Odată cu explozia de cazuri de Covid în România - care a ajuns pe locul 1 în lume atât la numărul de infectări cât și de decese la milionul de locuitori -
s-au făcut cunoscute mai multe poziții ferme care afirmă necesitatea stopării știrilor false pe tema pandemiei.
Mișcarea "Gică-contra" - inclusiv MISA - susține că dreptul la liberă exprimare nu poate fi restrâns sub nici o formă.
Fals! Toate legile morale și religioase resping și sancționează minciuna!
Un principiu fundamental al Codului Moral și Etic în yoga este SATYA = Adevărul. Porunca a 9-a spune "Să nu minți!"
Așadar, libertatea de exprimare se referă la doar la libertatea de a spune adevărul. Adevărul nu trebuie oprit.
Exprimarea falsului sau a minciunii este cea care încalcă legile morale și trebuie oprită și chiar sancționată.
Adevărata problemă - de care se folosesc și slugile minciunii - este aceasta: CINE HOTĂRĂȘTE CE ESTE ADEVĂRAT și CE ESTE FALS?
Este o întrebare foarte corectă!
Mai întâi, trebuie înțeles că două afirmații contrare nu pot fi adevărate în același timp!
Dintre două afirmații contrare, una este sigur minciună! (Asta nu înseamnă însă că cealaltă este automat adevărată).
Desigur, referitor la problema pandemiei și a vaccinării, există chestiuni a căror realitate sau falsitate nu poate fi tranșată clar.
Pentru că oamenii reacționează atât de diferit la tratamente identice, adesea rezultatele testelor medicale sunt contrare sau neconcludente.
Există însă un aspect care este dincolo de orice îndoială: când o opinie conține afirmații contradictorii, acea opinie nu poate fi adevărată!
Cel care se contrazice în afirmații nu cunoaște și nu exprimă adevărul!
Opiniile de pe acest blog se bazează exact pe asta și - din acest motiv - nu s-a auzit de vreo "luare de poziție sau drept la replică" din partea MISA.
Și nici nu are cum, pentru că subiectul comentariilor îl reprezintă afirmațiile care se fac la MISA, iar MISA nu și-ar putea combate propriile afirmații
(doar câte o dezmințire, din când în când).
Așadar, soluția la problema "fake news" nu este cenzurarea aberațiilor ci demontarea lor, prin expunerea contradicțiilor pe care le prezintă.
A arăta cât de reduși intelectual sunt cei care se contrazic flagrant ar trebui să devină practica obișnuită
și nu efortul steril de a prezenta variantele "oficiale",
pentru că nătângii - care sunt și încăpățânați - nu le vor accepta niciodată.
Ei acceptă doar propriile lor păreri și, dacă li se arată că acestea se bat cap în cap, sunt șanse mult mai mari să fie opriți.
Iar dacă nu încetează, atunci este o măsură justă să fie cenzurați.
Mama afirmațiilor contradictorii este "teorema lu' Șoșoacă": "Vaccinarea produce sterilitate pe 3 generații!"
Nici măcar prima parte - "vaccinarea produce sterilitate" - nu poate fi încă dovedită, căci au trecut abia 9 luni (durata unei gestații normale)
de la începutul campaniei de vaccinare în masă,
dar - tocmai de aceea - încă mai este timp ca afirmația să se poată dovedi adevărată și problema încă nu e tranșată.
Însă partea a doua - cea cu "sterilitatea pe 3 generații" - care este o contradicție în sine, face ca afirmația să fie cu certitudine falsă,
iar cea care a rostit-o este descalificată definitiv.
O variantă a "teoremei lu' Șoșoacă" este "corolaru' Bivolaru":
"Vaccinurile încă n-au fost testate - așa cum trebuie - timp de 5 ani, dar vor produce sigur îmbolnăvire sau chiar moarte peste 7 ani".
În legătură cu ideea că libertatea de exprimare se referă la doar la libertatea de a spune adevărul, reamintesc celor de la MISA câteva extrase despre SATYA
din cursul de anul 1 despre Codul Moral și Etic pe calea spirituală, cu care ei vin în totală contradicție:
SATYA sau adevărul este cea mai importantă regulă de comportare. MAHATMA GANDHI spunea: "Adevărul este Dumnezeu şi Dumnezeu este Adevăr."
Marele înţelept MANO afirmă: "Toate activităţile umane sunt efectuate graţie cuvântului şi nu există alt mijloc de comunicare a gândurilor decât cuvântul,
deci omul care necinsteşte cuvântul care este sursă şi fundament pentru toate activităţile, fiind nesincer sau incorect în limbajul său,
se poate spune că devine în acelaşi timp un hoţ al tuturor lucrurilor pe care el le denaturează."
Pentru respectarea acestei reguli, yoghinul trebuie să se abţină de la orice exagerare, pretenţie, exprimare echivocă, semi-adevăr,
dezvoltând în acelaşi timp o putere de viziune clară şi directă excluzând confuzia, inconstanţa...
SATYA, la nivelul vorbirii, înseamnă că nu trebuie să spunem ceea ce ştim că este fals.
Şi nici nu trebuie să inducem pe alţii în eroare lăsându-i să înţeleagă că ştim cu precizie ceva când de fapt numai bănuim,
sau facem presupuneri dogmatice.
Implică de asemenea faptul că nu trebuie să facem judecăţi pripite.
Acestui autocontrol trebuie să i se dea totuşi un sens mai larg: să fii drept în gând şi în faptă tot aşa ca şi în vorbire.
Yoghinul trebuie să consacre fiecare clipă a vieţii sale Adevărului în sensul lui cel mai larg.
Uneori poate exista tendinţa de a încerca să justificăm un neadevăr. (acesta este modul în care adepții lui Bivolaru îi justifică toate aberațiile evidente).
Ar fi însă o nouă greşeală pentru că în felul acesta ne-am minţi pe noi înşine şi nu trebuie să ne înşelăm pe noi
aşa cum nu trebuie să-i înşelăm nici pe ceilalţi.
Yoghinul nu trebuie să facă afirmaţii despre care nu este în totalitate sigur.
De multe ori imaginaţia oamenilor obişnuiţi ajunge să deformeze foarte mult adevărul, deşi aparent aceştia nu au nici o intenţie negativă.
Din viziunea înţelepciunii yoghine, aceasta este totuşi o încălcare a lui SATYA, deoarece a existat o mare superficialitate în gândire.
Porunca a IX-a: „Să nu mărturisești strâmb împotriva aproapelui tău.”
SATYA, la nivelul vorbirii, înseamnă că nu trebuie să spunem ceea ce ştim că este fals.
ReplyDeleteŞi nici nu trebuie să inducem pe alţii în eroare lăsându-i să înţeleagă că ştim cu precizie ceva când de fapt numai bănuim,
sau facem presupuneri dogmatice.
Implică de asemenea faptul că nu trebuie să facem judecăţi pripite.
Cum ramane cu acuzatiile maestrului la adresa papei, bazate pe un articol scris la misto, de care maestrul a fost convins ca e adevarat si a facut si conferinta pe tema unui articol de o falsitate vizibila si retractarea ulterioara a afirmatiilor. E doar un exemplu din multele in care maestrul a incalcat principiul pe care il preda Misa in cursurile din anul 1 si nu numai. Se pare ca jonglarea cu iata stim cu certitudine si iata am fost in eroare ne da de gandit privitor la discernamantul maestrului. El stie cu certitudine ca un suflet e in purgatoriu dar nu poate diseca o stire falsa. Minunate sunt caile minciunilor acestui maestru.