(urmare din partea a II-a)
Înainte de a trece la subiectul postării de față, atrag atenția asupra unui comentariu la postarea precedentă,
despre un lucru foarte important, care mi-a scăpat:
comentariu anonim: Nu am înțeles eu bine? Începând cu minutul 5.11, Costică spune că degeaba se roagă,
că Dumnezeu nu-i poate da starea dacă el nu este în stare să o genereze. Dar el o poate dărui altora prin
starea pe care o are? (sursa)
răspuns anonim: Ai înțeles foarte bine, exact asta spune:
”Dacă întreaga manifestare este generată de către Dumnezeu, El a generat și aceste energii specifice pe care
noi le definim ca fiind Atribute. De, de exemplu, bucuria este o energie, fericirea este o energie. Dvs nu puteți
să-mi dați mie bucurie dacă eu nu știu să fiu bucuros și nu știu să zâmbesc, degeaba mă rog la dumneavoastră:
”dați-mi bucurie, dați-mi bucurie”, pentru că nu-i un pahar de apă sau o bucată de pâine. Și atunci e necesar
să o generez în mine, pentru mine și pe urmă pot să o dăruiesc tuturor prin însăși starea mea, prin însăși
atitudinea mea.”
Nu doar că se contrazice pe sine (el nu o poate primi direct de la Dumnezeu, dar o poate dărui direct), dar
îl contrazice și pe Bivolaru, care spune că energiile atributelor sunt primite de la Dumnezeu și îl transformă
pe practicant. O varză totală în mintea adepților, Costică Legumananda. (sursa)
Discuția din fragmentul menționat a pornit de la următoarea observație a invitatului:
Costică: Consider că disciplina interioară este importantă pentru a genera un discernământ interior și având
ulterior capacitatea de a alege. Și întotdeauna este bine să ne raportăm la valori, la principii valorice, pentru că
acestea sunt importante. Noi le definim mai nou acum ca fiind atribute dumnezeiești...
Acest fragment mai conține următorul schimb de replici:
Costică: Degeaba mă rog la dvs, dați-mi bucurie, pentru că nu-i un pahar de apă sau o bucată de pâine.
gazda: Nici măcar cuantificabilă, nu e.
Costică: Exact. Și atunci e necesar să o generez în mine, pentru mine și pe urmă pot să o dăruiesc tuturor
prin însăși starea mea, prin însăși atitudinea mea.
gazda: Noi am avut șansa să trăim într o perioadă în care am avut niște exemple. Aveam niște modele pe care
le puteam urmări.
Ceea ce vrea Costică să spună (dar nu-i iese prea bine) este că, într-adevăr, nu poți trezi și amplifica ”în universul
lăuntric al ființei tale” o virtute, dacă nu ai deja sămânța acesteia încolțită în tine, dacă nu aspiri la aceasta
și dacă nu faci TU ÎNSUȚI eforturi de a te transforma în acest sens și mai ales că nu există o tehnică (ritual)
de transformare, pe care o realizezi automat, robotic, fără să simți nimic, care să ducă la această transformare.
Exemplul cel mai simplu, care a mai fost prezentat cu alte ocazii pe acest blog și care sigur a fost trăit de toți,
este că nu există o tehnică pe care să o realizezi și, din prost, te trezești automat deștept sau înțelept. În acest sens,
există o singură modalitate: trebuie să asimilezi cunoaștere, să înveți să gândești tu însuți și apoi să exersezi.
Costică își descrie de fapt experiența lui de practicant cu ”energiile Atributelor”, pe care au constatat-o toți
practicanții sinceri și care nu se ”auto-amăgesc singuri”, cum că nu te transformi doar realizând programul
de meditații (ritualuri) de la MISA, adică audiind o compilație de muzică disco-epică la ore stabilite, și...
hocus-pocus, gata realizarea spirituală! Iar acest fapt este dovedit de încălcarea sistematică, mai ales de
către instructorii și liderii MISA, a principiilor morale pe care tot ei le clamează.
Problemele lui Costică sunt acestea:
- nu a realizat transformarea în el însuși (că altfel fugea de MISA mâncând pământul), dar pretinde asta.
- așa cum a observat comentatorul, el se contrazice pentru că, deși afirmă corect că virtuțile nu se transferă
automat în ființa proprie, la voință, el pretinde că se poate face acest transfer direct și automat în ființa altora.
El a omis să spună partea cu ”generarea virtuții” de către ceilalți, în propria lor ființă, prin efortul LOR propriu.
- tot după cum a observat comentatorul, deși în primă fază îl contrazice pe Bivolaru, care pretinde că energiile
atributelor sunt primite direct și automat de la Dumnezeu prin practică mecanică (tehnici) și îl transformă
automat pe practicant, fără efort conștient de transformare din partea celui din urmă, continuă prin a afirma
în mod eronat că poate ”transfera direct energia virtuților prin însăși starea lui”. El face asta pentru a nu veni
în opoziție totală atât cu ceea ce promovează el la curs (exemplificări), dar mai ales cu bodhaka Bivolaru,
marele transmițător de realizări spirituale. Toate acestea dau de înțeles că un om de rând nu poate accesa
energia unui atribut de unul singur, dar cursanții de la MISA pot, că le-o dă ghidul realizat spiritual.
Concluzia: veniți la cursurile MISA, dar numai la MISA!
*******
După episodul cu nr. 66, având tema ”vieții sănătoase și relaxate”, Costică Cojocaru a fost din nou invitatul
podcast-ului ”DAN sare COARDA”, în episodul cu nr.77, ce a avut premiera pe 1 noiembrie 2025:
Invitatul s-a simțit în elementul lui, căci tema acestui episod a fost dezinformarea:
Costică: Plecăm de la ideea de a ne informa, când avem o informație corectă și când nu este una corectă.
Și de aici putem să mergem către aspecte legate de manipulare, ceea ce înseamnă influențarea opiniei publice
prin diverse mijloace sau persuasiune sau zvonistică și evident și dezinformare. Aspecte pe care noi le vedem
în viața de zi cu zi, aș putea spune cotidian.
comentarii: Desigur că invitatul vede dezinformarea în fiecare zi, aceasta fiind activitatea cu care el se ocupă
în principal de multă vreme. El precizează că a identifica dezinformarea înseamnă a discerne între informarea
corectă și cea incorectă, dar nu precizează ce înțelege el prin informare corectă: cea care corespunde realității
sau cea care corespunde interesului, așa cum se obișnuiește la MISA, unde orice critică la adresa organizației
este automat etichetată drept dezinformare.
Costică: Cu toții noi mințim!
gazda: Evident!
Costică: Deci ești de acord cu mine că noi mințim?
gazda: Da!
Costică: Pentru că nu avem curajul de a ne exprima la modul real ceea ce noi avem în conștiința noastră.
Prezentăm o imagine. Prezentând imaginea, noi începem să mințim. Și atunci unde este informarea corectă
și când apare dezinformarea? (sursa)
comentariu:
Mincinosul crede întotdeauna că din moment ce el minte, toți ceilalți mint! În plus, Costică recunoaște că nu are
curajul să exprime ce are în conștiința sa (și nici ce are PE conștiința sa) și că el prezintă o imagine falsă atunci
când vorbește despre ”practica spirituală” de la școala pe care o reprezintă ca instructor și promotor.
O singură dată a răbufnit când ”ghidul” l-a dat în gât în mod public, într-o conferință, că îi place să juiseze
pe ”iubitele” lui, dar nici atunci n-a avut curajul să-l înjure pe nume, ci doar a distribuit o fotografie cu un aforism
(foto):
Cel mai josnic este acel om care, în momentul în care se supără pe tine, neagă faptele tale bune, îți dezvăluie
secretele, uită tot ce ai făcut pentru el, te vorbește de rău și te descrie altora într-un mod lipsit de bun simț.
Așa pățești când slugărești oameni josnici, Costică, ei te folosesc și chiar te aruncă la gunoi dacă au un interes.
Ai jurat să păstrezi secretele lui, în schimb el a făcut publice secretele tale, că el nu s-a legat cu jurământ,
doar pe voi, fraierii, vă pune să jurați! Și ”a uitat tot ce-ai făcut pentru el”. Păi dacă ești fraier și faci!
Te-a pus cineva să faci? Nu, ai făcut doar ca să te bage EL în seamă, iar EL te-a băgat în altă parte...
Și, cu toate acestea, tu continui să ceri dreptate pentru ”josnicul” despre care spui că te-a nedreptățit?
Înseamnă că ți-o meriți din plin!
Dar totuși cum se distinge între informarea corectă și dezinformare și cine decide care dintre acestea este
prezentă într-o anumită situație?
Costică: Și acum eu aș pleca de la ideea cum putem să avem un discernământ astfel încât să decelăm informația
pe care noi o primim. Și consider că a avea principii valorice, etice, morale e o necesitate, constituie o necesitate.
(sursa)
comentarii: Da, există principii morale (cum ar fi adevărul), dar cine le aplică? Ce rost are să vorbești despre
adevăr la MISA, dacă ei resping adevărul evident, din fața ochilor, atunci când nu le convine? Așa cum am arătat
în postarea anterioară, într-un comentariu la acel podcast, Costică a pretins că Bivolaru și acoliții sunt reținuți
fără probe și fără judecată, în timp ce există declarațiile liderului în fața instanței și a anchetatorilor, ce pot fi
aflate chiar de la echipa de avocați ai apărării, iar mandatul de arest preventiv a fost prelungit la fiecare patru luni,
de fiecare dată de către o altă instanță. Așadar degeaba invoci principiul adevărului, dacă refuzi să îl aplici!
Costică: Deci avem repere, este bine să mai avem cultură, educație, astfel încât să întregim tabloul.
gazda: Din punctul meu de vedere, cel mai important lucru pe care un om poate să-l facă astăzi este să se educe.
Costică: Da!
gazda: Educația întotdeauna ne va face liberi.
Costică: De acord cu tine!
gazda: Din toate punctele de vedere. Indiferent de vârstă, indiferent de statut social, indiferent de posibilități
materiale sau nu, e foarte bine să ne educăm, să citim cărți, să căutăm adevărul acolo unde este. (sursa)
comentarii: Adevărul ne va face liberi (Ioan 8:32), nu neapărat educația. Educația (informarea din cărți)
ne face să aflăm ”adevărul altora”, nu ”adevărul nostru”, adică realitatea cunoscută nemijlocit, ”în duh și în adevăr”.
Desigur că alții pot să fi ajuns la cunoașterea adevărului, dar pe noi nu ne ajută însușirea mecanică și repetarea
papagalicească, ci cunoașterea efectivă a acestuia. Ca ființe din lumea fizică, ne limităm la adevărul stabilit
prin dovezi concrete (ca în știință sau în justiție). În lipsa acestora, ca ființe raționale, putem discerne prin logică
și raționament informațiile pe care le avem la dispoziție, dar este o modalitate indirectă. Însă în ultimă instanță,
totul se rezumă la a fi corect, la a căuta sincer și la a accepta adevărul așa cum este el, nu cum ai vrea să fie.
Costică: Sunt niște etape. În primul rând să mergi la sursă și să verifici cel informația din cel puțin trei surse
diferite. Așa spune la carte [...] și pe urmă e necesar s-o treci prin filtrul tău valoric înainte de a o da mai departe.
(sursa)
comentarii:
Și care sunt acele ”trei surse” pe care le consultă Costică? YogaEsoteric, misa.yoga și ”conducerea școlii”?
Iar dacă mai trece informația și prin filtrul lui - adică ochelarii calului peste care sare - ce mai rămâne din ea?
Informația nu trebuie trecută prin filtrul propriu - care este subiectiv - ci prin verificare obiectivă și prin logică.
Dar pentru asta, trebui să fii pregătit să accepți adevărul oricât de neconvenabil ar fi acesta. Se vede că Costică
și-a păstrat reflexele de purtător de cuvânt al MISA, adică ”dă mai departe” doar cuvintele care convin Mișcării.
Costică: La un fake pot să realizez mai departe...
gazda: Dar îl verifici?
Costică: Bineînțeles!
gazda: Păi, asta așteptam să-mi spui! Știi, ai luat știrea, ai văzut-o. Ce faci cu ea?
Costică: Întâi se verifică din mai multe surse de pe mai multe canale și după ce se verifică se mai poate verifica
și prin cunoscuți. Adică, de exemplu, te sun pe tine și te întreb: "Tu ai aflat de știrea aceasta? Ce părere ai?"
Și urmăresc un pic social media și observ care este direcția în care ea se propagă și de ce. O analizez în
profunzime, pentru că e firesc să fac lucrul acesta. Adică e un mod automat.
gazda: Da. Eu voiam să spun că în situațiile astea le recomand tuturor celor care li se pare ciudată o știre,
pe care o găsesc indiferent pe ce canal, absolut oriunde sau unde vreți voi, și nu vi se pare corectă...
Costică: Verificați!
gazda: Verificați la sursă!
Costică: Exact! (sursa)
comentarii: Da, sigur, verificarea la sursă este sacrosantă la MISA, este prima poruncă din codul lor moral!
Când apare o știre, cei de la MISA procedează astfel:
- dacă știrea le convine, o preiau cu copy-paste și o publică fără a o mai verifica, o ”șeruiesc” instant.
Așa s-a ajuns ca site-urile MISA să publice ”relatări ale unor stări spirituale-model”, dintre care unele au fost
de fapt niște farse (detalii). Campionul fraierilor care pun botul la farse este Bivolaru însuși, care și-a făcut
o mulțime de conferințe din copy-paste-uri, ajungând până acolo încât a preluat un fake din Cațavencu,
după care l-a retractat, spunând că n-a știut că respectiva publicație e o fițuică de pamflete și farse! (detalii)
Apoi urmat farsa conferințelor despre ”marcarea izotopică cu semnul Fiarei”, care au fost în cele din urmă
eliminate de pe MisaTV, de jenă... De asemenea labanandele de pe YE preiau la grămadă articole de aiurea,
care se bat cap în cap.
- dacă știrea nu le convine, nu o mai verifică, pur și simplu nu o ”dau mai departe”, o ascund de cursanți.
În particular, unii îi întreabă pe ”cunoscuți” (”conducerea școlii”, oracolul ”Grieg”), însă fără a mai verifica
răspunsurile acestora, care sunt luate din start de bune, devenind literă de lege sau dogme.
Desigur, se face o verificare atentă, dar nu a veridicității informațiilor, ci a identității celui care a difuzat știrea,
care este trecut imediat pe o listă neagră, în paralel cu observarea ”direcției în care știrea se propagă”.
Cândva, unii lideri ai MISA au trimis mesaje către acest blog, dar nu pentru a contesta informații, ci pentru
a cere să li se elimine numele din articole (cică GDPR). Apoi au dat orbește în judecată un fost cursant pentru
postări de pe blog ce erau foarte vechi, dar nici atunci n-au verificat, prin urmare au pierdut ambele procese
împotriva lui.
Am arătat în analiza podcast-ului precedent cum Costică a postat un comentariu în care afirma că Bivolaru
e ținut în arest fără motiv și fără a fi judecat, ceea ce arată că el nu știe nici informațiile de la audierile și
ancheta din Franța și nici măcar nu a cerut aceste informații de la avocații apărării ”ghidului spiritual”.
Atitudinea lui Costică de susținere a gurului lui trebuie înțeleasă și în contextul dosarului de trafic de persoane
în care au fost inculpați lideri ai MISA, în care și el a fost inculpat pentru acest cap de acuzare
Costică: Hai să-ți dau un exemplu personal. Am fost confruntat la un moment dat cu o știre negativă și
am cerut un drept la replică și mi s-a spus: ”da, filmați 90 de secunde dreptul dumneavoastră la replică”.
Am filmat 90 de secunde dreptul la replică, au tăiat 17 secunde din 90 de secunde și au făcut încă o știre
negativă de două minute și jumătate. Este trăită de către mine. Eu am dat acel drept la replică ca purtător
de cuvânt la vremea respectivă. (sursa)
comentarii: Păi dacă ”dreptul la replică” e strâmb, constând din negarea evidenței, normal că ăia au mai
făcut o replică la replică, doar nu era să-i lase lui Costică ultimul cuvânt, cu minciunile lui!
Iată un alt ”aspect” al activității de ”purtător de cuvânt al MISA” al lui Costică, de data asta purtând cuvântul
către cursanți:
gazda: Noi venim la ale noastre, la uman. Și mă întreb așa: Tu când te trezești dimineața [...] și te pregătești
pentru pentru zi și sigur ca probabil orice om încerci să vezi ce s-a mai întâmplat și ce și găsești o știre care
nu ți se pare ție, nu sună corect. Ce faci?
Costică: Nu fac absolut nimic. Îmi văd de treaba mea. De ce? Într-adevăr, citesc știrile, mă uit la știri, le analizez
și văd care este scopul meu esențial, ce vreau să fac în această existență. Și atunci, practic, eu îmi urmez
țelul meu existențial pe care mi l-am propus și caut să respect libertatea tuturor. În primul rând, primul nonnocere,
mai întâi să nu faci rău. Aceasta este deviza mea. Și atunci urmăresc să fac doar acele lucruri care aduc
bunătate, bine, astfel încât să mă disociez de cei care vor altceva. (sursa)
comentarii: Ia uitați aici mostră de respect al libertății: când cineva și-a deschis un blog anonim, subliniind
totuși că este cursant la MISA (”yoghin de-al lui Bivolaru și de-a dreapta”), vulturul Costică, cel care ignoră
știrile negative despre MISA de pe internet și le trece sub tăcere, dar e destul de vigilent ca să-i descopere pe
cursanții ce postează opinii proprii, constatând că autorul blogului în cauză face în general afirmații pozitive
la adresa școlii, dar mărturisește că mai sunt și lucruri neplăcute (cam 1%), îi trimite acestuia un comentariu
plin de respect pentru libertate, citez:
Te rog să-ți declini identitatea, ca să știu cu cine vorbesc. Din punctul meu de vedere, cred că e bine să fii
”Ai grijă ce vorbești despre școală și declină-ți identitatea, ca să te dăm afară de la curs și apoi să te dăm
și în judecată, în caz că vorbești ce nu ne convine!”, aceasta este expresia libertății și a respectului pentru
adevăr de la MISA, de la purtătorul de ”cuvânt”, citire!
Cât despre deviza lui Costy, aceea de ”a nu face rău și de a aduce numai bunătate”, reamintesc episodul
în care acesta a trimis detalii intime însoțite de fotografii către presa portugheză, despre faptele de prostituție
pe care le-ar fi săvârșit fosta cursantă Agnes Arabela Mureșan (foto). Această acțiune, ce are aspectul
unei răzbunări pentru faptul că Agnes Arabela a depus mărturie împotriva lui Bivolaru, a fost dezvăluită
de ziarul Cancan (captură, surse articol 1, articol 2) și a fost admisă de către MISA într-un comunicat
(arhivă).
gazda: Acum ai fost un pic politician la răspunsul tău, să știi. Am sărit coarda amândoi la răspunsul ăsta,
dar nu-i corect.
Costică: Vin și la esență. Știu ce vreau din această existență. M-am poziționat în această existență.
N-o să muncesc niciodată să-mi fac vilă de lux în Maldive. Nu-mi trebuie. (sursa)
comentarii: Vorbește pentru tine! Mai e unul care e mai mare și mai spiritual decât tine, dă lecții de morală
și e mai-mare peste instructorii ATMAN, și el s-a poziționat ca fiind foarte detașat de cele materiale, dar asta
nu l-a împiedicat să-și tragă resort hedonist în Caraibe (Jamaica mai precis), că în Maldive se duc toți luzării...
Costică: Purtătorii de cuvânt întotdeauna vor fi servitorii organizației pe care ei o reprezintă, nu sunt ființe
independente sută la sută. Dacă organizația vrea să implementeze o anumită idee, evident, purtătorul de cuvânt
este obligat să țină cont de ceea ce organizația dorește. Dacă purtătorul de cuvânt are coloană vertebrală,
nu va accepta compromisurile, ceea ce este foarte important. Depinde de om, de ființa în cauză.
gazda: Și te întreb acuma, că ne-am lovit amândoi de purtător de cuvânt și eu am fost purtător de cuvânt
la un moment dat și tu ai fost purtător de cuvânt la un moment dat și eu pot să spun că n-am fost pus să mint.
Costică: Eu am trăit în într-un sistem care a urmărit adevărul și atunci nu am mințit și nu o să mint, pentru că
nu-și are sensul. (sursa)
comentarii: După ce începe prin a arăta că purtătorii de cuvânt sunt servitorii organizației și nu sunt independenți,
afirmații rostite apăsat, cu siguranță în glas, el sfârșește prin a susține că sistemul în care a funcționat a urmărit
(dinadins, n/a) adevărul și nu a mințit pentru acesta, adică MISA este singura organizație onestă din lume,
iar Costică e singurul purtător de cuvânt din lume care spune adevărul și (nu) numai adevărul, fiind prin urmare
excepția care întărește regula. MISA nu l-a pus să mintă, căci știa de la început că don Costică va minți din
proprie inițiativă (de asta l-au și pus purtător de cuvânt, cenzor și fotograf, vezi finalul articolului YE de la
următoarea adresă link)
Concluzia podcast-ului este cuprinsă în fotografie: Costică, alături de yantra creată de ”josnicul care l-a ponegrit,
în ciuda a tot ce a făcut bun pentru el”!
În virtutea respectului pentru libertatea de expresie: https://ezoterism.fandom.com/ro/wiki/Saituri_MISA
PS. Costică nu e specialist doar în continență sexuală (link), ci și în gestionarea menopauzei (link).
(Sper că nu va mai urma, dar sunt puține șanse, căci Costică se pare că și-a făcut cuib la acel radio. Dar dacă
va urma o condamnare a lui Bivolaru și a acoliților, cu probele prezentate public și ajunse peste tot în media,
eventual pe Netflix, poate se vor închide și ușile propagandiștilor MISA, care promovează un infractor)

Link alternativ:
ReplyDeleteCostică mai sare o dată calul (3)
Linkuri alternative articole
ExMISA channel
Nu se inchide nicio usa. O sa faca un Fan Club Gregorian Bivolaru Martiru.
ReplyDeleteCostica cu firea lui de oltean da foarte bine acolo la maramureseni. Cred ca aia dau pe spate cand il vad cat de repede prinde el melcii, stiti voi care, aia din bancul cu ardelenii. Ar vrea si ei asa, dar... :) Astfel lor li se pare ca e un fel de Fat Frumos, un mic idol. Dar cinstit, si pe noi ne impresioneza firea ardeleanului, calm si calculat.
ReplyDeleteNu știu daca Costică are 20 cursanți in total.
DeleteF slab e pe provincie.
Nu se mai înscriu de f mulți ani.
E pustiu.
Cu toată gargariseala lui Costică.
Nu mai atrage cotizanți, nici fete sărace si proaste pt pus la produs la videochat, la saloane de masaj erotic unde sa lucreze moca.
Sunt studiouri acreditate, unde au conditii f bune, cărți de muncă. Unde sunt respectate.
Si-a cam dat lumea seama cum sta treaba, si multi au plecat de la el.
DeleteTextul publicat de MISA despre menopauză și yoga urmează același tipar pe care îl vedem de ani de zile: se ia un studiu științific, se citește doar abstractul, se ignoră limitările, iar concluziile sunt transformate în dogme absolute.
ReplyDeleteChiar abstractul studiului citat spune însă altceva. Autorii notează că rezultatele sunt sensibile la detection bias și attrition bias — adică pot fi distorsionate de modul în care au fost măsurate simptomele și de faptul că unele participante au renunțat pe parcurs. Cu alte cuvinte, concluziile trebuie interpretate cu prudență, nu transformate în certitudini.
Mai mult, studiul afirmă explicit: „Compared with exercise controls, only an effect on vasomotor symptoms was found.”
Asta înseamnă că yoga nu a fost superioară exercițiilor fizice obișnuite decât pentru un singur tip de simptom (bufeuri), nu pentru întreaga simptomatologie a menopauzei.
Iar propoziția finală din abstract este și mai clară: „Effects are comparable to those of other exercise interventions.”
Cu alte cuvinte, yoga nu este mai eficientă decât alte forme de mișcare. Nu e superioară, nu e unică, nu e ‘știință milenară’ validată de cercetători. E doar o formă de exercițiu fizic cu efecte similare altor exerciții.
Un detaliu esențial pe care MISA îl trece sub tăcere: studiul nu spune nicăieri ce tip de yoga a fost folosit. În cercetare, ‘yoga’ înseamnă de obicei exerciții blânde, respirație și relaxare — nu chakre, nu pranayama avansată, nu continență sexuală, nu ‘știință milenară’.
Cu toate acestea, peste concluziile prudente ale studiului se adaugă un strat gros de ‘explicații ezoterice’: pranayama, dhyana, ajna chakra, atribute dumnezeiești — ca și cum exact asta ar fi confirmat autorii din Maturitas.
Diferența dintre ce spune studiul și ce spune MISA nu e doar mare, e un hău
Continuare Fact check pentru Costica:
ReplyDelete1. Era parasutist in '89 dar nu aduce dovezi de penetrare a liniei inamicului.
2. Avea 400 de gloante cu el cand sarea cu parasuta in pat.
3. El, kamikaze uman, nu era in timpul stagiului cum cei care se grabesc sa-l scuze ar face-o. Parasutismul nu are legatura nici cu stagiul, nici cu revolutia.
4. Iliescu nu a prevenit intrarea rusilor in Romania.
5. Costy nu intra in detalii, dar face revolutia cu parasuta dupa el.
El e initiat precoce - la 5 ani deja se auto-initia sub patura de la grădi.
Grădi la el era in 1986 ca in 1989 sa fi practicat deja de 4 ani.
Toate se leaga purrfect!
Ca bărbat, în momentul în care faci parte din MISA ești automat din punct de vedere psihologic emasculat și fără nicio șansă de a deveni Șiva sau Vira. Pentru că Bivolaru se erijează în Șiva și vorbește pe un ton superior cu discipolii de parcă ar fi înapoiați. Isteria cu inițiatul femeilor e toxică pentru bărbații de la curs pentru că Bivolaru va fi mereu cocoșul șef. Cursantele ajung un fel de țoape nerușinate care îi sfidează pe cei 'înapoiați' spiritual, pentru că ele sunt iubitele lui 'Șiva'.
ReplyDeleteAsta e un adevar esential. Si nu inteleg cum de nu se prind.
DeleteDar e o nuanta; daca esti mai sus in piramida, ca barbat, mai prizi si tu ceva din ce cade de sus. Asta e de fapt ce spera unii.
Costica de ex e destul de sus sa prinda prospaturi si inainte dr a fi oferite gurului.
Emascularea asta e pretul dezmatului.
Si ei isi inchipuie ca sunt barbati.
Prind ce pica pt ca sunt incapabili sa cuccereasca o fata. De fapt nici nu ii intereseaza pt ca asta presupune asumare si ei sunt niste lasi.
DeleteEu vreau sa zic doua vorbe despre linkul catre blogul domnului Rapcea. Dumnealui a scris ce a scris intr-un anume moment in trecut, intr-o anume situatie. Nu vreau sa zic ca Costica nu merita sau ca ar citi si altii care nu stiu despre ce e vorba, dar pur si simplu nu meritam noi sa facem asta. Suntem aici ca sa aratam clar ce e gresit la MISA nu sa judecam cu sensul de pedeapsa. Ramana Maharshi intrebat despre cum ar trebui sa ne purtam cu ceilalti a spus: "there are no others."
ReplyDeleteCostica minte. Nu este in regula sa fii amagit de altii, sa ti se rapeasca identitatea, sa te trezesti ca ai de dus extra bagaj. Ramana Maharishi nu constituie o autoritate careia sa ma supun. Costica Conocaru trebuie intai dezamorsat. Vine spre altii cu texte si pretexte, agenda proprie, ascunde adevarul si vrea trecere??? Pe exmisa?
DeleteSigur ! Usa e larg deschisa! Poate iesi oricand.
Cu atat mai mult cu cat de mult a iesit din limitele normalului bun simt.
Cum am mai spus, ca agent distributor, trebuie adus si confruntat cu propriile efecte in plan moral, financiar, pe care organizatia le-a avut asupra cursantilor. Daca tot vorbim de concepte yoghine, Costica beneficiaza de karma colectiva. E multa si e imposibil lui sa-si abandoneze viciile morale in care a crescut. Asta apropos de taratul av. Rapcea in discutie. Se stie ca CC i-a raspuns umilitor lui MR, nu reiterez. Trebuie reiterat lui CC tot ce a gresit ca sa inteleaga.
Ramana Maharishi a spus acea fraza intr-un context educativ. Aici nu presupune ca toti ar cunoaste ce ne gandeste fiecaruia mintea in mod instant si prin vid. Facem simplu brainstorming si nu sedinte de meditatie ca la MISA. Vezi diferenta!
"Suntem aici ca sa aratam clar ce e gresit la MISA nu sa judecam cu sensul de pedeapsa"
DeleteCriminalii trebuie sa fie judecati pamanteste si sa plateasca pentru faptele lor. Ca-s bivolari sau costici tembeli ori stoieni dereglati. Sigur, cine vrea si poate sa-i ierte inainte de judecata obligatorie e fix treaba lui personala. Totusi si iertarea ar trebui sa vina doar dupa ce pacatosul / criminalul si-ar recunoaste cinstit vina / crima.
E important sa preveniți pe cat mai mulți de capcanele, textele Costicilor, Stoienilor, sa nu mai pice in plasă. Sa plece imediat ce văd abuzul
DeleteE important sa se arate adevărul.
Atunci Costici, Stoieni, nu vor mai avea puterea. Se vav vedea sminteala lor.Avaritia, lăcomia, prostia, turbarea, dictatorialismul, destrăbălare. Ei nu respectă femeile. Le folosesc.
Maharishi zice ca suntem toți același sine. Corect.
DeleteDacă esti același sine, esti același sine si cu cei păcăliți, inrobiti, exploatați, asa ca vrei sa ii ajuți.
unii vor sa fie acelasi sine doar cu fratii lor intru "Ala" 🙄
Deletecu mancatorii de sarmale nu se aduna ca "e stricati" de la sarmale.
Articolul nu-l judecă pe Costică pentru că nu era continent (ceea ce nu e dovedit), ci doar prezintă niște fapte: Bivolaru l-a făcut de rușine în public, iar Costică i-a bătut obrazul fără să îndrăznească să-i spună numele, asta după ce se folosește de girul lui (”yantra Sinelui”). Problema este între Costică, Bivolaru și Rapcea.
ReplyDeleteCeea ce nu am gasit insa pana acum prin traduceri de texte tantrice vechi e ideea opririi definitive a ciclului menstrual si cea a ciclului reprezentand in sine un obstacol pentru evolutia spirituala. Am gasit tehnici si mantre utilizabile pentru reglarea ciclului atunci cand acesta este perturbat, de exemplu pentru oprirea hemoragiilor daca sunt excesive si, invers, pentru pornirea (!!!) ciclului daca acesta nu are loc in mod normal (ex. in Damara Tantra - Damara, nu Damar). Dar derularea regulata a ciclului menstrual apare acolo ca fiind ceva atat normal cat si dezirabil. Plus faptul ca sangele menstrual e indicat in multe texte ca fiind utilizat ca ingredient ritualic, ceea ce presupune automat derularea ciclului, nu oprirea lui.
DeleteLas la o parte faptul ca MR reclama in articolul ala cu "incontinenta" ceea ce el vedea ca fiind ipocrizie din partea lui CC. Nu mi-am propus sa fiu avocatul lui CC, sper sa nu fiu inteles gresit, dar au comentat destui pe tema asta. Ce mi se pare mie mai interesant de discutat in continuare este subiectul originii anumitor idei si practici promovate de Bivo - cat din ele este inspirat din alte surse si cat provine de fapt din putul gandirii lui proprii?
@11:06
Deletecelalalt comentariu al tau (partea care incepe cu "Ca fapt divers, ...") nu este publicabil (chiar maria-sa google l-a catalogat drept spam). Il poti repropune fara acea parte.
@admin Poate e mai bine ca respectivul comentariu nu a trecut de filtru. Am scris acolo unele lucruri care ar fi putut fi interpretate gresit, ca si cum le-as fi scris in apararea lui CC. Nu ma intereseaza sa fac pe avocatul lui. Pe mine m-ar interesa de fapt o discutie mai aprofundata asupra pozitiei categorice de la curs privind descarcarea la barbati (idealul fiind "never ever") si chestia rosie la femei (tot "never ever", daca e posibil), comparativ cu ceea ce apare scris in textele tantrice vechi, unde descarcarea masculina ori e parte integranta din ritual ori e facultativa, optionala (ca in Candamaharosana Tantra). Partea privind chestia rosie nu o mai reiau pentru ca respectivul comentariu vad ca a trecut de filtre.
DeleteTraducerea (fie si partiala, doar a unor capitole) facuta de Christopher George textului Candamaharosana Tantra ar merita studiata de toti cei ce comenteaza pe aici unele subiecte. Textul respectiv este destul de unic prin faptul ca prezinta detalii concrete privind actul erotic, in timp ce mai toate celelalte texte tantrice similare se focalizeaza pe ritual, mantre, yantre, mandale, nyasa etc. si mentioneaza doar in mod foarte sumar ca trebuie sa pui la un moment dat diamantul in lotus. Kapalika zicea pe vremuri ca asa e si normal sa stea lucrurile, pentru ca detaliile alea erotice concrete fac in mod traditional obiectul unui alt tip de literatura indiana, Kama Shastra (Kama Sutra, Ananga Ranga etc.), iar Candamaharosana Tantra e un fel de outlier in privinta asta (textul da detalii privind pozitii etc.).
Ei, Candamaharosana asta contine in mod particular si niste indicatii care ar putea fi folosite, desi intr-un mod mai tras de par un pic, atat de Bivo&co. pentru a justifica unele practici aurii ca fiind traditionale, cat si, mai ales, de cealalta parte pentru a argumenta ca de fapt Bivo&co. au ratat complet scopul original al practicilor respective.
Sunt mai multe pasaje din text care pot fi interpretate in directii complet opuse. De exemplu, partea arhicunoscuta cu mama, sora, fiica etc. poate fi interpretata fie ad-literam, fie in cheie tipic budista cum ca partenera trebuie transfigurata in asa fel incat practicantul sa realizeze ca ea i-a fost in alte vieti anterioare mama, sora, fiica, fara ca asta sa insemne ca ii este permis sa faca unele lucruri cu rudele de sange actuale (de fapt chiar exista o portiune din text care sustine in mod destul de clar al doilea tip de interpretare).
Sper ca am folosit suficiente eufemisme ca sa nu mai fie probleme cu filtrele.
Eu am gasit in cartea Tantra - the Cult of the Feminine a lui Andre Van Lysebeth, autor pe care GB il cunoaste caci a mai copiat din cartile lui, despre descarcarea la barbati intr-un astfel de context ca nu e o problema. Am pus o data aici niste copy paste despre asta. Cred ca le mai gasesc. Dar da, daca ne dati citate pe tema asta ar fi grozav. Doar in kundalini yoga a nu descarca nici macar in somn pare important, dar asta presupune abstinenta.
Delete"Unlike the taoist the, if an ejaculation occur the Tantrist will accept it and let the sperm flow into the yoni. The only think he regrets is that this interrupts the Tantric sex- meditation and for some times it extinguishes his desire for sex." (Tantra the Cult of The Feminine)
DeleteAnonymousJanuary 16, 2026 at 3:13 PM tu esti sarpe vechi cu pusculita in semnatura :)) Daca observ eu bine stitlul de scris. Vezi ca referitor la nitya a scos cineva ceva frumos cauta 15nitya pe net :) Nu mai dau link la site ca nu e bine sa fac reclama, mi-a sarit lumea in cap, dar e acolo :)) Stiu ca tu sau un alt user vechi ati postat lista lor acum 8 ani pe siteul vechi sau pe tele-enciclopedia :)
Delete@3:13 — În logica ta, copiii sunt vampiri. Pentru că transferul de nutrienți, schimbul de gaze și eliminarea resturilor pentru făt se face prin cordonul ombilical, adică prin sânge.
DeleteChestia roșie se numește RAKTA. Nu e metaforă spirituală, ci sânge — din acela care curge, e roșu și are grupe antigenice.
„Candamaharosana Tantra ar merita studiată…”
Perfect, dar nu sunt obligată să mă aliniez la bibliografia ta. Și da, am greșit originarea dependentă. Pentru că am vrut. Si pentru că îmi asum greșelile — spre deosebire de cei care nu-și asumă nici măcar responsabilitatea de a vedea cum eliminarea menstruației devine o unealtă comodă pentru un speculant de idei populiste.
Asta nu e cunoaștere! E mimetica de compasiune întinsă ca o țeapă. E o promisiune neonorată.
Te legi de fapte verificabile de la curs - foarte bine, dar raportarea se face la normele generale ale educației din România, nu la ce gargariseste Bivolaru pentru public luat ca norma a educatiei.
Textele indiene nu sunt scut pentru incoerenta si nu pot funcționa ca normă universală.
Faptul că tu le-ai studiat le dă relevanță pentru tine, nu pentru România.
In Romania raportarea se face la educația generală — 7 ani de acasă, liceu, biologie de bază — nu la excepții tantrice. India poate fi fascinantă, dar nu e criteriul după care se calibrează normalul în spațiul românesc.
„Damara Tantra” — hai, mă lași?
Toate consoanele au sub ele vocala „a”. Demonstrează contrariul dacă poți!
Corecțiile tale sunt ca un semn de punctuație pus într-o frază greșită: nu rezolvă nimic!
Shiv/Shiva, Parvati, Shri Chakra — da, există diferențe de pronunție și gramatică.
Dar nu e nevoie să ne "punjabizezi" sau "punditezi" pe toți ca să-ți validezi autoritatea.
„Conține niște indicații care ar putea fi folosite…” precum dramele wuxia.
Ok, șefu’. Ne conformăm după ce ne luăm doctoratul (plagiat, evident) pe Muntele Kailash, în prezența celor patru continente, ca să ne stimuleze.
„Sper că am folosit suficiente eufemisme…”
Da, da, Cezar Imparat,
Muraturile te saluta. 😛
@2:13: Da, corectă observația!
DeleteÎnsă la vreme de iarnă nu mai am dorința de a te provoca. Poți rămâne dormind în liniștea ta, cu chipiul tras peste ochi. Eu trec mai departe, fără să mă mai opresc în arabescuri verbale.
8 sau 18? Si au fost mult mai multi cei care au facut un efort atunci sa caute mantre prin diverse surse/carti (kapalika, arasel, Thoth etc.), din ce tin eu minte.
DeleteDin pacate in ce priveste mantrele Nitya-urilor nu stiu ce surse mai relevante sa recomand pe moment decat, eventual, ce scria Mike Magee in privinta asta:
https://shivashakti.com/nitya
E un subiect care nu m-a preocupat foarte mult si am si uitat unele lucruri in multii ani de cand nu m-am mai bagat in discutii din astea.
Apropo de Mike Magee, tocmai ma gandeam la unele traduceri publicate de el in trecut, free for all, in contextul discutiilor recente privind (in)continenta din multe texte tantrice. De exemplu, pe vremuri la el pe site putea fi gasita o traducere a textului Yoni Tantra, care acum vad ca nu mai e acolo dar poate fi inca gasita in alta parte de cei care sunt initiati in mantra ultrasecreta SCRBD.
Ca fapt divers, Yoni Tantra e citata ca sursa autoritativa pentru punerea in practica a Yoni Puja de catre unii cunoscuti de-ai nostri :D :
https://hridaya-yoga.com/inspiring-articles/tantric-rituals-yoni-puja/
Intrebarea este cum interpreteaza si aplica oare kamalezii unele indicatii din textul original. :) Nu dau citate, ca sa nu am iar probleme cu filtrele, dar ma refer acum in principal la amestecul de substante albe si rosii mentionat in mod explicit in text.
Unul sare coarda (si iertare, dar il percep putin cam nazi, poate si din insistenta - podcast #2) iar altul sare cu parasuta mai fanatic ca primul si mai aprins de batalie. Care ar fi diferenta intre pic si poc ca vin amandoi pe aceeasi vibratie? Eu simplu nu-mi dau seama.
ReplyDelete2. Videoul ar trebui reclamat pentru a fi scos de pe platforma. Vin in casele noastre ca sa ce? Sa ne tampeasca?
Eu nu sunt "autoritatile" sa le dau lor libertate de exprimare. Afara cu amandoi! Pe usa cu un sut in dos!
Adica ce pisica ma-sii? Toti debilii se aduna sa iasa la cordeala?
Bună asemănarea dintre parașute și coarde:))
DeleteStiati de asta, cartea The Believer scrisa de Agnes Arabela? Cine este Arabela cred ca stiti mai bine decat mine. Cartea nu se gaseste decat pe amazon us si are disponibil un read sample. Ce ziceti, recunoasteti personajul? :)
ReplyDeletehttps://www.amazon.com/Believer-Agnes-Arabela/dp/1804398179/ref=tmm_pap_swatch_0?_encoding=UTF8&dib_tag=se&dib=eyJ2IjoiMSJ9.IeJb_6z3cCwubvmvgZlqN10Q7MHoERpsLH5RQTCCPBTGjHj071QN20LucGBJIEps.CERqlDqDU1myhhb4KfMZ27S00IWfu_rGBAcyV6nrnuc&qid=1768470844&sr=8-1
o data trecuta prin mos, a cautat si ea explicatii ca de era minora dar s-a shaktizat. Cartea e facuta pentru marketing desi ne minte din prima ca nu asta e scopul. Agnisoara poate ca a sesizat oportunitatea, ca si frecata si cu banii luati i-a ajuns ca experienta proprie. Foarte bine ca a scris, citit cartea merita o lumanare si un lingam de mercur:)) Ea stie mai bine de la ce s-a aruncat in media si karma sau actiunea ei a fost buna zic. Cartea e de 2 lei, am cerut 😶re-fund😂
DeleteSi fata de ea suntem mistocari? Chiar si numai din ce am citit tot m-am minunat cum erau regulile in ashram ca trebuia cerere scrisa catre GB sa pleci la inmormantarea bunicii. Si uite ca puteai sa nu o obtii. Pe Yt am vazut-o pe Agnes vorbind la o televiziune portugheza despre cum a fost trimisa in Japonia. Daca se mai indoieste cineva, iar eu ma cam indoiam. Marketing, nemarketing oare ce mai scrie in cartea aceasta? Tot respectul pentru Agnes.
DeletePai cumpara cartea daca esti atat de curios. Nu costa o mult. Faci refound daca nu iti place.
Deleteceea ce il descrie pe el ca fiind obsedat de control si de a stii tot, de a-si baga nasul in tot, numai si numai pentru propria glorificare.
DeleteCe ziceti, mai merg niste meditatii de sustinere pentru Trump?
ReplyDeleteDa, sunt de acord. Sa fie sa gaseasca o echipa de medici buni care sa-l poata calma pana ii vor putea transplanta un creier normal.
DeleteLa limita merge si-un impeachment daca se trezesc macar o parte dintre auristii republicani.
Extracția lui Maduro din Venezuela nu le trezește misancelor amintiri, cum erau și ele duse cu ochelari negri la ochi, la iatacul suprem?
ReplyDeletePai tu crezi ca daca schimba secta , naravul ba? Eu zic ca tot la iatace ajung "minunatele", ce au invatat asa maimutaresc toata viata. Si sunt inca altii mai sefi decat mosul pe vchat, abia asteapta sa isi ia ala executare sa pasca ei mioritele
DeleteAm fost la Avatar acesta ultimul. E o replica in el cam asa: "conecteaza-te la ceva mai mare decat tine, vezi viata asa cum e, vezi-te pe tine." Nu, nu il pun replica la ceva anume...
Delete