care vorbesc au avut unele probleme cu NATHA. Nu mă refer la cei care încă acolo înăuntru,
ci cei care au contacte. Toți trecuseră printr-un proces atât de lent, de la o mulțime de promisiuni de aur că acum puteau
fi ajutați până la al șaptelea nivel ca să-și îndeplinească scopul visat de a avea o stare paradisiacă. Și apoi, dintr-o dată,
s-au lovit de acel zid de gol neîmplinit unde, de fiecare dată când credeau că au atins un scop, li se adăuga constant
un alt strat. Când am întrebat ce mecanisme au fost folosite, mai multe persoane au exprimat că a existat o alternanță
între laudele aduse potențialului incredibil al individului, acea chemare universală specială de a atinge și de a realiza ceva și,
în același timp, o așteptare grea că se vor face progrese rapide, că trebuie să se întâmple ceva. Și apoi a mai fost și o...
cel puțin asta experimentez eu, poate e mai mult interpretarea mea, dar a existat și o trecere de la libertatea de a te dezvolta
în ritmul propriu, la o cerință pentru o dedicare mult, mult mai mare, atât în ceea ce privește relația, cât și în ceea ce privește
angajamentul de timp care ar putea fi oferit în legătură cu NATHA. Așadar, dacă ar fi să trageți o concluzie din unele dintre
lucrurile pe care le-au spus, cred că ați putea să o exprimați că au experimentat o trecere de la auto-dezvoltare la auto-dizolvare.
Deci aceasta înseamnă pierderea propriei integrități. Deci, de la autodezvoltare la autodistrugere. Asta face, de fapt, că au
experimentat pur și simplu că s-au pierdut pe ei înșiși, că și-au pierdut sufletul undeva, propria înțelegere a cine erau cu adevărat.
Și dacă poți face o persoană să se îndoiască de sine și să se îndoiască de propria autoritate, de ceea ce este mai bine pentru ea
și de ceea ce simte că este mai bine pentru ea, atunci aproape că poți duce oamenii oriunde dorești. Și toate acestea, pur și simplu
se întâmplă în timp. Atât de mulți oameni nu își dau seama că se întâmplă. Ei spun că nu înțeleg cum s-a ajuns acolo:
”Nu-mi vine să cred că nu am observat asta!”
comentarii:
Aspectele subliniate din fragmentul de mai sus sunt demonstrate în primul rând de durata nelimitată a cursurilor de la MISA.
Faptul că o învățătură durează până la finalul vieții, în condițiile în care durata vieții diferă foarte mult de la o persoană la alta,
înseamnă în primul rând că nu este suficientă pentru a-și atinge scopurile. Dacă Bivolaru ar fi fost onest, ar fi planificat
o învățătură care să se încadreze în existența tuturor oamenilor, într-un interval de timp rezonabil, astfel încât să lase și timp
pentru fructificare. Asta, dacă există o astfel de cale care să permită oricui atingerea realizării spirituale în viața actuală.
Iar dacă nu există, ascunderea acestui fapt este o altă minciună ticăloasă.
Apoi, mai este o amăgire. În loc să prezinte de la început această planificare împreună cu treptele de evoluție care trebuiesc
atinse de către aspirantul spiritual, la MISA sunt prezentate ”revelații” - unele în premieră planetară - despre care se afirmă
că sunt foarte eficiente și conduc rapid la atingerea țelului final. Dar după un timp de așteptare zadarnică, atunci când
adepții constată lipsa de rezultate și începe să se instaleze blazarea, apare o nouă ”revelație” despre care se spune că este
și mai eficientă, cu adevărat ”mântuitoare”, iar vechea revelație mântuitoare este abandonată și uitată, deși ar fi trebuit
ca aceea să fie doar ea însăși suficientă. Însă e evident că Bivolaru nu putea să spună pur și simplu de la început
”știți, la nivelul actual de evoluție a omenirii, sunt necesare X decenii de practică structurată pe trepte de evoluție,
care să permită saltul evolutiv din treaptă în treaptă, de la plan al existenței la cel care urmează imediat deasupra”.
Și atunci a adoptat această tactică a zăhărelului dat cu porția. Asta mai înseamnă însă că Bivolaru a premeditat de la început
că durata cursurilor va fi nelimitată, deși i-a păcălit pe cei din primii ani de curs că durata va fi de cel mult 4 ani
(ca să-i ducă cu gândul la durata cursurilor unei facultăți), apoi la 7 ani (referire la ei 7 ani de acasă), apoi n-a mai spus nimic.
Ceea ce este însă greu de înțeles este de ce se înhamă la aceste cursuri noii cursanți din prezent, care sunt deja avertizați
că niciuna dintre seriile începute nu a ajuns la final, că nu există nimeni care să fi absolvit întregul curs și nici măcar
nu se întrevede așa ceva. Este probabil aspirația foarte mare a unor căutători spirituali, seduși de faptul că li se pare că
au găsit într-un singur loc tot ceea ce aveau nevoie, că au găsit răspunsul la toate întrebările, dar apoi ulterior, după ce și-au
dedicat ceva timp și efort, nu mai au curajul să se desprindă de această suveică a minciunii, pentru că pierd tot ce au investit.
Aici se vede ticăloșia absolută a lui Bivolaru, care a concept un sistem aproape perfect de ținere în lanțuri pe termen nelimitat:
➢ promisiunea practicii eficiente, care conduce la o evoluție rapidă și la mântuirea chiar în viața actuală
➢ limitarea la comunitatea cursanților, ca fiind singura comunitate compatibilă cu țelul mânuirii, prezentându-i pe cei
din afara ”școlii” ca fiind anti-spirituali și factori care deturnează de pe calea spirituală (limitare accentuată prin practici
unice, unele dintre ele generatoare de intensă plăcere, care nu se mai întâlnesc la oamenii din restul societății)
➢ menținerea atenției adepților focalizată strict în cadrul comunității MISA, prin recomandarea de a nu avea urmași care
să-i distragă, ceea ce în plus îi face dependenți de comunitatea ”yoghină” la vârste înaintate
➢ menținerea mobilizării adepților și a unui grad permanent de alertă prin agitarea pericolului reprezentat de un presupus
”inamic din umbră” (echivalentul ”dușmanului de clasă”)
➢ spaima apariției ”îndoielilor demoniace”
➢ spaima că, odată intrat, dacă ieși, pierzi orice șansă de mântuire și ajungi în iadul veșnic
Aceasta este planificarea adevărată pe care a conceput-o de la început Bivolaru și care apare acum, la o privire de ansamblu,
ca fiind cu adevărat diabolică. Însă nici aici nu poate spune că are întâietate la nivel planetar, căci a avut modele de acțiune
precum Scientologia sau gruparea lui Osho.
pastor Niels: Dar apoi NATHA probabil vor să spună ceva de genul că nu au obligat pe nimeni să facă nimic. Răspunsul lor
va fi de obicei că ”suntem o școală de yoga unde există aceste oferte pe care poți alege să le accepți sau nu”.
Nu obligă, dar o fac oricum, din cauza mecanismelor psihologice care există. Când te joci cu speranțele și visele oamenilor,
vorbim despre ceva cu o componentă spirituală, când te joci cu speranțele și visele oamenilor și, în același timp, din punctul meu
de vedere, scopul este de a converti aceste speranțe și vise în speranțele și visele mișcării, atunci devine o formă de manipulare.
Atunci nu este vorba despre dezvoltarea personală a individului, cu instrumente destul de exotice, ci despre consolidarea unui
colectiv care există deja.Și acea mișcare de la schimbarea accentului de la individ la grup, este în sine manipulare.
reporter: Și Niels Underbjerg are un cuvânt pentru asta. Foștii membri ai NATA spun că au fost supuși asaltului spiritual.
pastor Niels: Când numesc asta asalt spiritual asupra oamenilor, este tocmai pentru că atingem ceva foarte, foarte adânc
în interiorul unei persoane. Înțelegerea de sine a unei persoane, integritatea unei persoane, înțelegerea de sine în raport
cu lumea exterioară. Și dacă ești captivat de spiritualitatea altora, s-ar putea să fii și mai vulnerabil la faptul că alții
au avantajul în această privință.
comentariu: În 2005, Karl-Erik Nylund, ”doctor în teologie, preot şi poate cel mai mare expert al Suediei în materie de secte”,
a realizat un raport pe baza a ”trei interviuri cu Gregorian Bivolaru realizate în perioada în care acesta se afla în custodia poliţiei
din Malmö, interviuri cu Mihai Stoian şi cu şase cursanţi MISA. Trei din cei şase sunt din România.
În plus, s-a luat legătura şi cu alţi români care trăiesc în exil şi care nu sunt membri ai acestei şcoli de yoga”.
El a concluzionat printre altele că ”în cazul MISA nu regăsim nici unul din criteriile care definesc sectele manipulative.
Gregorian Bivolaru NU pretinde că are monopol de necontestat asupra adevărului. El este un îndrumător spiritual alături de alţii
şi este convins de faptul că are o misiune în societate. În schimb el nu a avut şi nici nu are nici un fel de pretenţii politice.
Puterea lui Bivolaru se afla chiar în umilinţa de care dă dovadă. Dacă MISA nu este o sectă manipulativă şi periculoasă,
atunci ce este? Aş putea spune despre MISA că este o mişcare de susţinere a unui mod alternativ de viaţă, a terapiilor
alternative, cu puternice trăsături de sincretism gnostic. Ideile de bază sunt reîncarnarea şi transformarea de sine
(capacitatea de a te transforma pe tine însuţi).” (arhiva)
Liderii și cursanții MISA i-au mințit pe ”experții” suedezi și pe judecători 🔗 (așa cum, peste ani, aveau să jure strâmb
și să mintă în instanța din România în cadrul proceselor intentate acestui blog). Așa arată ”adevărul” care iese din gurile
mincinoase ale celor de la MISA/ATMAN și nu se întemeiază pe probe obiective. În urma acestui raport, Curtea Supremă
a Suediei i-a acordat lui Bivolaru azil politic, ceea ce l-a ajutat astfel să pună la cale operațiunea de aducere a femeilor
în Franța și videochat-urile de pretutindeni. După 20 de ani, justiția din Franța îi acuză pe aceiași Bivolaru și Stoian de abuz
sexual și trafic de persoane, iar Suedia i-a retras protecția. Contactat de reporteri, ”expertul” Nylund s-a spălat pe mâini 🔗.
Un alt preot, Niels din Danemarca, a găsit exact opusul a ceea ce a găsit Nylund, care s-a lăsat păcălit de lamentările MISA.
Autovictimizarea este una dintre tacticile permanent utilizate de către cei din MISA/ATMAN și s-a dovedit foarte eficientă.
Concluzia ”expertului” că Bivolaru este modest și umil și NU pretinde că are monopol de necontestat asupra adevărului, poate
fi inclusă în antologia stupizeniei cosmice. E adevărat că Nylund nu a avut la dispoziție declarațiile megalomane ale lui Bivolaru
pe care acesta le-a făcut abia în anii care au urmat (Vestea Bună 🔗, Noua Religie planetară 🔗, Noile Ere - ”Înainte de Atribute”
și ”După Atribute” sau BB - Before Bivolaru și AB - After Bivolaru 🔗), dar cu întrebări bine concepute, ar fi putut să-și dea seama.
Drumul spre Paradis - 6. Asaltul spiritual, citate:
reporter: Îi prezint lui Ashleigh ideea preotului despre asaltul spiritual.
Ashleigh: Când mi-a spus, a fost prima dată când am auzit asta de la el. Și am spus în șoaptă: da, asta a fost tot. Preotul tocmai
a spus câteva cuvinte despre ce am trăit. Cred că e o modalitate extrem de corectă și precisă de a descrie majoritatea experiențelor.
Nu este vorba doar de momentul în care a sosit clipa în care a trebuit să ies. Totul a fost un asalt spiritual, deoarece începutul,
îndoctrinarea și procesul lent, care îți iau autonomia și capacitatea de a descrie cu exactitate și de a lua decizii în propriul interes,
este un atac asupra spiritului.
reporter: Când Ashley se întoarce în Australia și îi devine clar ce a trăit în Franța, decide că trebuie să facă ceva.
În total, sunt șapte femei care își depun mărturia. Acest lucru este confirmat de avocatul din Franța care le reprezintă pe Ashleigh
și pe celelalte femei. Și într-o zi din 2023, totul va atinge apogeul. Guru-ul Gregorian Bivolaru a fost arestat și încarcerat.
În presa franceză, puteți citi că poliția a supravegheat apartamentul guru-ului din apropierea Parisului timp de aproximativ un an.
comentariu:
Iată că australiana nu a dat dovadă de lașitate și a pus în practică aforismul lui Bivolaru menționat anterior. La Paris,
gurul a fost cel care a caracterizat-o drept lașă, proastă, schimbătoare, pentru că a refuzat ”inițierea” (sursă), dar în schimb
fosta cursantă i-a trimis poliția pe capul, care l-a săltat direct de pe ouă pe marele cocoș spiritual (sursă).
Drumul spre Paradis - 6. Asaltul spiritual, citate:
Aproximativ un an mai târziu, Mihai și Adina Stoian sunt arestați în Georgia. Potrivit poliției franceze, aceștia au jucat
un rol cheie în invitarea femeilor la Paris pentru a-l întâlni pe guru. Acuzațiile împotriva lor includ răpire și trafic de persoane.
În toamna anului 2024, poliția din Iutlanda Centrală și de Vest se va deplasa la cererea poliției franceze, aceștia cercetează
două dintre adresele NATHA, unde se află Centrul de Dezvoltare Paradis Nu vor dezvălui exact ce a descoperit poliția.
Când eu și colegii mei contactăm autoritățile suedeze, după vreo 20 de ani și după ultima arestare a guru-ului, acestea
ne informează că s-a întâmplat ceva nou în acest caz. Acum i-au retras lui Bivolaru permisul de ședere permanentă în Suedia.
După ”protecția divină” susținută cu jurăminte ale tăcerii și ochi acoperiți, Bivolaru și-a pierdut și protecția suedeză,
ceea ce îl lasă automat descoperit în fața justiției franceze, precum și a celei finlandeze. Foarte recent, și cei doi acoliți din
Danemarca, familia Stoian, coordonatorii și totodată ”peștii” din ATMAN, au fost extrădați către justiția franceză.
https://bitterwinter.org/the-misa-case-georgia-bows-to-french-pressures-and-extradites-the-stoians/).
Legea Karmei (”după faptă, și răsplată”) se dovedește implacabilă, așa cum de fapt au avertizat în repetate rânduri acești
corifei ai minciunii vândută ca spiritualitate, doar că aceștia nu au crezut vreodată că li se aplică și lor.
Ce rămâne în urma lor? Adeptul primește promisiunea fermă că va ajunge în Paradis, dar în cele din urmă sfârșește paradit!
(DEX - paradit: stricat, deteriorat, uzat, distrus, șubrezit de boală sau de bătrânețe)
Așa cum între paradis și paradit este doar diferență de o literă, tot astfel de la paradisul imaginar de la MISA la dezastru
este doar un singur pas. Pasul greșit când hotărăști să-l asculți pe Bivolaru în loc să-ți asculți glasul conștiinței.
(sfârșit)
transcrierea integrală în limba română a podcast-ului ”Drumul spre Paradis”:
Link alternativ:
ReplyDeleteDrumul spre... paradit (partea a 4-a)
Linkuri alternative articole
ExMISA channel
https://bitterwinter.org/the-misa-case-georgia-bows-to-french-pressures-and-extradites-the-stoians/?fbclid=IwQ0xDSwKcJtZleHRuA2FlbQIxMQABHppJlvA7RZEME0uICnG_IXfSFBR_1ZuptZhfgYl_mTSukepY_Cgd1inX5yHw_aem_WyZn4XoRl7o07d8h5yIcvg
ReplyDeleteColegului care mi-a cerut sa recit zilnic Sutra Inimii:
ReplyDeletehttps://www.youtube.com/watch?v=000yvZQcKk8
🙏
Introvigne, un mincinos platit de Misa.
ReplyDeleteHai sa presupunem ca scapa din acest proces cu basmaua curata, cum se spune. Ce urmeaza?
ReplyDeleteAceeasi punere sub acuzare?
Delete