Friday, December 3, 2021

Jurămintele la MISA

A fost propusă tema jurămintelor de la MISA.
Subiectul a fost tratat pe vechiul forum, dar pe acest blog a fost atins doar ocazional.
Dacă tot a venit momentul, ar fi necesară o abordare care să acopere, pe cât posibil, toate aspectele.

În preajma anului 2014 a avut loc în cadrul MISA o "revoltă" a unor cursanți din anii mari, care au refuzat să mai depună jurăminte dure,
au refuzat să mai jure pe sănătatea lor, invocând unele pasaje din Noul Testament.
GB a răspuns cu o serie de conferințe, în care caută să justifice ideea de jurământ sau legământ în general,
nu doar ideea jurământului de păstrare a secretului inițiatic.
El nu pomenește însă niciun cuvânt despre jurămintele depuse la MISA înainte de începerea unor activități ce nu sunt inițiatice.
Căci, spre deosebire de cazul școlilor ezoterice, jurămintele depuse în cadrul MISA sunt de mai multe categorii:

- jurăminte de păstrare a "secretului inițiatic"
- jurăminte de păstrare a secretului unor acțiuni controversate (imorale sau chiar ilegale)
- jurăminte depuse de către locatari ai ashram-urilor sau cursanți, cum că nu au încălcat anumite reguli impuse


La MISA, jurămintele se depun mai rar în cadrul cursurilor obișnuite, dar mult mai des în cadrul "grupurilor ezoterice" 
(grupul de Shakti, grupul de Vira sau "grupurile operative" ce desfășoară acțiuni cu ocazia unor evenimente mai "speciale").
De asemeni, se depun mai mereu de către cei ce participă la administrarea treburilor MISA, la organizarea taberelor
sau de către cei care îl însoțesc personal pe GB "în misiunea sa" ("garda pretoriană").

La cursul obișnuit, s-a depus prima dată jurământ în 1995 la inițierea în Svara, care începe în anul 5.
Apoi, într-unul din ani - nu mai rețin exact care - între 1995 și 2000, GB a decretat pe neașteptate o lună de abstinență,
pe întreaga durată a zodiei Scorpionului.
La final, tot pe neașteptate, a solicitat ca fiecare cursant să depună un jurământ scris, semnat și pecetluit cu degetul înmuiat în saliva proprie (!),
cum că nu a încălcat abstinența pe perioada impusă. Jurământul era pe sănătatea și pe evoluția spirituală proprie.
Țin minte că, deoarece jurămintele erau ceva rar pe atunci și se depuneau mai ales în cercurile oculte ale MISA,
faptul a fost destul de șocant pentru marea masă a cursanților, mai ales această cerință stranie a pecetluirii cu salivă,
care aduce aminte de jurămintele magice pecetluite cu sânge. 

După raziile din 2004 și dezvăluirile vaste din presă ce au urmat, paranoia s-a accentuat la MISA și orice acțiune era acum ferită de ochii lumii,
trebuind să fie precedată de jurământ.
Apoi, părăsirea cursului de către unii membri importanți, perspectiva apariției unor cursuri concurente precum și apariția forumurilor
ce postau cursuri sau fapte de la MISA l-au determinat pe GB să intensifice secretomania.
Orice inițiere mai importantă era condiționată de depunerea jurământului de păstrare a secretului, care acum însă masca efortul lui GB
de a împiedica "transpirarea" informațiilor cu caracter "iezoteric" și pierderea cursanților, atât a celor vechi, cât și cei care ar fi urmat să se înscrie la cursuri.

Totuși, jurămintele erau mai rare la cursul de bază, fiind cerute mai mult la inițierile ce erau date în tabere (transă, paratrăsnet, Svarga Loka),
sau la concursurile de Miss Shakti.
Condamnarea lui GB din 2013 și teama paranoică a acestuia că unii membri ar putea profita de acesta pentru a-i prelua afacerea
au intensificat și mai mult secretizarea, astfel încât a dus la situația în care practic fiecare informație nouă expusă la cursul de bază
și cât de cât importantă, să fie protejată cu jurăminte.
Se depuneau jurăminte la foc automat: pentru Mahamudra, mantra pe Soma Chakra, Viparita Karani Mudra etc.
Atmosfera devenise insuportabilă la cursul de bază și, în acest context, nu e de mirare că a apărut acea revoltă față de impunerea jurământului
la primirea unor informații pentru care se plătise!

Cei care s-au revoltat au făcut totuși o greșeală, aceea de a refuza doar jurămintele de păstrare a secretului cu ocazia inițierilor de la curs,
dar nu s-au revoltat anterior - cum era mai firesc - față de jurămintele de păstrare a secretului acțiunilor bizare, neinițiatice.
Asta i-a dat prilejul lui GB să îi acuze pe "rebeli" că refuză depunerea jurământului pentru că vor să sifoneze tehnicile primite,
deși nici unul dintre cei acuzați nu a postat vreodată ceva , dovadă că nici cursurile codificate pe care le primiseră până atunci,
nu au ajuns pe net!
Faptul că GB a abordat problema atât de târziu - la zeci de ani după debutul jurămintelor - este semnificativ,
căci arată anumite aspecte ascunse, deranjante, iar atunci când a fost nevoit să abordeze problema pentru că au apărut mișcări de "dezintegrare",
a făcut-o asfel încât să aducă justificări.
Dar cel mai semnificativ este faptul că a încercat să pună toate felurile de jurăminte de la MISA în sacul cu "jurăminte inițiatice.

GB îi acuză pe cei ce refuză să jure ca fac aceasta pentru a putea să dezvăluie nestingherite sau să trădeze secretele inițiatice,
căci unele învățături secrete au fost totuși dezvăluite intenționat și expuse cu insolență pe anumite site-uri.

Declară că e de acord cu cei care consideră că e problema fiecăruia dacă refuză să jure, dar totuși 
accesul la astfel de învățături
trebuie să fie precedat de un jurământ de păstrare a secretului.

GB își trădează interesul ascuns în aceste pasaje.
Ne spune senin că, de fapt, n-ar trebui să fie treaba lui, la urma urmei e problema lui Dumnezeu care le vede și le răsplătește pe toate,
dar totuși ceva îl roade adânc.

În traducere din "limba iezoterică", asta sună astfel:
"Pe voi vă doare la spate că alții NE fură, dar pe NOI NE doare la portofel!
Desigur că Dumnezeu veghează, dar faptul că aceștia vor plăti pentru karma proastă pe care și-o fac dând mărgăritare la porci, pe NOI nu NE încălzește.
Ce dacă și NOI am furat de la alții, e meritul NOSTRU și trebuie să profităm numai NOI.
Dar de fapt NOUĂ NE pasă de soarta lor și nu vrem să-i lăsăm să sufere.
Așa că, protejându-ne buzunarele NOASTRE, îi protejăm și pe acești hoți demonici."


GB prezintă jurămintele ca fiind niște promisiuni sau făgăduințe făcute în fața lui Dumnezeu ,
că vom respecta anumite reguli sau că vom realiza anumite acțiuni, așa cum și Dumnezeu a făcut omului anumite promisiuni solemne,
pe care le-a respectat și le va respecta întotdeauna.

Mai întâi, Dumnezeu și-a asumat să manifeste și să susțină această Creație cu tot ce se află în ea, fără să fie obligat sau determinat să facă aceasta.
Asumarea Creației de către Creator este o făgăduință sau un legământ în sine, care va fi respectat întotdeauna,
iar aceste legăminte vin în virtutea Legilor Divine ale Creației, pentru că nu se poate admite că Dumnezeu făgăduiește ceva împotriva acestor Legi.
Deci Creatorul își va respecte în mod cert făgăduințele și, în plus, NU este LEGAT sau CONDIȚIONAT de acestea,
pentru că și le-a asumat în mod liber și, fiind atotputernic și atotcunoscător, este capabil să le ducă la îndeplinire.

Dar omul poate el să-și respecte legămintele pe durata vieții? Este el legat de acestea (legământul conține rădăcina "a lega")?
GB spune că omul care depune un legământ divin solemn în fața lui Dumnezeu, este legat numai de Dumnezeu:

”În cazul oricărui  jurământ făcut în fața lui Dumnezeu, suntem legați doar de Dumnezeu și atât!
Cine refuză să se lege de Dumnezeu prin legământ înseamnă că de fapt evită sau se opune să fie în comuniune tainică profundă cu El.

Cuvântul religie provine de la termenul latinesc religo care înseamnă a lega.
Cuvântul yoga provine de la rădăcina sanscrită yug care înseamnă a pune sub jug.
Iisus însuși vorbește la un moment dat despre jugul Dumnezeiesc al Legii.

Nu există stare de neutralitate în care să putem spune: “Atunci când nu mă leg de Dumnezeu, de fapt sunt liber”.

Cel ce rostește "Promit sau jur solemn lui Dumnezeu că nu voi dezvălui aceste învățături, spre a nu ajunge mărgăritare date la porci!",
săvârșește o faptă corectă, îndreptățită și este într-adevăr legat doar de Dumnezeu, iar cine este legat de Dumnezeu Mântuitorul,
este de fapt liber!

De fapt, corect ar fi "Jur solemn lui Dumnezeu că nu voi dezvălui aceste învățături, decât celor pregătiți pentru aceasta!",
pentru că Dumnezeu dorește răspândirea învățăturii celei bune către cei curați, căci astfel aceasta nu va fi dată porcilor.
De altfel însuși GB pretinde că revelează învățături ezoterice celor pregătiți și că asta e chiar misiunea lui!
GB sugerează că și el a făcut astfel de jurăminte. Și atunci, cum le-a dezvăluit altora (contra cost!)?

E adevărat că Iisus a spus "nu dați mărgăritare porcilor", dar a mai spus că "celui ce are, i se va mai da", precum și
"nimeni nu aprinde o lumină ca apoi s-o pună sub obroc"!

Dar GB, după cum bine se știe, permite discuții despre inițieri doar între cei care... au deja inițierea!
Adică celor care sunt deja la curs!
Rareori permite sau chiar îndeamnă la răspândirea către "cunoscuți", că poate mai pică vreunul în plasă și se înscrie la curs.

Dar dacă vreunul din afara cursului dovedește că are aspirație și chiar este pregătit? Neh! Să vină la curs, dacă vrea!
"Noi avem ca misiune ridicarea omenirii, dar numai în cadrul MISA!"
Iată cum jurământul de păstrare a secretului inițiatic la MISA se transformă într-o manevră de control a cursanților
pentru a păstra monopolul cunoștințelor spirituale furate de la alții.

Astfel, la MISA, jurământul devine 
"Jur pe sănătatea mea și pe evoluția mea spirituală că nu voi dezvălui inițierea pe care o voi primi,
pentru ca nu cumva să profite de ea alții decât gurul nostru și șmecherii din conducerea școlii".
Acest jurământ - pe sănătate - este un act magic, căci cel care îl depune este legat de GB!
Caracterul de magie este clar în cazul în care jurământul scris a fost parafat cu saliva proprie!

Mai ales atunci când se jură nu pentru păstrarea secretului inițierii, ci pentru păstrarea secretului unor acțiuni ce încalcă legile divine!
"Jur pe sănătatea mea și pe evoluția mea spirituală că nu voi dezvălui nimic din cele ce se petrec aici",
adică încasarea banilor de la cursuri și tabere fără a fi declarați (deși însuși Iisus a spus "Dați Cezarului ce-i al Cezarului!"),
prepararea unor pulberi de plante fără o autorizație și fără a fi supuse controalelor și testelor
(eu am găsit în pulberea de transă bucăți ce proveneau în mod cert de la ciuperci, se puteau observa clar lamelele de sub pălăria ciupercii!)
transportarea unor femei - unele minore - la "inițiere" în patul lui Guru, fără ca unele femei să știe despre ceea ce le este pregătit!

Dar de ce nu știau respectivele femei? Pentru că nu li s-a spus, căci cei ce le-au îndemnat juraseră să nu le spună, deși știau ce urmează!
Iar femeile erau puse să jure, fără a li se spune dinainte ce le este pregătit sau fiindu-le sugerat că se va petrece altceva.

Cum să fii pusă să rostești "Jur pe sănătatea mea și pe evoluția mea spirituală că nu voi dezvălui nimic din cele la care voi participa",
fără ca să ți se spună dinainte ce urmează, pentru a ști dacă ești de acord cu acestea?

"Jur pe sănătatea mea și pe evoluția mea spirituală că nu voi dezvălui că, în proba secretă de la concursul de miss Shakti, 
a trebuit să demonstrez orgasmul urinar dar, în ciuda faptului că MI S-A spus că filmul va rămâne secret,
fiind destinat doar ochilor clarvăzători ai Maestrului, totuși filmul a apărut pe piața occidentală a filmelor de profil, cu ani înainte de razii,
find destinat umplerii buzunarelor conducerii Mișcării".


"Jur pe sănătatea mea și pe evoluția mea spirituală că voi dona toate bijuteriile și electronicele pe care le voi primi
cât timp voi fi escortă sau voi dansa la bară în Japonia".

Dacă la MISA asiști la ceva contrar legilor lumești sau chiar divine, nu le poți demasca pentru că ești legat prin jurământ să nu le dezvălui!
Asta înseamnă a fi legat de GB, nu de Dumnezeu, căci Dumnezeu poate nu a încuviințat acestea!

Dar vulpoiul bătrân a anticipat toate aceste gânduri firești (deci nu se poate spune că n-ar avea discernământ într-o anumită măsură,
din moment ce caută să prevină dezvăluirea acestor fapte).

Există deja  o modalitate sigură, chiar infailibilă, divină: consacrarea care, atunci când fructele consacrării sunt oferite în mod total și necondiționat lui Dumnezeu,
se poate descoperi astfel că Dumnezeu le permite să realizeze un legământ , înainte să primească
o anumită inițiere spirituală secretă.
Dacă sunt unii care n-au încredere nici măcar în consacrare, atunci aceștia  au rămas degeaba atâția ani în cadrul acestei școli”.

Consacrarea, justificarea "infailibilă" de la MISA! Oare GB a primit răspuns afirmativ la consacrare când a produs faimoasele conferințe
pentru care a trebuit să dea dezmințiri?
Sau pentru conferințele care, exact în momentul în care erau produse, erau deja contrazise sau depășite de evenimente?

Cum rămâne cu faptul că, totuși, consacrarea a fost făcută cunoscută cursanților la câțiva ani după începerea cursurilor?
Cum au putut ști aceștia dacă Domnul le încuviințează sau nu? Nu aveau cum să știe, și s-au legat cu jurământ pe veci de GB!


Formula jurămintelor de la MISA nu este deloc o făgăduință sau o promisiune solemnă făcută lui Dumnezeu.
Când Dumnezeu face o făgăduință oamenilor, El nu spune "Să-mi radă Mie barba, de n-o fi așa!"
Dacă se jură pe ceva anume, aceasta poate însemna o legare, o legătură care se creează.
Jurăminte gen "să mor eu", nu au deloc aspectul unor făgăduințe solemne!
Nici nu e nevoie de așa ceva, nu stabilește omul ce pedeapsă va primi dacă încalcă jurământul, ci Dumnezeu știe cel mai bine.
Când omului îi este stabilit dinainte ceea ce să se petreacă în cazul încălcării jurământului, asta arată mai degrabă o legare magică,
destinată să inspire frică celui ce s-a jurat.


În fine, cei care cer rețete de plante sau tapas-uri trebuie să jure - înainte de a le primi - nu doar că le păstrează secrete,
ci și că le vor îndeplini întocmai cum li s-a arătat.
Asta ridică probleme unora care fie nu găsesc toate plantele, fie că n-au bani destui, fie că nu pot respecta cerințele tapas-ului 
și nu aveau cum să știe dinainte că nu vor putea respecta cerințele (vezi foto).

deci Jurămintele la MISA = mijloace de constrângere, de control, de ascundere a faptelor imorale sau ilegale, mijloace de legare prin magie







2 comments:

  1. Si iar de la capat!
    Daca juramantul se face in fata lui Dumnezeu, Bivolaru inceteaza sa existe in mod semnificativ cu exceptia cazului in care Bivolaru este insusi Dumnezeu.
    A afirma ca Bivolaru este Dumnezeu si astfel a ridica pretentii de fidelitate de la creatura, este in sine o jalnica expresie a maretiei lui Dumnezeu. Atunci de ce sa imi daram eu norocul si felul meu de a fi pentru un individ cu serioase carente de comportament, rebel continuu si dezlegat de orice moralitate si bune maniere? Doar priviti-l cat de absent este si cat de dezinteresat este de material! Eu sunt interesata de material, recunosc. De aceea si juramintele sunt o scuza pentru acesta de a mai scoate bani de pe spinarea altora.
    Eu apoi n-am numit pe nimeni "porc" si ca as avea de dat margaritare altora. Ma stapaneste modestia mai degraba de infatuarea pervaziva a celui care se crede pe sine superior altuia, de fapt el se afirma pe sine a fi superior tuturor fara a aduce vreodata dovezi solide.
    Este Noaptea de Sf. Nicolae. Asa este din mosi-stramosi, asa ramane! Este mistic si este totodata expresie a iubirii parintilor fata de copii, copii care la MISA lipsesc pentru ca gurul ii invata prostii de copii mici pe romani si nu treburi mature.
    Aceasta incarnare MISA si-au irosit-o. Se afla intr-un cerc vicios in care sunt crocodili unii cu altii. E iadul de pe lume la MISA. De aceea se si moare.

    "au rămas degeaba atâția ani în cadrul acestei școli"
    Nu, nu cred ca am fost degeaba in cadrul scolii. Am invatat ce inseamna sa treci peste, am invatat ce inseamna sa fii egoist, am invatat ce inseamna sa tradezi, am invatat cum sa te fofilezi, am asistat la infierarea femeii ca are karma sa fie victima, am vazut violente, am vazut crize de epilepsie, nesimtire drept solaritate, si tot asa.
    MISA este o grupare inhaitata cu sustinatorii "Pro Life" desi in sinea sa Bivolaru inca ar mai trage vreo cativa copii afara din burtile cursantelor.
    Nu, nu recomand MISA.

    ReplyDelete
  2. Nici eu nu recomand MISA, însă am învățat anumite lecții.
    De exemplu, nu tot ce zboară se mănâncă.
    Unii ar trebui să plătească în ani și bani să învețe această simplă lecție chiar la MISA.
    Deci nu aș putea spune că e numai mizerie acolo și că nu ieși cu nimic după ce pleci de acolo.
    O altă lecție care îi învață instructorii în mod obsesiv pe cursanți este că mintea minte.
    În mare parte este adevărată, dar ce nu știu ei, uită sau nu vor (depinde de fiecare) este că și stările mint.
    Ce face cursantul dacă simte o stare comuniune cu maestrul (relația maestru-discipol) și află cu stupoare că maestrul minte ca-n codru?
    Ar putea să spună că minciuna este orientată, de fapt, spiritual.
    Ar putea să spună că stările pe care le-a simțit îi vor spune că maestrul spune totdeauna adevărul.
    Uneori adevărul realității aride, palide în plin soare pălește acolo unde doare cel mai tare chiar când "crezi că totul este în ordine cu viața ta spirituală, plină de culori, de stări frumoase și fructoase".

    ReplyDelete

tag form to add a photo:

[image width="400px" rel="nofollow" src="image_link"/]

do not go beyond a width of 400