Sunday, February 11, 2024

Cum școala de yoga MISA falsifică Bhagavad Gita pentru a manipula oamenii

 Am primit de la un cititor - colaborator:


Știm cu toții că odată ajuns la cursul de yoga MISA  propaganda cu "angrenarea fiintei" către "integrarea într-o activitate erotică, sexuală, amoroasă plenară" apare în a doua lună de curs, în cursul despre Brahmacharya. Sunt 5 pagini din care doar câteva rânduri sunt dedicate brahmacharya în sensul de asceză. Apare o propozitie în care pentru brahmacharya-asceză este dată o definiție apoi, e drept pe altă pagină, urmează altele în care aceasta este desființată. Hai să le urmărim:

"Fiinţa umană angrenată în practica YOGA are posibilitatea de a opta pentru: a) renunţarea la activitatea sexuală, făcând tot posibilul prin anumite tehnici YOGA să canalizeze potenţialul sexual, transformându-l gradat în alte forme de energie..."

Până aici totul bine, dar să vedem ce urmează: "Este evident că, în ceea ce priveşte sexualitatea, concepţia yoghină nu propune cu tot dinadinsul inacţiunea ca scop."

Este clar că deși mai înainte au stabilit că brahmacharya-asceză se obține "făcând tot posibilul prin anumite tehnici yoga", acum numesc aceasta "inacțiune".

Și mai apoi: "Deoarece în majoritatea cazurilor, inacţiunea din punct de vedere sexual ar fi chiar imposibilă, uneori asumarea acesteia fiind chiar dăunătoare fiinţei, ar fi iraţional să se propună abstinenţa totală generalizată ca ţel în YOGA."

Deci așa e la MISA, nu se poate abține nimeni, de frică că este "dăunător ființei",  și de aia... Sau nu pot fi "inactivi sexual"? Chiar așa? Și înțelegem că atunci și-au propus uniunea sexuală continentă "totală generalizată" ca "țel în YOGA"? Păi în yoga Brahmacharya e țel sau mijloc?

Dar grozăvia abia acum urmează: "În această direcţie, se cuvine să amintim câteva citate din faimosul tratat al înţelepciunii orientale BHAGAVAD GITA: 

„Nu-ţi permite în tine nici un ataşament faţă de inacţiune” (sutra 47, cap. II); „Nu abţinându-se inert de la acţiuni omul se bucură de non-activitate, nu renunţând la acţiuni el ajunge la desăvârşire” (sutra 4, cap. III). Mai departe KRISHNA insistă: „Acţiunea este superioară inacţiunii” (sutra 8, cap. IV).

Bhagavad Gita se găsește ușor pdf dar la capitolele și sutrele respective nu prea scrie așa ceva. Aici avem Bhagavad Gita comemtata de Swami Sivananda:

https://www.dlshq.org/download2/bgita.pdf

cap 2, sutra 47: Thy right is to work only, but never with its fruits; let not the fruits of actions be thy motive, nor let thy attachment be to inaction.

COMMENTARY: Actions done with expectation of its rewards bring bondage. If you do not thirst for them, you get purification of heart and ultimately knowledge of the Self.

cap 3, sutra 4:  Not by the non-performance of actions does man reach actionlessness, nor by mere renunciation does he attain to perfection.

COMMENTARY: Even if a man abandons action, his mind may be active. One cannot reach perfection or freedom from action or knowledge of the Self, merely by renouncing action. He must possess knowledge of the Self.

cap 4, sutra 8:  For the protection of the good, for the destruction of the wicked, and for the establishment of righteousness, I am born in every age.

Și încă mai avem: "Referitor la practica continenţei, celebrul tratat „YOGA DARSHANA” menţionează în capitolul II sutra 37: „Aceia sau acelea care practică continenţa dobândesc o mare putere."

Luată separat această afirmație pare cât se poate de în regulă. Dar din context nu se înțelege dacă aici "continența" înseamnă de fapt "continența sexuală", sau mai exact "uniune sexuală continentă". Trecem și de asta și căutăm pe net un pdf pentru YOGA DARSHANA:

http://darshanapress.com/The%20Yoga%20Darshana.pdf

În capitolul 3 sutra 37 nu există, sunt numai 17 sutre. La sutra 3.17 nu scrie nimic de brahmacharya. În capitolul 3 nu scrie nimic de brahmacharya și în final în toată lucrarea nu este scris nimic despre brahmacharya!


11 comments:

  1. Dacă nu îți place la curs de ce nu pleci ?
    Dacă îți lipsește distracția de la curs de ce nu te înscrii din nou de la anul 1 sau de unde ai întrerupt ?
    Ultimile noutăți nu le cunoști . Dacă le știai le comentai deja aici .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Despre care noutati este vorba ? Cumva despre inutilele invocatii pentru a salva un nemernic pe numele lui bivolaru ?

      Delete
    2. Aha, a apărut comando-ul de apărare a lui Grig. Probabil că este o indicație prețioasă de la el - intrați pe blogul cel satanic și obscur, și apărați-mă!!
      Dacă blogul este satanic și obscur, de ce-l băgați în seamă??......
      Adevărul nu are nevoie de apărare, numai minciuna.

      Delete
    3. Ultimele noutăți de la cursurile lui G. sunt adevărate?
      Știi sigur că sunt adevărate?

      Delete
    4. Ultimele noutati sunt tot descoperiri/stiinte vechi, dar relevate abia acuma si doar celor alesi care vor sa le dea pe bani (de la curs, prin tabere, brosuri si hartiute) celor putini, dar destoinici care vor sa le descopere?

      Delete
    5. 9:35 Ai gresit locul. Aici nu e mascarada voastra de secta.

      Delete
  2. Ai spus bine DISTRACTIA DE LA CURS. Mai bine nu se putea descrie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Păi ai vrea să fie biciuire sau ocnă .

      Delete
  3. Pai e chiar in primele 2 versete ale Darshana tot:
    1.1 Yoga (uniunea) este limitarea modurilor de gândire ale cuiva.
    1.2 Apoi, mai degrabă decât să ne identificăm cu aceste moduri, există ramanerea ca martor în propria sa formă. "

    Trebuie ca sa scartaie mintile cursantilor foarte tare la chestii atat de simple ca mai sus.
    Daca i-ai pus sa citeasca, i-ai omorat deja.

    Citatul 2:17 cu context:
    2.16 Aplicarea voinței cuiva pentru acea (meditație) variază de la atomul suprem la măreția supremă (intelegerea),
    2.17 Pentru cel al cărui drum este (astfel) folosit, este ca (analogia) bijuteria unui nobil; (adică)
    2.18 în ceea ce privește cel care înțelege (acest adevăr), intelegerea (însuși) și acel (adevăr) care trebuie înțeles, există rămânerea în acea (claritate a măreției), (dar) căderea într-o stare de colorare prin acel (atomism)

    Aici se descriu termeni ai filozofiei budiste. Buddha a fost indian.
    Mintea se studiaza si se tot studiaza de la Buddha incoace. Nu am cum ii ajuta pe cursanti.
    Mintea nu e sex, asta e clar si de la sine sau ne-sine inteles.

    ReplyDelete
  4. Poate nu stii, dar la inceput "cursul de yoga " a fost poreclit cale spirituala.Apoi a fost tarat inspre belly dance , videochat, etc. De aceea vrei tu distractie. Distractie gasesti in cluburi , pe plaja si alte locuri.

    ReplyDelete
  5. No offence, dar faptul ca BG nu afirma explicit continenta sexuala nu inseamna ca pasajele respective nu se pot aplica pentru continenta.
    Perversitatea misana nu in asta consta ci in faptul ca a transformat continenta din cale in tel. Sex cu orice pret, cu oricine, oricand. Fructul de care grig se ataseaza e sexul (fie el si continent). Si e atat de atasat incat e acum in puscarie exact din cauza asta.

    ReplyDelete

tag form to add a photo:

[image width="400px" rel="nofollow" src="image_link"/]

do not go beyond a width of 400