(tema anterioara SVADHYAYA (studiul scrierilor sacre)
pagina MISA: NIYAMA - Regulile disciplinei interioare
10. ISHVARAPRANIDHANA (devoțiunea, dăruirea față de Dumnezeu)
Cuvântul sanscrit “Ishvara” înseamnă Dumnezeu, iar “pranidhana” înseamnă “devoțiune neîntreruptă” sau “dăruire necondiționată de sine”.
Ishvarapranidhana însemnă așadar consacrarea sau dăruirea către Dumnezeu a tuturor fructelor acțiunilor noastre, a trăirilor, aspirațiilor
și gândurilor noastre. Ea presupune unirea minții cu inima în Dumnezeu, într-o stare de totală devoțiune față de un ideal sublim, suprem.
Ea ar trebui realizată aproape în fiecare clipă, dar în mod special prin consacrarea și rugăciunea către Dumnezeu la începutul fiecărei zile
sau înaintea oricărei acțiuni importante. Prin practica acestei discipline, mintea este golită de dorințe inferioare și umplută de gânduri sublime,
despre și pentru Dumnezeu. Realizarea ei cu succes aduce în fiinţă o putere benefică nesfârşită şi face să apară iluminarea spirituală.
➤ Devoțiunea către DUMNEZEU
Devoțiunea către Dumnezeu a fost impusă gradat la MISA.
A început ca un curs de yoga obișnuit, cu procedee și exerciții fizice ce vizau perceperea, canalizarea, acumularea și asimilarea
de ”energii subtile” (energie sexuală, energie telurică sau cosmică, lunară sau solară, energia kundalini, trezirea centrilor de forță) 🔗,
făcând ușor trecerea către spiritual (concentrare, meditație, experimentarea stărilor diverse de conștiință, eliberare, aspirație către Divin etc).
S-a afirmat în permanență că ”yoga nu e religie”. 🔗
”Această sinteză este însă dincolo de orice convingeri religioase particulare, învățăturile școlii noastre putând fi puse în practică de oricine,
indiferent de credințe sau de adeziunea (sau nu) la o anumită religie. Fundamentarea cunoașterii ezoterice pe principii și legi universale
dezbracă spiritualitatea de aspectele sale subiective și o scoate dintr-un context religios particular. De aceea se poate spune, pe drept cuvânt,
că yoga este mai degrabă o știință, și nu o religie. Deși profund teistă, yoga nu presupune îmbrățișarea unei anumite religii sau sistem de credințe,
într-un mod dogmatic. Astfel, fiecare poate ulterior să-și înțeleagă mai bine și să își aprofundeze propria religie, oricare ar fi aceea.”
Odată cu prima ”spirală de inducție a stării de eliberare prin miracol Divin”, liderul MISA a proclamat și inițiat ”Dumnezeismul”,
noua și unica religie planetară a comuniunii directe, nemijlocite cu Dumnezeu, fără intermediari, dar care necesita totuși intermedierea
unei școli spirituale unice - MISA, precum și a unui Ghid unic - Bivolaru 🔗. Manevra e una foarte subtilă: deoarece ar fi vorba
despre o revelație în premieră planetară, noua religie poate fi cunoscută doar la MISA și numai de la liderul acesteia.
Astfel, se naște una dintre contradicțiile fundamentale și aberante care se manifestă la MISA: organizația a pretins și și-a asumat
misiunea planetară a trezirii spirituale a întregii omeniri dar, pentru a afla noua religie, fiecare ființă umană trebuie să participe la cursurile
sale, singurul loc de unde poate afla adevărul, sub jurământul că nu-l divulgă și celor care nu sunt cursanți 🔗.
Pentru a se adresa întregii omeniri, este necesară spargerea barierelor de religie, de aceea ”misiunea” MISA a debutat cu SINCRETISMUL
(”sinteză înnoitoare a ceea ce este mai bun din toate tradițiile spirituale”), o altă manevră subtilă prin care a adus laolaltă o mulțime
de înțelepți, maeștri spirituali, sfinți, zeități și îngeri din mai toate religiile și curentele spirituale, într-un amalgam în care s-a dizolvat
identitatea și specificul acestor curente. Acest fapt contravine unui precept spiritual din hinduism și creștinism, care propovăduiește
”O singură Cale, un singur Maestru, o singură Zeitate tutelară”. Citez:
”Învățăturile Școlii de yoga ezoterică MISA au urmărit să sintetizeze tot ce este în mod dumnezeiesc inspirat și fundamental în tradițiile
spirituale autentice cunoscute, pentru a oferi astfel tuturor celor suficient de receptivi și pregătiți noi sau străvechi modalități directe
de transformare şi de realizare spirituală care să fie cât mai accesibile nivelului lor actual.” 🔗
Apoi, după ce ani de zile s-au realizat sistematic programe de meditații cu fiecare dintre aceste spirite elevate 🔗 🔗 🔗, odată cu
înființarea Mișcării Charismatice Teofanice 🔗, Bivolaru a proclamat oficial Dumnezeismul, au fost prezentate ipostazele divine 🔗 🔗,
care au fost înlocuite la scurtă vreme cu Atributele Dumnezeiești 🔗, cuvântul ”divin” a fost înlocuit peste tot cu ”Dumnezeu” și ”Dumnezeiesc”,
până și conferințe mai vechi au fost ”recondiționate” prin efectuarea acestei înlocuiri peste tot, inclusiv în înregistrările audio 🔗.
Meditațiile cu maeștrii spirituali au fost eliminate complet spre a face loc Atributelor - noua revelație planetară a lui Bivolaru - fiind totuși
păstrate programele spirituale realizate cu ocazia marilor sărbători creștine și hinduse (Shivaratri).
Opiniile diferite de cele ale Noului și Unicului Mesia au fost catalogate drept ”îndoieli demoniace” (erezii) 🔗.
Treptat, maeștrii și sfinții au dispărut, rămânând Unicul cel Unic - Bivolaru, Alesul și Trimisul unic al lui Dumnezeu, cel care corectează
și completează scripturile, maeștrii și chiar sfinții (vezi partea a 2-a SATYA - ADEVĂRUL a acestei serii de articole).
Bivolaru a început să-i atace violent pe liderii altor culte religioase (Buddha, Papa Francisc 🔗, Dalai Lama 🔗).
Ba chiar a preluat un articol fals despre Papa Francisc de pe un site de farse, apoi l-a retractat și și-a cerut scuze când a fost demascat.
După ce în primii ani ai MISA s-au realizat meditații de comuniune cu Buddha, s-a vorbit laudativ (din interes) despre liderul spiritual tibetan
Dalai Lama și s-au editat (din interes) cărțile gratuite ale lui Osho, Bivolaru a sfârșit prin a-i denigra pe toți aceștia, pe măsură ce orgoliul său
dement nu mai încăpea în întreg universul din pricina celorlalți.
citat (sursa):
”Eroarea creştinismului vulgar, profan, a fost aceea de a voala timp de 20 de secole acest sublim adevăr divin al “Unicului Eu”
sau al lui “Eu Sunt”, prezentându-l cel mai adesea pe Iisus Christos drept un obiect de cult, păstrând pretenţia inacceptabilă
că un singur om, de-a lungul vremurilor, om care era situat cu mult deasupra tuturor celorlalţi, a fost Fiul Unic al lui Dumnezeu.”
➤ CONSACRAREA roadelor acțiunilor către DUMNEZEU
După câțiva ani de la debutul cursurilor de yoga de la MISA, cursanților li s-a prezentat o noțiune de bază la aceste cursuri
și care reprezintă un ”aspect de unicitate al școlii MISA”: CONSACRAREA roadelor acțiunilor către Divin 🔗 🔗.
Conform acestei învățături ce este expusă de către zeul Krishna în Bhagavad Gita, aspirantul spiritual trebuie să se detașeze
și să renunțe la rezultatele acțiunilor sale (roadele, fructele acțiunilor), pe care le oferă unei entități spirituale foarte elevate.
Ca element de noutate și unicitate, Bivolaru expune RĂSPUNSUL la consacrare: acțiunea consacrată trebuie realizată numai dacă
se primește un ”răspuns afirmativ”, manifestat printr-un val de energie rafinată ce coboară din creștet și pătrunde întreaga ființă
a practicantului.
Aici trebuie de subliniat faptul că decizia realizării acțiunii este condiționată de un factor ABSOLUT - RĂSPUNSUL divin - care este însă
apreciat după senzații SUBIECTIVE!
Un practicant care ÎL caută pe Dumnezeu (deci încă ignorant), este îndemnat să aprecieze la modul absolut, dincolo de orice îndoială,
un semn de la Dumnezeul pe care încă nu ÎL simte și nu ÎL cunoaște pe deplin! Astfel se explică realizarea sistematică la MISA a unor
acțiuni bizare sau greșite din punct de vedere spiritual: manipulări prin intermediul unor conferințe sau articole, proteste împotriva acțiunilor
judiciare care îl vizau pe Bivolaru, considerat nevinovat din start, jurăminte pentru păstrarea secretului activităților de la MISA 🔗, angrenarea
în acte amoroase în grup 🔗, cu consumul urinei celuilalt 🔗, poliamor 🔗, videochat-urile porno-erotice 🔗, filmele pornografice 🔗 etc).
Practic, răspunsul la consacrare a devenit la MISA un pretext pentru justificarea sau acoperirea acțiunilor acesteia și a cursanților.
Astfel, toate activitățile și acțiunile MISA și ale cursanților acesteia se deșfășoară ”în numele lui Dumnezeu, cu Voia lui Dumnezeu”.
Aceasta este de altfel și deviza Bisericii personale a Marelui Preot Bivolaru, Mişcarea Charismatică Teofanică:
”Cu Dumnezeu, pentru Dumnezeu, în Dumnezeu, întru Dumnezeu“. 🔗
➤ RITUALURILE
La început, liderul MISA a promis o cale practică DIRECTĂ, ce va permite fiecărui aspirant să evolueze spiritual prin propriile posibilități,
și care să nu necesite intermediari (preoți) sau mijloace auxiliare (ritualuri, ceremonii, obiecte de cult). De fapt aceasta i-a atras pe
cei mai mulți dintre cursanți. Însă nu peste mult timp, au început ”intermedierile”. Unele tehnici (Nidra Yoga) necesitau înregistrări cu
vocea Ghidului pe fond muzical (meditație ghidată), altele presupuneau repetarea după o înregistrare audio a indicațiilor rostite de Ghid.
Au apărut ritualurile care necesitau invocații, spații sacre, obiecte, diagrame și reprezentări grafice, preparate din plante etc.
Unele activități (spiralele 🔗, rugile colective 🔗, invocațiile 🔗 🔗) necesită prezența efectivă într-un anume loc și o organizare specială 🔗.
S-a instituit obiceiul consumului de preparate din plante medicinale sau psiho-dinamizante (Extaz Forte sau Transă Forte) 🔗,
ca pregătire prealabilă pentru participarea la ritualurile sau inițierile spirituale.
Criticând rigiditatea bisericii creștine cu ritualurile, cântările, obiectele sale de cult și cu reprezentările sale imagistice, liderul MISA
a introdus treptat (pe principiul broaștei care fierbe încet) ritualuri mult mai numeroase și bizare. A fost la început ritualul sexual MAITHUNA
(vezi pag. 103 link 🔗, apoi ritualurile bizare de la grupurile de Shakti 🔗, rugile colective, ritualurile tibetane, ritualurile hinduse de adorare
a unor zeități cu reprezentare animală (🔗 și 🔗) precum în religiile tribale, în timp ce MISA susținea că yoga nu este religie.
De altfel, în manifestările sale, MISA a ajuns să fie o combinație stranie de sectă dogmatică cu comportamente orgiastice ce aduce
mai degrabă aminte de cultele antice ale fertilității. Relatările experiențelor erotico-orgiastice (”panteiste”) ale unor adepți par a fi
desprinse din miturile cu satiri și nimfe (partea 1 și partea a 2-a). Culmea acestor manifestări o constituie ritualurile sexuale cu urinarea
pe celălalt și consumul urinei celuilalt (”elixirul auriu”), care au fost mai întâi introduse subtil sub forma urinoterapiei cu urina proprie
Mai trebuie adăugată o manifestare stranie de la MISA, dar care nu este caracteristică doar acesteia, ci curentului New Age:
invocarea extratereștrilor benefici, pentru care Bivolaru a creat un ritual special 🔗.
Desigur, nu se recunoaște că toate acestea sunt ritualuri (unele inventate), ci ”tehnici ezoterice”.
Ca ”dovadă” că Dumnezeu le ”răspunde”, la MISA se petrec și unele ”miracole”:
⬧ curcubeie în timpul unor activități spirituale sau imediat după aceea (Mișcarea Charismatică 🔗, spirale 🔗)
⬧ ”sulița de lumină” din timpul ritualului de adorare a zeului SKANDA 🔗
⬧ ”raza de lumină” din timpul comuniunii cu Shambala 🔗
⬧ ”semnul providențial de la Fecioara Maria” din timpul conferinței liderului împotriv vaccinării 🔗
În concluzie, la MISA, manifestările religioase și raportarea la Dumnezeu au suferit dese modificări, depinzând de toanele
și de scopurile liderului și se poate spune că nu este alt dumnezeu decât scopul urmărit, iar Bivolaru este profetul său...
Link alternativ:
ReplyDeletePLANUL MORAL și ETIC la MISA: 10. ISHVARAPRANIDHANA (devoțiunea, dăruirea față de Dumnezeu)
Linkuri alternative articole
ExMISA channel
Chiar asa, apropo de planul moral, de ce cartea lui Raymond W. Bernard, cea "pe baza" careia Bivolaru a scris "Taina menstruatiei" nu se gaseste la biblioteca MISA?
ReplyDeleten-as avea mari pretentii: MISA e o gașcă de hoți, proxeneți, traficanți de carne vie.
Delete
DeletePoate domnul Andrei Gămulea coautor al carții Taina Menstruatiei ne poate spune mai mult?
Cine îi ia un interviu?