Sunday, September 28, 2025

”Adio, dar rămân CA TINE!”: Sus Swami, jos Swami!


 (continuare din postarea precedentă)

Este binecunoscută fățărnicia strigătoare la cer a MISA, care s-a dovedit în numeroase rânduri. Unul din modurile
de manifestare a acestei atitudini mizerabile este contrastul dintre linșajul mediatic de care au avut parte unii din cei
care au părăsit MISA și laudele de care au avut ei parte pe când făceau parte din organizație și lucrau în folosul ei.

Cazul lui Narcis.Tarcău nu a făcut excepție, iar episodul obținerii titlului de swami este edificator. În acest sens,
reamintesc declarația jurnalistului Toma Roman Jr. din Jurnalul Național, inserată în postarea precedentă:
”Acum câţiva ani, când am avut o discuţie de mediere cu nişte apropiaţi ai lui guru Bivolaru,
ăia îmi tot băgau sub nas o foaie trasă la xerox din care rezulta că apropiatul lor, Narcis Tarcău,
se căpătuise cu titlul de "swami" de la nu'ș ce mare iluminat indian. Ideea era că "uite dom'le,
şcoala lui Grig e unanim recunoscută internaţional". (arhivă)

Foaia cu pricina era cel mai probabil un material ce apăruse și în revista Yoga Magazin nr. 9, intitulat
Narcis Tarcău, primul swami român, profesor de yoga în India” (vezi foto1 de mai jos)

                                                    

După ce descrie călătoria în India a unui grup de cursanți yoga români și danezi, care au participat și la 
Kumbha Mela în anul 1998, în prezentarea articolului din revistă se spune, citez: 
În timpul acestui pelerinaj În India, Narcis Tarcău a primit titlul și numele de Swami Vivekananda Saraswati
de la Swami Munishananda, unul dintre cei mai renumiți maeștri spirituali din Rishikesh. Cu această ocazie,
maestrul şi-a exprimat dorința ca Narcis Tarcău să predea yoga timp de 5 ani în ashram-ul său.” (foto2

Mai departe, în articolul propriu-zis din interiorul revistei Yoga Magazin nr. 9, se spune:
”Narcis Tarcău a urmat cursurile de yoga organizate în cadrul MISA, sub îndrumarea profesorului de yoga
Gregorian Bivolaru. Anul acesta a mers în India şi a participat la Kumbha Mela. În timpul acestui pelerinaj 
a primit titlul de la Swami Munishananda Saraswati, unul dintre cei mai renumiți maeştri spirituali din Rishikesh,
care a oferit de-a lungul vieţii doar 5 iniţieri de acest gen.” 
”Ne îndreptăm spre sala de conferinţă, şi la câte-un semafor, citim afişele: “Al doilea român după Mircea Eliade,
primește recunoaşterea spirituală a Indiei”.” (foto3)

Iată ce scrie într-un articol de la MISA, semnat cu pseudonime (”Maria Nicola şi Nicolae Marin”, care și-au făcut
schimb de nume și de sex... între ei! 😄), citez:

YogaEsoteric 2007:
Pentru Narcis Swami Tarcău Vivekananda, propaganda de imagine pedalează insistent pe titlul de „swami”.
Narcis omite să menţioneze faptul că el şi-a obţinut mult elogiatul titlu de swami contra cost, în India. 
Narcis şi-a cumpărat la modul cel mai simplu şi banal titlul de swami de la un swami dispus să se preteze
la această mascaradă. Chiar dacă imediat după aceea Narcis a trecut la ”moda swami” (robă portocalie
şi ras în cap), este evident pentru noi toţi că “Ipocrizia rămâne ipocrizie chiar dacă îşi taie...” părul.

comentarii: Tocmai propaganda de imagine a MISA este cea care pedalează insistent pe titlul de „swami”! 
Titlul de swami al lui Tarcău era bun câtă vreme le folosea celor de la MISA ca o recunoaștere ce venea chiar
din capitala yoga, Rishikesh, iar roba portocalie a acestuia era perfectă de pus pe prima pagină a revistei MISA.
Swami Munishananda era ”un maestru renumit”, câtă vreme servea imaginii MISA, băgată sub nas ziariștilor.
Când nu i-a mai servit, acesta a devenit subit ”un swami dispus să se preteze la o mascaradă, contra cost
(”capitala yoga, Rishikesh”, a devenit în opinia MISA RishiCash, ”orașul înțelepților care vând titluri pe bani”).

observație:
Spre deosebire de swami Narcis, care a fost ipocrit când a fost ras în cap la intrarea în ordinul călugărilor
Swami, faptul că unele femei de la MISA au fost rase în cap la ordinul lui Bivolaru, a fost foarte serios!


citat Yoga Magazin, 1998:
”În 1990, (Narcis Tarcău) pleacă în Danemarca și înființează în Copenhaga Centrul Nordic de Autodezvoltare
Spirituală NATHA, care se bucură de o apreciere deosebită cuprinzând la ora actuală în Danemarca, cel mai
mare număr de voghini.” (foto3)

YogaEsoteric, 2007:
”În cazul lui Narcis, Gregorian Bivolaru i-a arătat în mai multe rânduri, de-a lungul anilor – atât în particular,
cât şi în public – gravele abateri pe care se obişnuise să le facă şi a înfierat tendinţele sale demoniace.  
Pe când încă mai preda yoga la NATHA, în Danemarca, Narcis Tarcău a adus şcoala de la Copenhaga
într-o stare de criză, deoarece realiza o serie întreagă de greşeli, semnalate chiar de către cursanţii lui.
Din cauza acestor greşeli, unele dintre ele chiar foarte grave, cursanţii din Danemarca nu l-au mai putut
suporta pe Narcis şi l-au alungat, rugându-l pe Gregorian Bivolaru să le trimită un alt instructor.” 

”NATHA este şi a fost dintotdeauna o ramură a şcolii de yoga MISA, care a urmat învăţăturile profesorului
Bivolaru. Nu a fost niciodată o şcoală care a aparţinut lui Narcis sau care să fi fost “creată” de Narcis,
dar ea într-adevăr a fost condusă o perioadă de timp de Narcis, până când el a dorit să plece în India. 
Este adevărat că NATHA era renumită în Danemarca datorită lui Narcis, dar din păcate nu latura spirituală
o făcea atât de renumită, ci atmosfera  sexuală ciudată imprimată de Narcis, şi nu era deloc un renume bun.
”Faptul că NATHA este azi cea mai mare şcoală de yoga din Danemarca cu o solidă reputaţie că este o şcoală
autentică din punct de vedere spiritual, se datorează eforturilor pe care le-au depus  Mihai Stoian împreună cu
alţi profesori de yoga, care au curăţat mizeria lăsată în urmă de Narcis.” – Celia Clausen, cursantă NATHA

comentarii: Am trăit ca s-o văd și pe asta: MISA plângându-se de ”atmosfera sexuală ciudată” creată de Tarcău
în Danemarca, în total contrast cu România, unde atmosfera sexuală creată de Bivolaru era naturală...
MISA din 1998 lăuda NATHA ”care se bucura de o apreciere deosebită” sub conducerea lui Narcis Tarcău,
în timp ce MISA din 2007 declara că Narcis a fost schimbat în 1998 pentru că nu mai putea fi suportat de către
cursanții danezi din cauza greșelilor, fiind chemat în Romania de Bivolaru care i-ar fi recomandat o retragere,
dar Narcis s-a dus în India și a căpătat titlul de swami de la un ”guru renumit”, ”primul swami român, minunată
recunoaștere spirituală din partea Indiei”! MISA nu e doar bivolară, ci și bipolară!


După descrierea ritualului de investire, ce conține și fotografii (foto4), vine vorba despre probele inițiatice depășite:

Yoga Magazin nr. 9:
”Deşi anii de practică i-au adus multe încercări inițiatice, când Narcis “Tarcău a cerut unui maestru să-i acorde
investitura de Swami, acesta l-a testat în diverse moduri. Astfel, Munishananda îi verifică nivelul spiritual prin 
clarviziune, îi dă anumite teste de meditații cu mantre, dar în primul răni, teste de comportament:
”La întâlnirile la care mă lua, chiar și ceilalți swami îmi puneau la încercare umilința, prin anumite atitudini
și replici. El mă amâna de la o îmbăiere la alta, tot spunându-mi că îmi va acorda inițierea, pentru a vedea
cât sunt de răbdător. Chiar și anumiți yoghini din ashram îmi verificau programul de asana-e şi îi comunicau
apoi  gurului procedeele pe care le practicam”. 

”Maestrul Swami Munishananda Saraswati are cel mai înalt titlu din Rishikesh, Vishva-Guru, guru universal.
Maestrul este renumit în Rishikesh pentru vivacitatea sa, căci la cuvântări, la marile adunări de swami și guru-și,
el ia premiul de popularitate. Deși are 92 de ani, vorbește foarte fluent și deține o artă a captării interesului
audienței, care îi împiedică să îl egaleze chiar și pe cei mai erudiți. Swami Vivekananda Saraswati mărturisește:
”Am asistat personal la situații în care purtătorul de cuvânt care urma după Swami Munishananda își cerea
scuze auditoriului pentru diferența de măiestrie oratorică la care avea să fie martor”. (foto5)

YogaEsoteric 2007:
”Unii dintre cititori îşi amintesc probabil complicata poveste melodramatică şi autolaudativă cu care a revenit
Narcis din India, relatând modul cum el a fost chipurile ”ales” pentru a deveni swami. Însă, după cum ştim
cu toţii, ”o poveste mincinoasă are nevoie întotdeauna de o amplă introducere”. Chiar dacă ritualul iniţierii
sale a fost filmat în detaliu (sau poate tocmai de aceea), asta nu înseamnă că iniţierea respectivă a costat
mai puţin şi nu a fost altceva decât o paradă comercială. Narcis şi-a găsit contra cost un alt ”ghid spiritual”
care i-a convenit lui...” (arhivă)

comentariu: De remarcat faptul că în 1998, gurul lui Tarcău din Rishikesh se bucura de harul clarviziunii,
har pe care însă îl pierduse până în 2007, probabil din cauza orientării lui materialiste. Din contră, gurul MISA
și-a păstrat o orientare pur spirituală și nu a căzut niciodată în patima banilor încasați prin videochat-uri porno
și saloane de masaj erotic sau a celor peste 200.000 de dolari găsiți de poliție în apartamentul lui din Paris...

Iar povestea melodramatică a lui Narcis în India a fost bine înghițită, digerată și asimilată la MISA în 1998,
un video fiind prezentat în tabăra de vară ce a urmat (cea cu eclipsa totală, din 1999), chiar pe ecranul din
amfiteatrul Teatrului de Vară din Costinești! Bivolaru însuși a patronat acțiunea și atunci a făcut acea remarcă
cum că i-a ”displăcut profund faza cu călcatul apei”, amintită în precedenta postare, pornind conflictul cu Tarcău! 

Nu știu câți dintre cititorii Yoga Magazin își mai amintesc de ”povestea melodramatică” a lui Narcis sau de filmul
de la Teatrul de Vară, dar este sigur că niciunul dintre actualii cursanți ai MISA nu a remarcat deloc contradicțiile
flagrante dintre opiniile celor din conducerea MISA, care se schimbă după cum bate vântul și o cere interesul.
Bivolaru spunea că ”femeile sunt proaste și schimbătoare”. Prin urmare, conform lui Bivolaru, MISA - care mai întâi
linge și apoi se schimbă cu totul, scuipând acolo unde mai înainte a lins, este proastă și schimbătoare.
Și mai presus de toate este mincinoasă, iar în cazul ei, minciuna ei imensă, ”cosmică, am putea spune”, a avut
nevoie de o introducere pe măsură, care a durat ceva timp, cu largul concurs al primilor serii de instructori,
printre care s-a numărat, la loc de (ne)cinste și eroul nostru, swami Narcis Tarcău, fostă speranță a căii yoga.

(va urma)

22 comments:

  1. Un instructor MISA intră într-o bibliotecă și întreabă:
    - Aveți cărți despre cum să devii zeu în 7 pași?
    Bibliotecara răspunde:
    - Da, vedeți la raftul de ficțiune spirituală!

    ReplyDelete
  2. Totul ține de tehnică:
    Un discipol vrea să aprindă o lumânare pentru claritate. O aprinde, dar o pune invers.
    Maestrul întreabă:
    - De ce ai pus flacăra în jos?
    Discipolul:
    - Ca să lumineze subconștientul!

    ReplyDelete
  3. Borșul și înțelepciunea:
    Un misan întreabă bătrâna din sat:
    - Cum știți că borșul e gata?
    Ea răspunde:
    - Când nu mai vrea să se certe cu nimeni.
    Discipolul:
    - Și dacă fierbe?
    Bătrâna:
    - Atunci e supă. Borșul adevărat stă la rece și te învață să taci.

    ReplyDelete
  4. - Imaginea de pe coperta Yoga Magazin nu este doar vizuală, ci transmite sensuri: titlul recrutează, dar și subminează; elogiază, dar ascunde otravă editorială.
    - „Profesor de yoga”, scris cu litere mai mici, reprezintă o diminuare intenționată, un dispreț mascat față de Tarcău devenit apostat.
    - Lavita, acoperișul, roba, titlul său – toate sunt decoruri menite să recruteze, dar și să regleze conturi.
    - Manevra editorială este dublă: elogiu și dispreț, recrutare și excludere, folosire și anulare – o semnătură clară a fostei mele instructoare, girată de Bivolaru la acea vreme.
    -Sfaturi pentru meditație” este un titlu vag, scris în portocaliul robei care atrage și galbenul ce amintește de soare; suprapus peste Tărcău devine un „Meditează!” subliminal.
    - „Exercițiu de levitație” – nu este o putere spirituală, ci un travesti doctrinar: un Nath importat stând pe o laiță maramureșeană descoperă India.
    - Acoperișul bisericii din lemn – nu este venerat, ci confiscat pentru a servi drept fundal unei doctrine care neagă crucea, dar o folosește.
    - Mashani – zeiță inventată din *Ma + Shani*, fără rădăcini canonice, este creată pentru a induce solemnitate și fascinație.
    - Titlul Mashani, plasat strategic in dreptul pieptului lui Tarcău, este o înscăunare vizuală, nu o simplă întâmplare grafică.
    - Swami, asemenea unui șarpe care fascinează, nu este o insultă. El nu transmite cunoaștere, ci condiționează apropierea discipolului.
    - La fel, Bivolaru, ca un leu paraleu, se poziționează ca paznic al inițierii, nu ca protector al discipolului. Poziția sa, cu pieptul deschis, creează o dependență simbolică.
    - Fenomenul de condensare resimțit lângă instructor nu provine din lipsa aerului, ci din aburul doctrinar difuzat în doze, generând o atmosferă ritualizată ce impune venerație și frică.

    Îmi amintesc perfect toate acestea resimțite când am întâlnit prima dată acest număr din revista Yoga Magazin.
    Aceasta nu e decât coperta. Pe dinafară frumos vopsit gardul ... înăuntru leopardul!

    ReplyDelete
  5. Investirea lui Narcis Tarcău ca swami reinterpretată și anulată în Yoga Magazin nu este doar o manevră editorială, ci si o coregrafie a unor colaborator. Membrii autodeclarați intelectuali ai sectei, Monica Dascălu, umbrosul Andrei Gamulea și alții care s-ar fi avântat spre dezinstalarea lui Swami, puteau in grup să lupte astfel pentru propriile poziții în sectă.
    Ei fiind în România, swami în India, nu puteau obține mai multe diplome decât cele deja existente. Swami insa fiind acreditat în India, a stârnit gelozia celor din România.
    Astfel, a fost descris ca mai puțin decât un profesor de yoga, pentru că Bivolaru a decis că yoga din India nu mai este yoga.
    În siaj de Federației Internaționale de Yoga, al cărei membru MISA era atunci, s-a decis anularea lui Tarcău. Această apartenență i-a dat curaj lui Bivolaru și celorlalți să-l nege pe fostul discipol, dar și să nege contribuția culturii indiene în contextul yoga.
    Insistându-se pe consacrare și autoritate prin apartenența la un organism internațional, la MISA consacrarea a devenit un instrument de anulare despotica a sursei, o confiscare a autorității originare și o recontextualizare doctrinară cu pretenții de superioritate față de noul swami.
    Dar din prea mult ego, prea mult spectacol, prea puține rezultate si sau cunoaștere, s-a ajuns la ruperea de Federație.

    Totul e conținut in atitudine.
    Cum să predai yoga fără să fi simțit India? Cum să transmiți fără să fi primit? Cum să dezînscăunezi fără să fi fost martor la consacrare?
    Dezînscăunarea devine revanșă, nu clarificare, o reglare de conturi, nu un act de protecție.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bivolaru se revendică din tradiția orientală pe care, în același timp, o neagă. Este ca și cum s-ar nega pe sine, s-ar ”autosinucide singur”, cum ar zice el însuși. Este o atitudine bizară, mai degrabă de dereglat psihic, dar care trădează egolatria absolută. Așa se prezintă MISA pe site-ul său oficial (unicitatea școlii):
      ”Yoghinii școlii MISA primesc, încă de la primele cursuri, ”chei” inițiatice care le aduc o eficiență incomparabil mai mare față de exersarea acelorași tehnici în absența acestor chei. A avea cu adevărat acces sau a deține o cheie ocultă înseamnă totodată că respectiva persoană a fost inițiată într-o anumită cale. Cheia ocultă implică nu numai intrarea într-o anumită realitate spirituală prin deschiderea unei porți tainice, ci și accesul la o altă stare, net superioară, de conștiință, ce este în felul ei enigmatică și care ni se revelează pe o anumită treaptă a unei inițieri ezoterice. Prin această abordare ne distingem net de alte școli de yoga, fie ele chiar și din India, unde cursanții primesc un minim de informații și repetă apoi mecanic anumite tehnici, pe care de multe ori nici măcar nu le înțeleg. În cazul școlii noastre, având cheile ezoterice potrivite, care permit înțelegerea diverselor tehnici și a mecanismelor subtile, yoghinul își poate adapta singur practica individuală în acord cu nevoile sale imediate și poate avansa gradat.”
      Întrebare: ”Păi dacă în India s-au pierdut cheile, tu de unde mă-ta le ai?” ”De la tata, am avut viziuni când eram copil, mi le-am reamintit dintr-o viață anterioară!” E totuna cu a spune ”sunt trimis de Dumnezeu!” Astfel a luat naștere această idee aberantă a copacului verde și falnic, dar fără rădăcină, a casei fără temelie care plutește în aer.
      Yoga moartă în India și resuscitată yoga în România este una din obsesiile lui Bivolaru, exprimată din primii ani, când declara că ”Tibetul îți mută proiecția în România, Casa Poporului seamănă, deloc întâmplător, cu palatul lui Dalai Lama, Potala.” (Evident, Dalai Lama fiind și el un decăzut...) E un nou început, o renaștere, un fel de înviere, o trimitere la Iisus, doar că Bivolaru nu poate să facă nimic din ce a făcut Iisus. Pentru că în realitate nu are nimic nou de spus, el confiscă o tradiție veche - yoga - pe care apoi și-o însușește cu totul, negându-i rădăcinile. El nu ar fi putut să laude yoga din India zilelor noastre, căci ar fi însemnat că este doar un biet profesor de yoga indiană, printre mulți alții. Așa că pretinde că yoga a murit în India, dar că este resuscitată la Tărtășești! Însă nu oricum, ci într-o formă nouă: Dumnezeismul, care va înlocui toate religiile (inclusiv yoga din care se trage, din nou negare de sine!), fără intermediari, dar totuși cu el ca apostol. Egolatrie, grandomanie, mesianism, într-un cuvânt - diliu. Nu putea lăsa pe un altul să-i ia locul și să strice ce a clădit el prin revigorarea ideii că yoga trăiește încă în India, după ce tot el a ucis-o în România. A fost crezut de unii, iar aceștia au rostogolit mai departe ideea, care a crescut ca bulgărele de zăpadă. Doar că, odată cu soarele care se ridică, bulgărele se topește...

      Delete
    2. Transpus in politica, bivolaru si georgescu au aceleasi radacini fake (rusesti, servicii deviate, multa prostie neaosa).

      Incredibil ce au reusit ieri basarabenii, supusi la o dezinformare dezlantuita si la "n" teorii conspirationiste.
      Incredibil - in sens invers - cum papagalii misani ingurgiteaza de ani de zile toate prostiile conspirationiste, desi cei mai multi sunt absolventi ai unei forme de invatamant superior.

      MISA - un mare salon psihiatric.

      Delete
    3. E un salon psihiatric, dar în sensul găzduirii (internării), nu și al vindecării.

      Delete
    4. @X-ray: "Este o atitudine bizară, mai degrabă de dereglat psihic, dar care trădează egolatria absolută."
      Traducere autorizata: Prostul (in atitudinea lui bizara) nu e prost destul (dereglat psihic) pana nu e si fudul (egolatru absolut).
      Se uita ca vițelul la poarta nouă când Tarcău îi vorbea despre interferența undelor. Și-i răspundea în dodii că nu i-a plăcut. N-ai auzit din neam că nu trebuie să te pui cu proștii, că au mintea odihnită?

      "într-un cuvânt - diliu."
      E diliu si tufă de Veneția! E o tufă care ar fi fost iubibilă dacă măcar ar fi fost sinceră. Dar n-a fost sinceră, ba mai mult, își dă aere că să-i înșele pe toți, pe motiv că așa s-ar "face" în neam.
      Adică el copiază năravuri, dar nu are justificarea pentru care o face.

      Cine mai e ghid atunci?

      Nu știu dacă îți amintești conferința, discursul despre prostie, unde ne-a numit in masă proști pentru că dormim, iar el, având insomnie și dormind doar patru ore pe noapte, se lăuda singur că e geniu. M-am simțit atât de penibil atunci să mi se reproșeze că dorm noaptea! Cine in locul meu nu ar fi simțit similar?
      Și-a permis multe mizerii și gesturi agresive nejustificate la adresa mulțimii public, adică manifestări de tip schizoid. Chiar pretenția lui de a fi ghid este o pretenție schizoidă.

      Este clar inadecvat ca ghid, iar ca "frățior" / prieten, cu atât mai puțin. Cine ar sta lângă un astfel de turbulent si agresiv pe deasupra? Cine ar rezista mojiciilor, toanelor și chichițelor, prostiilor, lingușelilor și fandoselilor, găunoșeniei și lăudăroșeniei, infantilismului și pelticismului acestuia?

      Eu n-am atât vital.

      Delete
  6. ""Narcis şi-a găsit contra cost un alt ”ghid spiritual” care i-a convenit lui" ... lăsând izbeliște în drum carul babii cârâitoare Bivolara să bârfească și să moșmondească asane, cursuri, inițieri și spirale în magneți cât o vrea, în hilotii ei de tablă. Narcis și-a luat izmene ... de protecție.
    Dar nu numai că și-a luat izmene, ci după ce i-a prezentat lui gâgă valul recombinant al eclipsei, l-a lăsat pe gâgă în Marea Roșie închisă în urma lui ca lui faraon.
    Cele două valuri, undele, daca se întâlnesc în fază nu se anulează, ci dublează! Toată forța adusă de fiecare nu dispare, ci cele două unde se amplifică într-o undă unică in care energia se conservă redistribuita fiind noului val. Spațiul fizic trebuie să respecte legile fizicii.
    Autodidactul însă nu acceptă critica, chiar și atunci când este justificată.
    Cică "nu i-a plăcut". Dar cine te crezi să-ți facem hatârul de a-ți plăcea ție? Unde te consideri expert când mintea ta e arsă de prostie? Ești înalt ca un stâlp și la fel de ignorant. Ești un rebut!
    misanca de serviciu

    ReplyDelete
  7. Inducția în spirală:
    Instructorul:
    - Astăzi vom face spirală de 24 de ore.
    Misanca:
    - Perfect, am adus termosul cu ceai de sunătoare și poza lui guru laminată - să nu se ude la transpirație.

    ReplyDelete
  8. Hilotii de tablă, ediție limitată:
    Bivolaru:
    - Acest dar vine in întâmpinarea si adorarea cursantelor avansate care urmăresc sa-si desăvârșească starea de Shakti.
    Misanca:
    - Da, sa trăiți! Doar avansații pot merge fără să se oxideze în zona sacrală.

    ReplyDelete
  9. Magnetismul Tarcău:
    Instructorul:
    - Simțiți cum se activează magnetismul?
    Misanca:
    - Da, dar cred că vine de la radiator, nu de la chakra.

    ReplyDelete
  10. Detox cu sare de Tarcău:
    Instructorul:
    - Sarea de Himalaya purifică aura.
    Misanca:
    - Sarea de Tarcău purifică și CV-ul, și dosarul penal.

    ReplyDelete
  11. Karma de dormitor:
    Bivolaru:
    - Karma se curăță prin iubire elevată.
    Misanca:
    - Elevată pe salteaua din dormitor, nu pe păturica de yoga. Oare maestrul nu vede diferența?

    ReplyDelete
  12. „După roade îi veți cunoaște” (Matei 7:16).
    Am descărcat modulul inițial gratuit al cursului de yoga de la Agama și am observat că era practic o copie a conținutului de la MISA. În plus, am remarcat că existau ore întregi de prelegeri ale așa-zisului swami și ale altor profesori, cu multe informații asociate tehnicilor dar transmise într-un mod greu și puțin primitor. Recunosc că nu am reușit să urmăresc restul cursului.
    Unul dintre profesori, Muktananda, mi-a lăsat o impresie și mai dură și autoritară decât chiar Tarcău — uneori părea că îi coboară pe cursanți. Asta m-a făcut să mă simt inconfortabil și să mă întreb despre validitatea practicii lor de yoga: cum e posibil atâta egocentrism, aroganță și competitivitate pe o cale care ar trebui să deschidă către opusul acestora?
    Când am explorat alte școli de hatha yoga, am simțit mai multă acceptare, fraternitate și grijă. De aceea mă întreb și cât de mult școala Hridaya, a cărei practică de hatha yoga este identică, urmează aceeași linie.
    Alții de aici au avut percepții asemănătoare?

    ReplyDelete
  13. Războiul este Pace: tot timpul trebuie să fii în război cu presa, că presa minte, la MISA nu se fac orgii sexuale, chiar dacă chiar ei s-au filmat singuri. Ignoranța este Putere: trebuie să vorbești mereu răspicat cu toți discipolii pentru că tu ești la cel mai înalt nivel iar toți ceilalți deabia se târâie după zeci de ani de yoga. Libertatea este Sclavie: bieții așramiști și mai ales așramiste știu cel mai bine pe pielea lor.

    ReplyDelete
  14. Găsim filmul cu Narcis Tarcău si altfel decat pe Netflix?

    ReplyDelete
  15. Panarama AI - pana acum ceva timp misanii infierau inteligenta artificiala cea demoniaca. Acum au intrebat chatGBt ce parere are despre guvernul mondial si le-a dat raspunsuri edificatoare.
    Eu daca as avea o IA de educat, i-as servi nene niste conspiratii exact pentru fraieri ca astia.

    ReplyDelete
  16. Concluzia trasă, inclusiv din titlu, este că mulți regretă abandonarea cursului, deoarece acesta a fost într-o perioadă importantă pentru dezvoltarea lor fizică și psihică. A fost un climat pe care l-au pierdut, iar eu m-am străduit să-i îndrum să se desprindă. Da, recunosc asta!
    Pentru mine in particular, deschiderea către Namkhai Norbu, care a venit după curs, a fost poate un act de rebeliune împotriva măsurilor de dominație asupra foștilor cursanți impuse de Bivolaru. Chiar și suferința gurului sau a foștilor cursanți îndărăt în organizație poartă cu sine un strop de bucurie și fascinație, care poate lega adictiv chiar și cele mai lucide ființe.

    În cazul lui Bivolaru, zodia Pești a reprezentat pentru mulți o deschidere către divin, mistere, ezoterism, dedicație prin empatie și visare. Poate că au simțit protecția compasiunii care nu este mereu evidentă la cei ce oferă dezinteresat. Față de aceștia, au pregătit răspunsul că ar fi superficiali sau irelevanți, nicidecum compasivi, o imagine deformată de Bivolaru. Mulți au fost poate impulsionați să-și exploreze sensibilitatea interioară, pășind într-un imperiu construit de Bivolaru, cu reguli stangaci dar specifice, pe care nu le-au mai găsit în altă parte. Din toate acestea, am înțeles că identificarea cu celălalt, visarea, drogarea cu starea devin amețitoare, ca o vrajă a mării; iar Peștii nu realizează unde încep și unde se termină apele lor, cât de departe au voie să se intindă.

    Astfel, în acest acvariu unde fiecare visează asteroizi deviați, regine cu coadă de șopârlă plimbându-se prin palate regale, sau ochi ce șoptesc răutăți neclare contra omenirii de după perdele, am pășit eu. Prin formarea mea recentă ca profesional, nu accept nonsensul. Această atitudine nu se regăsește la MISA, unde predomină înțelesurile ascunse. Aici, în această rană nerezolvată, am început să sortez pentru mine amalgamul de tehnici. Am săpat, ca și alții, în căutarea adevărului, până când acvariul s-a tulburat. De aceea există replici precum cea postată mai sus, ancorate în evidențe solide.

    ReplyDelete
  17. Totuși, unii dintre ex-misani nu v-au uitat niciodată, colegi, și, conștient sau nu, oricât de limitați ați fi, încă ne pasă de soarta voastră. Pe voi însă vă afectează prea puțin, deoarece nu prea există comunicare între părți. Dacă vorbiți, păreți drogați de cuvinte, conspirații, atmosferă, idei de supramental, de Sine, de realizări, siddhis-uri, iar dacă nu vorbiți, sunteți prinși în fumurile de Shakti sau vira.
    Când din afară vi se spune că ceea ce simțiți nu este spre binele vostru, faceți scuzabile greșelile gurului, pentru că vă aflați într-un imperiu în care el a depus toate eforturile să vă țină înlănțuiți, precum țigările îi țin pe fumători. Râdeți de fumători pentru viciul lor, dar psihologic sunteți înlănțuiți exact de ideea că ați fi liberi de acel viciu.
    Acest lucru este foarte greu de demonstrat și combătut. Sunteți sub influența lui Neptun prin zodia gurului, dar un Neptun nu complet golit de puteri, iar casa in care va aflati prin proximitatea chiar si mentala fata de Bivolaru incă mai cădeți în plasa lui desfășurată în fața voastră anterior. Înrobirea de un Sine, chiar și indian, nu vă poate elibera. Urmăriți ce vă spun, este vorba despre o înlănțuire! Există lanțuri karmice care vă țin legați și subordonați unor idei metafizice. Este plasa lui Neptun.
    Luați, de exemplu, cântecul Ciocârliei! Aceasta zboară liberă, iar prin zborul său, libertatea pe care o are fascinează și încântă. Cum se face că sunteți dependenți de un Sine și nu reușiți să vă desprindeți? Este aceasta eliberare?
    Va trebui să studiați filozofie mult timp, și nu orice fel de filozofie. Până veți ajunge să aplicați ceea ce ați studiat, să deslușiți, să tăiați prin hățișurile realității până la adevăr vor trece vieti intregi. Astfel, Bivolaru nu este pentru voi decât o clipă de rătăcire, o transă plăcută, o dezvoltare interioară de empatie, de calități, dar nu drumul către eliberare.
    Nu poate să vă ofere ceea ce nu stăpânește.
    Pentru eliberare, aveți nevoie de profesori autentici, iar aceștia sunt greu de găsit.
    Aflându-vă în imperiul lui Bivolaru, sunteți puși în fața alegerii: fie voi tăiați, din impuls propriu sub influența lui Bivolaru, legăturile cu cei care vorbesc diferit de voi, fie ei taie legăturile cu voi pentru inadecvare și încăpățânarea specifică viciului. Vicioasă este mintea voastră, deschisă doar către amăgirea lui Neptun.
    Chiar dacă este în mare parte vidată, influența acestuia există, și, fiind conștienți de această perenitate, ca să spun așa, voi o căutați chiar și subconștient.
    Cam aceasta este situația! Spiritualitatea a murit la MISA odată cu greșelile grave ale lui Bivolaru. Nu rămâne decât să purtați haine de doliu ca mine, și să încercați să vă desprindeți de trecut. Repet, poate înțelegeți: Bivolaru nu a oferit eliberare, pentru că nu avea cum. Vă oferă stări iar voi sunteți dependenți de acestea pentru confortul vostru psihic. Adică fiind sub influența lui Neptun sunteți legați de deprinderile pe care vi le formați la cursuri, de gesturile specifice care vin la pachet cu pătura înlocuită cu salteaua pentru mai mult confort, de nemunca schimbată pentru munca, pentru că e mai ușor să sfidezi și să lenevești, de merite care deriva din munca înlocuite cu amăgirea, și altele asemenea. Am scris acestea deoarece o postare anterioară mi-a fost moderată. Părea că îl elogiez pe Bivolaru și cursul. Dar pentru mine era clar percepția unei persoane in sevraj atunci cand drogul nu ii este administrat. Acum, nu ofer nimănui tehnici, pentru că și eu am plătit pentru a primi învățături. Dar nici nu pot să vă las în starea de aparentă sau autentică sălbăticire.
    Mai am o observație de făcut in ce privește biasul meu: adevărul nu ține de apartenența la un popor sau o rasă, ci de condițiile create sau nu pentru ca acesta să iasă la iveală. Ieri m-am referit la limitarea filozofiei școlilor de gândire din Tibet, iar AI m-a corectat, adăugând India, China, Sri Lanka, Japonia, etc.
    I-am spus: „Mai ușurel cu mine, că n-am nici vitalitate, nici memorie suficientă!”

    ReplyDelete

tag form to add a photo:

[image width="400px" rel="nofollow" src="image_link"/]

do not go beyond a width of 400