Tuesday, September 28, 2021

Dacian Cioloș: Cred că am fost la o spirală la mare, odată...

transcriptul aici

„Cred că am fost la o spirală la mare, o dată, pentru că erau tabere organizate.
Erau 10-20.000 de cursanţi în toată ţara pentru că erau cursuri organizate în diferite oraşe din ţară, unde era un instructor.
Te înscriai ca la orice curs. Se ţinea la Casa Studenţilor din Cluj şi învăţăm diferite posturi, diferite tehnici de meditaţie.
Eram interesat de lucrul acesta, citeam. Aveam acces la biblioteca universitară, la tot felul de cărţi care erau interzise înainte
şi eram doritor să învăţ foarte multe, să asimilez foarte multe, să învăț ce se întamplă cu lumea din jurul meu",
a povestit Dacian Cioloş.

Liderul USR PLUS a precizat că nu a avut legături cu GB.
Dacian Cioloș susține că a fost unul dintre miile de cursanți care au participat la sesiunile de yoga și nu regretă faptul
că a participat la aceste evenimente.

„Toate aberaţiile, tot ce am auzit mai apoi şi ce s-a întâmplat cu Gregorian Bivolaru. Nu am avut nicio legătură cu asta.
Am fost unul dintre zecile de mii de cursanţi, o perioadă de câţiva ani şi chiar nu îmi pare rău că am participat.
Văd că de câţiva ani de zile multe vedete vorbesc de yoga, de posturi. În Occident lucrurile astea se întâmplă de 30-40 de ani”,
a mai spus Dacian Cioloş despre experiența sa în MISA.

Politica nu-i mai permite să facă yoga. În acest context, europarlamentarul a precizat că a renunțat la yoga și la meditație
pentru că timpul nu-i mai permite genul acesta de activități.
Mai face, din când în când, recunoaște el, „relaxări”, activități care îl ajută să-și adune energia și să-și pună ordine în gânduri.

„Astăzi, nu prea mai am timp să fac meditaţie. Mai fac relaxări. Mă ajută să îmi mai aşez gândurile, să mă relaxez, să mai adun energia,
să devin conştient de ceea ce se întâmplă în jurul meu”, a precizat Dacian Cioloș.



Simona Ionescu, redactor-șef  EVZ.RO, a invocat tulburele deceniu 9, când mișcarea MISA făcea ravagii,
iar adepții ei, mulți tineri și chiar minori, erau în centrul unor mari suferințe provocate deopotrivă lor și familiilor.

„Problema nu e yoga. Am scris foarte mult despre MISA, am avut și proces cu ei.
Gregorian Bivolaru a rupt mișcarea de la Mario Vasilescu, apoi încet încet a degenerat.
Au fost multe drame. Am fost în camerele copiilor, tinerilor. Mulți plecau de acasă. S-au produs dezechilibre psihice.
Unii se mutaseră în ashramuri. Poliția a făcut razii, dar nu au găsit minori. Bivolaru a scăpat atunci de acuzații”.
Abia la mulți ani distanță au survenit declarațiile care l-au trimis în închisoare pe liderul MISA.

Lui Cioloș i-a fost deschis dosar de urmărire informativă
Jurnalista a subliniat că în acea perioadă MISA era frecventată de mulți intelectuali, inclusiv de Monica Macovei și Renate Weber:

„Încercau să promoveze MISA ca o mișcare democrată de tineri. Cioloș a intrat ca student și a rămas.
Era ceva cool să fii acceptat, erau mulți copii de diplomați, de judecători. Unora le-a fost deschis dosar de urmărire informativă. Erau orgii sexuale”.

Jurnalistul Mirel Curea a adăugat că activitatea lui Cioloș în MISA a fost documentată de un ofițer SRI.

No comments:

Post a Comment

tag form to add a photo:

[image width="400px" rel="nofollow" src="image_link"/]

do not go beyond a width of 400